Reportaj HotNews.ro

Buldozerele lui Videanu omoara mostenirea lui ''Matache macelarul''

de Cristian Covaci     HotNews.ro
Vineri, 16 februarie 2007, 0:00



Fluidizarea traficului din capitala are un pret mare. Pretul pe care cateva sute de locuitori ai strazii Buzesti, plus alte cateva zeci de mici proprietari de magazine, trebuie sa-l plateasca pentru ca soferii bucuresteni sa aiba o viata mai buna.

Insa, in afara cladirilor istorice aflate in paragina, a curtilor insalubre si a comertului aflat de multe ori la limita legii, zona Matache-Buzesti pastreaza o aroma si un aer pitoresc care ar putea sa fie chiar ratiunea salvarii ei. Sau nu?

Matache macelarul e viu

La jumatatea secolului 19, in zona Buzesti se pun bazele Halelor Matache. Impropriu folosit reflexivul, pentru ca parintele zonei a fost “Matache macelarul”, vestit in Bucurestiul acelor ani.

Devenita punctul central al strazii Buzesti, Hala Matache pastreaza inca izul insangerat si stilul de comert de acum mai bine 150 de ani. Nimic nu pare sa se fi schimbat nici in hala si nici in zona. Macelarii din hala lucreaza poate prea traditional uneori, cu carnea depozitata in lazi de plastic asezate pe ciment, cu butuci de transare din lemn, fara manusi si cu sange pe haine.

Hala Matache
sursa: HotNews.ro

Cu toate astea, are un farmec aparte. Farmecul lucrului simplu si natural. Clientii, in special batrani, mai simt inca placerea de a comunica cu vanzatorii de a-si alege bucata mai buna. Si in mod cert avantajul preturilor.

Toti sunt amenintati insa de disparitie. Hala Matche e programata pentru demolare.

Trotuarul stang vs. trotuarul drept

Vasile, o huiduma de macelar, imi arata un cutit, ceva mai mare ca al lui Rambo, si spune ca e pregatit pentru Videanu.

Maghernita la doi pasi de P-ta victoriei
sursa: HotNews.ro

“Taranu asta vine de la Videle si vrea sa darame el Hala Matche. Asta e institutie bucuresteana, bai baiatule. Daca o face - o face pe barba lui. Il ascut in fiecare zi”. Vasile nu pare foarte prietenos cu ceafa lui de purcel, degetele cat cartoful si cutitoiul de 30 de centimetri.

Nu toti comerciantii de pe Buzesti sufera insa cu nervii.

Cel putin cei de pe parte stanga pe sensul de mers dinspre Victoriei sunt mai calmi. Sunt la curent cu zvonurile ca numai cladirile trotuarului stang vor cadea.

Ilie, mester in chei pe Buzesti, e ferit. Are discursul omului calm, lucid si neamenintat de buldozer. E deschis la nou, vede beneficiile largirii zonei si are argumente solide. Cam activist de felul lui.

“Deci, ce se intampla: crescand nivelul de trai, numarul de autovehicule s-a inmultit alarmant. Zona e sugrumata si e normal sa se faca ceva, ma-ntelegeti dumneavoastra?”

Mai exista o categorie de rezidenti pe Matache. Cei care nu cred o iota din ceea ce spune primaria, adeptii teoriei conspiratiei.

Proprietarul unui afaceri micute crede ca toata povestea e facuta pentru ca oficialii care se ocupa de Planul Urbanistic Zonal sa aiba un salariu. Povesteste despre cum proiectul era gandit inca de pe vremea lui Ceasusescu si “asa cum 17 ani nu s-a facut nimic nici nu se va face”. Le cam stie pe toate.

Palarier si vulcanizare
HotNews.ro

“Astea-s manariile astora de la PUZ. Va spun io ca fac planurile astea ca sa-si justifice salariul. Mie mi-ar conveni sa vina astia sa-mi dea cateva sute de mii, dar nu vin”.

Peste cinci minute revine insa si spune ca in joc sunt interesele lui Videanu pentru valoarea imobiliara, a aflat deja despre un parteneriat public-privat ce urmeaza a fi incheiat, sateliti si submarine ce vor trece pe Buzesti.

Si totusi, ce se va intampla cu Buzestiul?

Proiectul primariei Bucuresti prevede largirea strazilor Buzesti, Berzei, Vasile Parvan pana in cheiul Dambovitei. Doua benzi de circulatie a cate 3.5 metri fiecare, plus tramvai, in lungime totala de aproape 2 kilometri.

Proiectul ale carui costuri se vor situa in jurul sumei de 20 de milioane de euro prevede exproprierea mai multor persoane, pana la obtinerea unei suprafete de aproape 10 mii de metri patrati.

Nu e vorba insa numai de case particulare, ci si de cladiri absolut fabloase din punct de vedere istoric.

