Acest opus face parte dintr‑un corpus de aproximativ 50 de scrieri, redactate in greaca si cuprinzand comentarii biblice foarte apropiate de omi?liile rabinice cunoscute sub numele de midrasim.

Este o carte foarte importanta pentru studiul inceputurilor patrologiei crestine, de vreme ce comentariile philoniene au fost imitate de primii scriitori bisericesti: Origen si Clement Alexandrinul si, prin intermediul lor, de Sfintii Parinti: Grigorie de Nyssa, Dionisie Areopagitul, Ambrozie, Maxim Marturisitorul etc.

Desi autorul sau n‑a fost un scriitor crestin, interpretarile sale se apropie foarte mult de cele date de crestini Vechiului Testament.

Comentariul … este de asemenea important prin faptul ca se constituie poate intr‑un prim exemplu de intertextualitate: el face dovada ca se pot citi, unele prin altele, textele fundamentale a doua (cel putin) culturi, scrierile filosofilor greci (cu precadere cele presocratice, stoice, platonice si aristotelice) si cele sacre ebraice (Geneza, Exodul, Numerii, Leviticul si Deuteronomul).

Cartea aceasta poate fi utila si celor ce sunt preocupati de studiul comparat al mentalitatilor si al ideilor filosofice si religioase, fiindca autorul ei pune in lumina punctele comune,in care se intalneste gandirea grecilor cu cea a evreilor, ca si punctele care le deosebesc fundamental.