Cei mai importanti producatori si distribuitori de bunuri de larg consum din Romania au format, miercuri, o organizatie ce are ca scop diminuarea costurilor si imbunatatirea serviciilor oferite clientilor.

„Pentru consumatorul final, aceasta se va traduce inclusiv prin reducerea preturilor", a afirmat Ciprian Iosep, presedintele asociatiei EAN Romania, care va asigura secretariatul organizatiei nou formate.

Aceasta se va numi ECR Romania, fiind afiliata miscarii internationale ECR – Efficient Consumer Response sau Raspuns Eficient Consumatorului.

Conducerea organizatiei va fi asigurata in primii doi ani de functionare de directorul general al Metro Cash & Carry pentru Romania si Republica Moldova, Bert van der Velde,si de directorul executiv al UnileverSouth Central Europe, Martina Kastler.

„Companiile vor elabora standarde colaborative pentru furnizori. Un exemplu ar fi ca le vor da informatii despre stocuri,ceea ce permite o mai buna planificare a productiei.

In acest fel, detailistul nu va ramane niciodata fara marfa – ceea ce ar insemna moarte curata in actualul mediu concurential, iar de cealalta parte producatorul nu intra in pauza", a spus Iosep.