Micii comercianti si producatori de piese auto considera monopoliste practicile proprietarului Dacia si vor sesiza Consiliul Concurentei. De la inceputul anului, cifra de afaceri a membrilor Patronatului Comerciantilor si Producatorilor de Piese Auto a scazut cu 20-30 la suta, sustine seful patronatului, Ion Glisca.

Producatorii sunt nemultumiti, in primul rand, de un clip publicitar care induce consumatorului ideea ca numai componentele care au inscrisa pe ambalaj denumirea de "piese de origine" sunt bune si de calitate.

Menit sa lupte impotriva contrafacerilor de pe piata, clipul ii afecteaza si pe producatorii si comerciantii de piese de schimb omologate, la fel de omologate si certificate ca si cele ale producatorului.

In fapt, pe piata componentelor auto circula mai multe categorii de piese: piesele constructorului - prezentate in ambalaje distincte, cu marca producatorului, comercializate prin reteaua magazinelor si service-urilor proprii, piesele furnizorului - produse sub marca proprie a producatorilor, mai ieftine, dar cu aceleasi certificari si omologari ale RAR, piese omologate la nivel international si

care nu au nevoie de omologarea RAR, si piesele contrafacute, care scapa oricaror omologari si certificari. Produse in China, Turcia si Taiwan, acestea din urma sunt cu 70-85 la suta mai ieftine. Unele dintre ele poarta pe ambalaj, ilegal, chiar marca "omologat RAR".

De la inceputul anului, piata pieselor auto contrafacute a scazut cu 50-60 la suta, considera directorul general al Registrului Auto Roman, Radian Tufa, care apreciaza ca piata neagra a componentelor inseamna acum nu mai mult de 15 - 20 la suta din total. De la inceputul anului, amenzile date de RAR in colaborare cu Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor au totalizat 1,8 miliarde lei.