„Dacia Logan este eroina primaverii. Pentru numai 7.500 de euro ea poate gazdui cinci persoane si bagajele lor. Laudele la adresa sa sunt impresionante, uneori fara rezerve. Si fara nici un motiv.

Inutil sa mai tergiversam. Nu imi place. Normal, este pretul sau si ce pret: 7.500 de euro. Un chilipir! Sau, mai degraba - in aceste timpuri de „disperare colectiva" - un proiect cvasisocial, care sa permita catorva mii dintre noi sa isi ofere o masina de familie, noua, garantata timp de trei ani, in locul unui VW Golf „la mana a doua". Insa sa nu ne pacalim singuri: din noua masina, Logan, nu ramane decat numele."

Asa isi incepe Cedric Freour articolul din Les Echos, dedicat Daciei Logan.

„Problema de snobism? Pur si simplu, una de confort. Nu vad cine ar putea sa se simta multumit in 2005 cu un automobil in care sa foloseasca o manivela pentru a cobori geamurile. Sau sa injure in fiecare viraj (servodirectia, doar ca optiune) si sa se acomodeze cu plasticul dur, care credeam ca a disparut din anii ‘80.

In cele din urma, insa nu cel mai putin important: comanda cutiei de viteze se agata - o buna sansa pentru a intra in marsarier -, iar mobilierul scrasneste permanent. Cum sa intizi covorul rosu in fata Loganului?

Evident, aceasta carcasa de otel merge. Nu atat de rau, de altfel, cu echipamente atat de putine, este mai degraba usoara - si poate adaposti fara probleme cinci persoane adulte si bagajele lor.

Obiectul masoara 4,25 in lungime, si are gabaritul unui Scenic. Cea ce nu face din Logan masina cea mai manevrabila in oras. Niciodata in cinci ani de cronici si mai mult de 500 de modele incercate, nu am simtit atat de putina placere aflandu-ma la volan. „De ce este atat de neplacuta?", m-a intrebat un coleg englez. Aceasta este intrebarea.

Trio-ul Citro?n C1, Peugeot 107 si Toyota Aygo a reusit turul de forta ca, pentru numai 8.500 de euro (pretul unui Logan cu servodirectie, geamuri electrice), sa reinventeze un fel de „Fiat 500 al mileniului trei": un obiect simpatic care sa elimine clasele sociale fara a neglija o anumita arta de a trai.

Acest punct de vedere este total strain Loganului. Dar se poate pretinde asa ceva de la aceasta masina? Sa nu uitam, acest autovehicol nu este un Renault, ci o Dacie (filiala romana a fabricii Boulogne-Billancourt).

Un presupus brand pentru pietele emergente, nu pentru Europa de Vest. Asta pana cand piata decide contrariul?"