Sinceritatea fata de client caruia i se explica in detaliu cum e construit costul unui credit este arma secreta a Piraeus Bank in tentativa de a-si extinde afacerile in piata de retail.

Banca vrea sa sparga piata imprumuturilor pentru populatie cu un credit pentru nevoi personale, carec poate fi folosit pentru rambursarea creditelor contractate in magazine, prin carduri sau a contractelor de leasing pentru cumpararea masinilor.

„Nu este intelept sa cumperi un frigider prin cardul de credit, dupa cum costurile creditelor acordate direct de magazine sun mult peste cele date de banci", a avertizat ieri George W. Alberts.

el a mai adaugat ca sunt numerosi clienti ai diverselor banci care pot respira usurati daca-si refinanteaza, la un cost mai mic, niste credite scumpe pe care le-au facut anterior, procedeul fiind aplicat cu succes in tarile dezvoltate.

Spre exemplu, costul creditului luat printr-un magazin poate ajunge la 32%-34%, in timp ce creditul de novoi personale lansat de Piraeus Bank costa 15,4%, inclusiv comisioanele.

Creditul in lei destinat refinantarii altor imprumuturi are o dobanda calculata in functie de rata dobanzilor bancare (Bubor), costul rezervelor pastrate la banca centrala, la care se adauga un castig al bancii de 6%.

Articol integral in Averea