Cinema Feroviarilor
sursa: HotNews.ro

E vorba, printre altele de “Cinematograful Feroviar”, cladire construita in deceniul opt al secolului 19, lasata intr-o paragina criminala de autoritatile bucurestene.

Insa solutii, cunoscute romanilor, se gasesc.

„Exista o serie de cladiri vechi care probabil vor fi demolate, dar pentru cele istorice luam in considerare mutarea lor cu ajutorul tehnologiilor avansate“, spunea in cursul acestei saptamani Gheorghe Udriste, directorul Directiei de Transporturi din cadrul Primariei Capitalei.





1588 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    aberatii (Sâmbătă, 17 februarie 2007, 10:50)

    xyz [anonim]

    Claduri absolut fabuloase, cinematograful ala e o ruina, nu vedeti??? Ma, voi astia din bucuresti suntei de groaza, daca primarul nu facem nimic v-ati fi agitat si ati fi facut mare caz din asta, acuma ca incearca ceva urlati din tot sufletul ca darama niste ruine, care oricum sunt un pericol la primul cutremur!
    Bine ca nu traiesc in buc
  • -1 (1 vot)    
    vrajeala (Sâmbătă, 17 februarie 2007, 10:55)

    alio.ro [anonim]

    E o placere sa stai ore in sir in trafic blocat in zona resepectiva si sa admiri niste ruine. Valoarea istorica a locului s-a pierdut de mult nu trebuie sa ne mai impiedicam de ideea asta.Locul este un focar de infectie si trebuie reamenajat. Afacerile din zona pleaca si vin........probabil ca acuma o sa plece.

    Desi .....sincer.......nu cred ca incompetenta administratiei locale o sa dezamageasca

    alio.ro
  • -1 (1 vot)    
    ruine... (Sâmbătă, 17 februarie 2007, 12:03)

    OANA [anonim]

    mai lasati-ma cu zona aia infecta, plina de curve si scursuri ale societatii... sa rada tot, poate ne mai "civilizam" si noi...
  • -1 (1 vot)    
    Pericol iminent (Sâmbătă, 17 februarie 2007, 12:11)

    Robin [anonim]

    Zilnic circul pe Str. Buzesti, iar mai ales cand merg dispre Victoriei catre Stirbei Voda, ma rog sa nu inceapa un cutremur cand sunt in dreptul fostului Feroviar. Sigur va cadea la primul cutremur mai mare. Apoi langa este mizeria numita Hotel Marna - un loc destinat doar pentru prostitutie. Si in rest: tiganie cum nici in anumite zone din Ferentari nu gasesti.
    Asta reprezinta pentru mine zona Buzesti - Berzei. O zona care ar trebui demolata in intregime, nu doar "un mal".
  • 0 (0 voturi)    
    AFARA CU LEGİLE COMUNİSTE (Sâmbătă, 17 februarie 2007, 12:20)

    ANCA [anonim]

    CAND O NATİUNE İSİ PİERDE İDENTİTATEA SE PİERDE PE EA İNSASİ.MARE PACAT.........
  • -1 (1 vot)    
    Protejati jegul? (Sâmbătă, 17 februarie 2007, 12:21)

    clean [anonim]

    Aceeasi poveste ca la cainii vagabonzi ! Dramati draqu magernitele alea infecte !
  • +1 (1 vot)    
    Cladiri istorice... (Sâmbătă, 17 februarie 2007, 12:29)

    Sar Castic [anonim]

    Cladirile astea ar trebui salvate cu orice pret. Bucurestiul a pierdut mult din caracterul sau in anii comunistilor. Desi scump, cel putin estetica se poate pastra fiind posibila recladirea pe pozitii moderne. In tarile civilizate, pastrarea caracterului cladirilor e foarte important - deseori recladirea se face pastrind fatadele vechi, dar modernizind totul in spatele peretilor.
  • 0 (0 voturi)    
    trebuie facut ceva... (Sâmbătă, 17 februarie 2007, 12:33)

    Bogdan [anonim]

    Lucrez in zona respectiva si nu imi vine sa cred... Este o zona relativ centrala care arata absolut infect...Sunt numai case darapanate in care stau in majoritate tigani....si ma indoiesc ca au ceva acte....
    Este totusi Bucurestiul, capitala unei tari europene....sau macar asa vrem sa pretindem....
    Trebuie facut ceva in zona respectiva. Nu stiu daca demolarea ar fi cea mai buna solutie, dar ceva trebuie neaparat facut...
    Este deprimant sa vezi numai ruine si numai murdarie! Ca sa nu mai vorbesc de trafic in care poti sta ore bune ca sa mergi un kilometru...
  • +1 (1 vot)    
    daca e vorba de curve (Sâmbătă, 17 februarie 2007, 12:53)

    razvan [anonim]

    sa darame Parlamentul!
    N-a reusit Ceausescu sa faca din Bucuresti un oras urat si fara identitate, reuseste Videanu!
  • -1 (1 vot)    
    ...buzesti ... (Sâmbătă, 17 februarie 2007, 14:56)

    commodore [anonim]

