Industria IT&C si sectorul viei si vinurilor sunt primele domenii prinse intr-un proiect de construire a brandurilor sectoriale, pentru o promovare mai eficienta a exporturilor romanesti.

Numarul specialistilor IT din diverse domenii, gradul lor de pregatire si capacitatea populatiei de a invata mai multe limbi straine sunt cele trei atuuri care vor sta la baza crearii brandului sub care se va prezenta de acum incolo - pe o perioada de cel putin 4-5 ani - industria romaneasca de tehnologie a informatiei.

In cel de-al doilea caz, accentul este pus pe traditia cultivarii vitei-de-vie si pe soiurile de vin pur romanesti, Feteasca neagra si rosie, Busuioaca de Bohotin sau Cramposia (un vin rosu) - fiind cele mai bune exemple in acest sens.

"Aceste eforturi ale noastre, facute impreuna cu reprezentantii comunitatii de afaceri (care au validat deja mesajele pe care se vor baza cele doua branduri sectoriale), au condus la stabilirea unui set de masuri in baza carora se va crea un concept de promovare externa prin branding, ce a fost inclus si in Strategia Nationala de Export, a afirmat Costin Lianu, director in Ministerul Economiei si Comertului.

Urmeaza industria confectiilor si cea a mobilei". Faptul ca turismul nu a fost inclus intre primele sectoare economice pentru care Romania face acest efort de promovare unitara nu inseamna ca a fost scos cu totul din schema.