Cinci dintre marcile reprezentate de cel mai mare grup de importatori auto au trecut in subordinea unei noi entitati numita DaimlerChrysler Automotive Romania

Tiriac Auto, compania care reprezinta in Romania 11 marci auto si se afla pe locul al doilea in topul importatorilor romani cu o cota de piata de 17% a semnat in mare secret, pe 31 august, actul de formare a unui nou joint-venture cu DaimlerChrysler AG.

Societatea care va intra efectiv pe piata la 1 ianuarie 2007 va gestiona activitatile de import, marketing si vanzari ale marcilor Mercedes-Benz, Smart, Chrysler, Jeep, Dodge si Fuso. Primele cinci branduri mentionate fac inca parte din grupul Tiriac Auto, mai exact se afla in subordinea importatorului AutoRom, iar cel de-al saselea va fi un new-entry pe piata noastra.

Noua societate, DaimlerChrysler Automotive Romania (DCAR), va avea ca actionari concernul DaimlerChrysler cu 51% din actiuni si omul de afaceri Ion Tiriac cu 49%. Conform directorului general AutoRom, firma ale carei marci se muta in portofoliul DCAR, pentru aceasta afacere "exista o singura motivatie foarte puternica, aceasta fiind aderarea Romaniei la UE.

Conform pozitiei celor de la DaimlerChrysler, la nivel european, in contextul regulamentului “Block Exemption" care inseamna liberalizarea completa a distributiei si retailului auto, concernul trebuie sa aiba o abordare unitara.

Asta inseamna ca in pietele din Europa vor sa gestioneze ei direct activitatile." Valentin Radu ne-a mai declarat si ca "nu suntem prima tara in care marele concern procedeaza asa. Un lucru asemanator s-a intamplat si in Cehia, Slovacia si Ungaria exact in momentul aderarii acestor state".

Integral in Banii Nostri