"Sport Total", un cotidian iesit din frigider

de     HotNews.ro
Luni, 21 martie 2005, 0:00



In cel mult doua luni, un nou cotidian de sport isi va face aparitia pe piata presei de profil. Ca orice noua aparitie, „Sport Total" isi propune sa fie altceva. Va avea 16 pagini, integral color, un tiraj mediu, pana la sfarsitul anului, de 35.000-40.000 de exemplare si va scrie si despre altceva decat despre fotbal.

Nicolae Bara, finantatorul noii publicatii, nu a avut pana acum nimic de-a face cu presa. Din lumea frigului in lumea mass-media. Presedintele grupului Frigotehnica nu are insa nici o inhibitie. „Si presa este o afacere, iar la afaceri am dovedit ca ma pricep".

Saptamana Financiara: Ce legatura are industria frigului cu presa?
Nicolae Bara: Are. Ambele pot fi privite ca o buna afacere, atunci cand lucrezi in echipa. Si aici, la Frigotehnica, ceea ce facem noi poate fi numit un sport de performanta, atata vreme cat competitia este punctul nostru tare. Am stiut sa ne batem pentru locul intai si, ce e mai important, stim sa ne mentinem pe aceasta pozitie.

Se spune ca nu am nici o legatura cu sportul, dar pot sa va spun ca eu am facut in tinerete si sport de performanta, sora mea a fost campioana nationala la gimnastica ritmica si este presedinta Federatiei de Gimnastica Aerobica. Ceea ce inseamna ca nu sunt tocmai strain de domeniu.

Saptamana Financiara: De ce un ziar de sport si nu unul politic?
Nicolae Bara: Nu are nici o legatura faptul ca sunt deputat PD cu intrarea mea pe piata presei. Ideea mi-a venit, daca vreti, la inceputul acestui an, cand echipa unui important cotidian s-a solidarizat cu seful ei. Mi-a placut acest lucru, nu m-au interesat motivele redactionale, ci solidaritatea echipei, pentru ca eu am lucrat tot timpul in echipa.

Atunci am luat decizia de a construi un ziar.

Am ajuns la un ziar de sport pentru ca am avut legatura cu sportul si pentru ca Andi Vilara, care este directorul viitoarei publicatii, avea un proiect in acest sens. Am mers initial pe doua directii, cotidian de informatii sau cotidian de sport. Deocamdata am ales-o pe aceasta.

Saptamana Financiara: Pe piata sunt deja doua cotidiene consacrate. Credeti ca mai este loc?
Nicolae Bara: Fara discutii, mai ales ca noi ne propunem sa facem altceva. „Sport Total" va fi o publicatie care va trata sportul in general, nu numai fotbalul, cum se intampla acum. Castigam medalii si titluri in atatea discipline sportive, dar ziarele vad numai fotbal sau ceea ce este legat de el. Publicul nostru tinta sunt iubitorii sportului in general.

Cei care acum nu citesc ziarele sportive pentru ca nu se regasesc in ele. Asta nu inseamna ca eu ma voi implica in politica editoriala.

Saptamana Financiara: Va veti implica, mai bine zis v-ati implicat deja, in finantare, ceea ce presupune asumarea unor riscuri.
Nicolae Bara: Orice afacere are riscurile ei, dar (zambeste - n.r.) acest ziar isi va scoate banii din prima zi. Nu este numai dorinta mea, ci a intregii echipe. La inceput, ziarul va trebui sa produca cel putin la nivelul costurilor pentru ca politica noastra a fost intotdeauna: vrei un pahar cu apa, vrei altceva, trebuie sa platesti.

Saptamana Financiara: Cu alte cuvinte, cu ce buget plecati la drum?
Nicolae Bara: Cu un buget bun si nu stiu daca importante sunt cifrele. Pot sa va spun de 300, de 400 de mii de dolari sau de un milion. Nu este relevant. Conteaza ca am format o echipa, suntem pe punctul de a finaliza amenajarea sediului si am cumparat o tipografie performanta din Germania. Conditiile sunt create, urmeaza performanta.

De altfel, nu este intamplator ca cele doua noi societati create, „Frigomedia" si „Frigoprint", fac parte din grupul „Frigotehnica", aceasta fiind, in domeniul ei, o societate performanta. Pentru noi, ziarul va fi un nou centru de profit.

Maestrul frigului
Grupul „Frigotehnica" va atinge in acest an o cifra de afaceri de peste 30 milioane euro. Nicolae Bara a castigat managementul fostei societati de stat dupa un concurs organizat de FPS, prin anii 92. „Frigotehnica" a devenit, in scurt timp, cel mai mare contractor de frig de pe piata est-europeana, punctele tari ale companiei fiind proiectarea si service-ul.

„Noi vindem in primul rand proiecte", spune Nicolae Bara, care este, de altfel, si actionarul majoritar al grupului. In viata politica a aparut relativ tarziu, in prezent fiind deputat al Partidului Democrat.
Saptamana Financiara, Alexandru Moldovan






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


286 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by