Ultimele stiri despre Madonna, cea mai ''furioasa'' diva pop a ultimelor trei decenii, sunt completate de un documentar proaspat-lansat, in care ea insasi ne promite ''un secret'' si ne vinde o intreaga serie.

Recent, postul MTV anunta, la implinirea a 25 de ani de existenta, ca videoclipul piesei ''Like A Prayer'', in care Madonna se iubeste cu un sfant de culoare pe altarul unei biserici, a fost votat drept ''cel mai inovator videoclip'' al tuturor timpurilor.

La aparitia videoclipului ''Like A Prayer'', in anii ‘80, insusi Papa i-a interzis cantaretei sa mai apara pe scenele Italiei, dar, obisnuita sa mizeze pe reteta ''soc'', Madonna a pretins pe atunci ca nu-i pasa.

Pentru ea religia inseamna un singur lucru: toleranta. ''Tot ceea ce ti-ai dori pentru tine trebuie sa dai altora'', povesteste cantareata in documentarul ''I’m Going To Tell You A Secret'' (Am sa va spun un secret - n.r.).

Mai mult, diva se arata in continuare in fata a milioane de spectatori in ipostaze provocatoare si cu imbracaminte extravaganta. De curand, Biserica a protestat din nou fata de spectacolele ei, care au tot un concept iconoclast: Madonna este ''crucificata'' pe scena, in concertele din turneul ''Confessions World Tour''.

Artista se reinventeaza cu fiecare album, isi schimba mereu imaginea si discursul. O intreaga masinarie de marketing, controlata de ea insasi, o transforma de-a lungul anilor intr-un simbol al perpetuei miscari. Ceea ce imbraca Madonna devine moda, ceea ce spune devine litera de lege, si nu numai pentru fani.

Imaginea firmei de haine ieftine H&M

Filmul ''I’m Going To Tell You A Secret'', aparut in format DVD, dezvaluie o noua imagine a Madonnei si este un documentar despre viata de familie si ultimul turneu al divei americane.

De curand s-a aflat ca, incepand din octombrie, Madonna, cea mai bogata cantareata a lumii (averea ei este estimata la 600 de milioane de dolari), va deveni imaginea marcii suedeze de haine ieftine H&M (companie care vinde si in Romania).

Anunturile continua: Madonna isi mai doreste un copil si vrea sa-l infieze, pentru ca exista zvonuri potrivit carora nu-l mai poate face ea insasi; Madonna se cearta din nou cu Biserica, este ruda cu Camilla Parker Bowles, sotia printului Charles, si multe altele.

La concurenta cu Britney Spears si Christina Aguilera

Madonna experimenteaza in muzica, asa cum a facut intotdeauna, si reuseste sa ajunga de fiecare data in fruntea topurilor. Asa se intampla si cu ultimul album, ''Confessions On a Dance Floor''. Dupa cum a spus chiar ea, Madonna nu se lasa data la o parte de Britney Spears sau Christina Aguilera, chiar daca are 47 de ani. De data aceasta, cantareata readuce in prim-plan moda anilor ‘80.

Chiar daca pentru actualul turneu mondial, in legatura cu care se zvoneste in presa romana ca s-ar putea sa nu ocoleasca totusi Romania (zvon neconfirmat de organizatorii importanti din tara noastra), hainele sunt create, in mare parte, de Jean Paul Gaultier, in afara scenei, Madonna si echipa ei poarta haine produse de firma H&M (o firma care realizeaza vestimentatie moderna, la preturi mici). Incepand cu luna octombrie, diva americana va fi prezenta in reclamele H&M.

Criticii sustin ca a trecut timpul cand Madonna era dorita de Versace, D&G sau Gaultier, iar altii ca ar fi mult prea batrana pentru H&M. Expertul american in publicitate, Jerry Della Femina, spune: ''Tinerii de azi isi schimba idolii din trei in trei ani. Multi dintre ei nici nu stiu cine este Madonna''.

Dar artista nu se da batuta, iar purtatoarea ei de cuvant riposteaza in ''New York Post'': ''Tinerele de 18 ani sa arate chiar si numai un sfert din ceea ce presteaza Madonna pe scena.'' H&M se bucura de colaborarea cu Madonna.

''Admiram extraordinarul talent al Madonnei de a pune accente in moda. E o nunta de vis intre moda si muzica'', spune designerul Margareta van den Bosch.

Ruda Camillei Parker Bowles

Dar nu toata lumea vede acest ''mariaj'' la fel de fericit. Socrul Madonnei, John Ritchie, nu este preocupat de moda, dar s-ar bucura de un nou copil in casa Ritchie, scrie tabloidul britanic ''The Sun'', iar Camilla se arata incantata de ruda proaspat-descoperita, dupa cum scrie presa elvetiana.

Inrudirea cu Camilla Parker Bowles, descoperita in urma unei investigatii genealogice, intreprinsa de Madonna insasi, lasa sa se creada ca ea ar mai vrea un rol in viata ei, acela de membra a unei familii nobile.

Ceea ce poate chiar ar merita, luand in considerare contributia ei in muzica. Totusi, ea nu pare sa se fi domesticit, in sensul regal al cuvantului, chiar daca intre timp se percepe drept initiata in cabala.

Citeste articolul complet in Evenimentul Zilei