Viitorul Marelui Circ nu mai e deloc roz. Dupa farsa de la Indianapolis, unde au concurat doar sase monoposturi, atmosfera in multicolora lume a Formulei 1 e tot mai tensionata. Maine, la Paris, Federatia Internationala de Automobilism (FIA) a convocat la o audiere disciplinara toate cele sapte echipe care au refuzat sa ia startul in Marele Premiu al Statelor Unite.

Cum presedintele FIA, Max Mosley, este foarte pornit impotriva acestora, se pare ca ele vor primi niste masuri disciplinare. Sunt semnale insa ca, daca pedepsele vor fi prea aspre, cele sapte vor boicota si alte curse, incepand cu Marele Premiu al Frantei, programat in aceste week-end.

Printre echipele chemate la audierea disciplinara se afla si cele ale constructorilor care intentioneaza sa formeze o competitie separata din 2008: BMW, Mercedes, Renault, Honda si Toyota. Acestea, in momentul de fata, cauta motive in plus pentru a arata cu degetul spre Mosley si spre capul Formulei 1, Bernie Ecclestone. Conflictele s-au transformat deja intr-un razboi civil.

De o parte se afla Max Mosley, Bernie Ecclestone si Ferrari. De partea cealalta, toti ceilalti din Formula 1. Constructorii care vor sa paraseasca Marele Circ pentru a infiinta o competitie asemanatoare nu se mai inteleg cu Mosley in privinta regulamentului si cu Ecclestone asupra distribuirii banilor incasati din drepturile de televizare a curselor.

Profitul obtinut anul trecut din vanzarea drepturilor tv a fost de 900 milioane de dolari. Procentul dat echipelor a fost de doar 23 la suta. In Marele Premiu al Frantei ar putea lipsi insa si cele trei echipe care au concurat la Indianapolis.

Paul Stoddart, boss-ul de la Minardi, a spus ca daca FIA va fi prea severa cu cele sapte team-uri "incaltate" cu pneuri Michelin, cele trei echipe care folosesc anvelope Bridgestone, printre care se afla si a sa, s-ar putea alia cu "razvratitii". "Daca FIA nu se va limita doar la un avertisment, e posibil sa nu se ia startul nici in Franta, la Magny Cours.

Echipele nu sunt de vina pentru ce s-a intamplat la Indianapolis, nici circuitul sau publicul american. Sper ca Max Mosley va avea bun-simt", a declarat Stoddart. Mosley pare insa de neclintit. "Nu e o chestiune particulara, care sa depinda doar de mine", a declarat el la radio BBC.

"Predecesorul meu, cand a avut un conflict ca acesta, si trebuie amintit ca eu eram de partea constructorilor atunci, rugandu-l sa schimbe niste reguli, nu a facut nici o modificare", a explicat presedintele FIA. Scaunul lui Mosley se clatina insa. Fanii Formulei 1 il vad principalul vinovat pentru scandalurile din ultimul timp si ii cer capul.

Demersului lor li se alatura celebritati ale motorsportului. "Infrastructura s-a prabusit. Sistemul de comunicare al Federatiei Internationale a cazut de tot. Niciodata nu am vazut asa prapad si cred ca a fost facut cu buna stiinta", a declarat Sir Jackie Stewart, presedintele Clubului Britanic al Pilotilor de Curse.

Cu o asemenea opozitie, nu este exclus ca in cazul in care isi pastreaza politica, Mosley sa fie inlaturat de la conducerea FIA.