Majoritatea romanilor sunt reticenti la cumpararea unei polite de asigurare in sistem online. Acesta este rezultatul studiului realizat de cel mai accesat portal de asigurari din Romania, www.1asig.ro, referitor la impactul pe care dezvoltarea tehnologiei il are asupra modului in care clientii privesc achizitia unei polite de asigurari.

Centralizarea raspunsurilor la intrebarea saptamanii precedente indica o majoritate de 56% de repondenti care nu ar cumpara asigurari in sistem online si 38,5% raspunsuri in favoarea acestui tip de achizitii.

Intr-o perioada in care timpul devine din ce in ce mai scump, nu mai este necesara deplasarea clientului pana la asigurator pentru a afla oferta de produse a acestuia, preturile sau pentru a incheia efectiv contractul de asigurare, totul putandu-se realiza de acasa sau de la serviciu prin intermediul calculatorului.

Cu toate acestea, repondentii considera ca paginile de internet ale companiilor de asigurari din Romania nu ofera informatii relevante, detaliate cu privire la oferta de produse.

Exista o toleranta mai mare la achizitionarea in sistem online a politelor RCA, Carte Verde, Malpraxis si de calatorie.

"Alte tipuri de polite sunt mai complexe, au parametri care pot fi optimizati in directii diferite, in functie de ceea ce are nevoie beneficiarul asigurarii si atunci este mai potrivit contactul direct al acestuia din urma cu un agent de asigurari bine pregatit (fie ca este al unei societati de asigurari, fie ca este un broker).

Desigur ca, in timp, orice polita de asigurare ar putea fi pregatita/optimizata pentru achizitia online. In momentul de fata nici legatura de incredere asiguratori - asigurati nu este optima, existand numeroase acuze reciproce", considera unul dintre participantii la sondajul de saptamana trecuta.

Pentru a demara cu succes un astfel de proiect se asteapta ca o pagina web sa fie un instrument interactiv si extrem de util pentru sondarea pietei, formarea pietei, comunicarea cu toti colaboratorii si agentii societatii si, in general, cu oricine este dispus sau interesat sa viziteze pagina web (reasiguratori, potentiali investitori, etc.).

Pagina web insasi poate deveni un instrument extrem de eficient de vanzari cu costuri nesemnificative, insa mai este destul de mult de recuperat in ceea ce priveste nivelul de pregatire adecvat in domeniul managementului informatiei.

andreea.ionete@mxp.ro