65% din companiile mari si mici incluse intr-un studiu realizat de Forrester Research au raspuns ca intentioneaza sa cheltuiasca bani pentru a-si proteja sistemele de programele malitioase de tip spyware in 2005.

Studiul a fost realizat cu participarea factorilor de decizie IT de la 185 de companii din America de Nord. 63% din companiile mari au raspuns ca vor cumpara programe anti-spyware in acest an. Acelasi raspuns l-au dat si 53% dintre companiile mijlocii.

Studiul a relevat si cateva deficiente in strategia anti-spyware a companiilor. Aproape 40% dintre respondenti nu au reusit sa indice cate dintre sistemele lor au fost infectate de spyware. Conform celor care au raspuns, doar 17% dintre sistemele lor ar fi fost infectate de spyware, o cifra despre care Forrester spune ca va urca la 25% in acest an.

Studiul a relevat si faptul ca, desi 80% din companii folosesc programe anti-spyware, acestea au fost implementate intr-o maniera ad-hoc pentru a repara computerele infectate.

Cele mai populare utilitare anti-spyware de pe piata s-au dovedit a fi McAfee si Ad-Aware de la LavaSoft, cu 42%, respectiv 36%