Teorii sociologice ne tot spun cum industria si tehnologia strica firestile relatii interumane, cum destrama familii si “dezradacineaza“ comunitati intregi. Mai important decat aceasta controversa este faptul ca, indiferent de mediul in care traieste, omul incearca sa-si gaseasca daca nu jumatatea, macar “prieteni de drum“ sau parteneri de dialog.

De curand, o companie asiatica a lansat un soft prin care cei interesati isi pot gasi un partener care sa se potriveasca unui portret “ideal“.

Fericirea in zona

O firma din Singapore furnizeaza un serviciu software numit BEDD, o adevarata baza de date, cu date personale si “portrete ideale“. Aceasta aplicatie este viabila gratie tehnologiei bluetooth, prin care se face transfer de date intre doua componente hardware, wireless.

Cum functioneaza “matrimoniala hi-tech“? In primul rand ai nevoie de un telefon mobil compatibil cu bluetooth. Persoana care isi cauta un partener descarca soft-ul BEDD in celular, introducand in program un scurt profil al sau, dar si o descriere a persoanei “ideale“ cautate.

Odata indeplinite aceste cerinte, soft-ul incepe “sa caute“ si “sa faca schimb“ de profile disponibile in acelasi sistem.

Tehnologia bluetooth permite schimbul de date intre telefoane care se afla la o distanta maxima de 20 de metri unul de celalalt. In clipa in care profilele se potrivesc, celularele incep sa faca “galagie“, anuntandu-i ca fericirea este la cativa pasi distanta.

Marca suedeza

Soft-ul in cauza a fost creat de un inginer suedez, pe numele sau Olle Bliding, si deja are o “vechime“ de trei ani. Cu toate acestea, el a fost lansat in Singapore luna trecuta si deja a facut furori. Din acest motiv, el se doreste a fi distribuit in intregul continent asiatic, pana la sfarsitul anului.

Deocamdata, soft-ul poate fi achizitionat sub forma de abonament lunar, la pretul de 0,57 dolari. Timp de 30 de zile, BEDD nu are limite de folosinta.

Rivali si avantaje

Serviciul software BEDD si-a facut aparitia pe o piata in care deja are cativa rivali. Astfel, deja furnizeaza servicii asemanatoare Singapore Telecommunications Ltd’s MyCupid si Bharti Airtel din India.

Aceste companii opereaza si ele acest gen de “potriveli parteneriale“ prin intermediul telefoniei mobile, cu diferenta ca ele beneficiaza de o baza de date centrala si nu sub forma de la “telefon la telefon“, ca in cazul BEDD.

Dupa cum arata cifrele furnizate presei, soft-ul BEDD a facut peste 1.000 de utilizatori doar in primele saptamani de la lansare, si asta doar in capitala statului Singapore.

NEVOIE DE RECLAMA

Distribuitorii asiatici sunt foarte optimisti in ceea ce priveste comercilizarea soft-ului BEDD. Optimismul lor se bazeaza pe faptul ca, in general, se cheltuiesc multi bani pe agentiile matrimoniale de catre cei care isi cauta parteneri in acest mod, in timp ce aplicatia suedezului Olle Bliding costa jumatate de dolar/luna.

In plus, piata asiatica a telefoniei mobile este in continua crestere, inclusiv in ceea ce priveste celularele de ultima generatie. Pe de alta parte, cum creste numarul utilizatorilor, cresc si sansele gasirii persoanei potrivite pe strada sau in autobuz, agentiile de publicitate din Singapore straduindu-se sa gaseasca formulele publicitare adecvate acestor situatii.

In plus, din planurile advertoriale nu lipsesc nici reclamele legate de mediile “ticsite“ ale barurilor.