Primele cercetări in cazul avionului de transport L-410 aparţinand companiei ungare Finair prăbuşit joi dimineaţa, la ora 8,12, la circa 600 metri de aeroportul internaţional Iaşi, indică faptul că la originea catastrofei soldate cu moartea celor doi membri ai echipajului se află o defecţiune tehnică sau o eroare umană.

Anchetatorii au stabilit că pilotul avionului care transporta ziare, scrisori şi coletărie a incercat fără succes o aterizare forţată pe şoseaua ce leagă municipiul de Aeroportul Iaşi, in mijlocul pădurii Ciric.

Cei doi piloţi, căpitanul Sebok Gyzo, in varstă de 41 de ani, şi copilotul Cziran Peter, in varstă de 40 de ani, au murit in urma impactului aeronavei cu solul.

Din primele cercetări, s-a observat că avionul care decolase la ora 7,08 de pe aeroportul Băneasa a căzut in picaj, motiv pentru care, in urma impactului, aeronava a făcut o gaură in şosea, iar elicea a zburat la caţiva metri distanţă.

"Avionul a luat foc şi a produs un incendiu. Numai intervenţia pompierilor a evitat o tragedie de proporţii. O cantitate mare de kerosen era imprăştiată in pădure, putand genera aprinderea pădurii, care are o suprafaţă de peste 100 de hectare", a declarat col. Ştefan Lazăr, comandantul Corpului de Pompieri "Gr. Sturdza" Iaşi.

O altă ipoteză a tragediei aviatice de la Iaşi pare a fi şi fenomenul de jivraj, adică depunerea de gheaţă pe aripi şi fuselaj.

Martorii au observat că avionul incercase să aterizeze, dar nu a reuşit, atunci piloţii au executat un ocol, incercand să aşeze avionul pe şosea, dar depunerile de gheaţă de pe fuselaj l-au ingreunat şi s-a prăbuşit in mijlocul şoselei.

La 10 minute de la incident, autorităţile ieşene au organizat un cordon de pază şi protecţie a zonei in care a avut loc accidentul. De asemenea, după stingerea incendiului, la locul catastrofei au fost găsite mai multe documente, printre care şi paşaportul unui cetăţean roman, Costel Grigoriu, din Targu-Frumos.

La Iaşi sunt aşteptaţi să sosească in cursul zilei reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor şi ai Autorităţii Aeronautice Romane pentru a ridica cele două cutii negre recuperate din aparatul prăbuşit.