    E incredebil cum poate sa arate o zona situata ultracentral, la doar 5 minute de Piata Victoriei. Fara nici o remuscare, totul trebuie ras acolo si apoi dezinfectat...
  • +1 (1 vot)    
    Da ma, protejam jegul (Sâmbătă, 17 februarie 2007, 15:44)

    Bogdan [anonim]

    toate magherintele alea infecte arata infect pt ca niste cretini care ne-au condus din '45 incoace nu au vrut sa inteleaga ca omul sfinteste locul. si au dat afara proprietarii de drept, urmand ca in casele alea sa stea unii care nu au nici-un drept asupra respectivului imobil si care oricum prefera sa il lase in paragina. ca sa nu mai zic ca prin alte parti se dau bani de la bugetul primariei pt a pastra aspectul orasului. dar daca tu vrei rahaturi de blocuri si viloance de prost gust construite in stil neocomunist, nu e nici-o problema. exact asta vei avea. un oras cu o arhitectura de rahat.
  • +1 (1 vot)    
    Cinema Feroviar (Sâmbătă, 17 februarie 2007, 20:02)

    unu [anonim]

    Celor care n-au vazut cinema Feroviar cand inca mai functiona le e usor sa zica sa-l darame... A ars la revolutie si a fost lasat in paragina; inauntru au crescut copaci.

    Dar cei care si-l amintesc s-ar putea sa fie de acord cu mine. Daca as avea de ales intre el si Sala Palatului, as alege fara sa stau pe ganduri Feroviarul.

    Ar trebui sa-l reconstruiasca, nu sa-l darame. In rest, multe cosmelii din zona ar trebui daramate; o parte au sa cada de la sine oricum, e doar o problema de timp.
  • -1 (1 vot)    
    curve si drogati (Sâmbătă, 17 februarie 2007, 21:51)

    contra [anonim]

    iniferent cat de frumoase sunt cladirile, au fost condamnate cu mult inainte. @unu: poate ati trecut, draga domnule, doar prin fata cinematografelor. jos nu puteai sa stai la un fil ca te scuipau toti tiganii in cap, sus iti circulau nestingheriti sobolanii peste picioare. acelasi lucru e valabil pentru cinematografele Dacia si Buzesti. Cand au fost bagati in puscarii micii burghezi din zona, au fost adusi tigani fix ca sa arunce in ruina casele si sa poata fi demolate fara a mai fi considerate monumente. uitati-va si la celelalte zone unde s-a intamplat acelasi lucru, mai ales in preajma halei Traian, pe stredutele dintre Titulescu si Banu' Manta (unde zona isi revine incet, dar sigur) etc. Nu mai e aproape nici o casa in toata zona in care sa nu fie tigani pripasiti, curve de pe care curge jegul, drogati pe care ii lasa nervii noaptea... e un focar de infectie
  • -1 (1 vot)    
    ha ha (Sâmbătă, 17 februarie 2007, 21:58)

    mental [anonim]

    Da, mai bine sa lasam mostenirea lui Matache Macelarul in picioare si traficul( si asa prost) la fel. Inteligent nu?
  • +1 (1 vot)    
    vai de mama voastra (Sâmbătă, 17 februarie 2007, 22:35)

    unu [anonim]

    sunteti vai de steaua voastra. se intampla exact cum a vrut ceausescu. sa umple casele istorice de tigani pentru ca apoi sa aiba motiv sa le darame.

    dar...ce sa ceri de la bravii reprezentanti ai bucurestiului, prima generatie la oras?

    voua va place cu cladiri de 30 de etaje de sticla, va curge apa din perete, aveti lift si alte alea.

    pacat!!
  • +1 (1 vot)    
    cladiri istorice (Duminică, 18 februarie 2007, 0:59)

    oana [anonim]

    solutia ar fi renovarea lor asa cum este in budapesta si alte orase europene care se respecta iar cu fluidizarea traficului s-ar putea gasi si o alta modalitate poate mai scumpa dar respectand istoria Romaniei ci nu doar a Bucurestiului.daca vreti sa va convingeti cum arata Bucurestiul de altadat' asta ca sa vedeti ce a pierdut Romania cu demolarile care s-au facut si continua si azi...
    http://www.show.ro/bucuresti/bucharest/4/index.htm
  • 0 (0 voturi)    
    VENETICI (Duminică, 18 februarie 2007, 10:36)

    rASPUTIN [anonim]

    ASTEPTATIVA LA ORICE DE LA VENETICI. Nu uitati ca este urmasul lui Basescu SI TRAMVAIELE MERG foarte bine.
    Orasul A FOST SI este condus de VENETICI, CARE NU-L IUBESC. CAND AVEAM OCAZIA SA ALEGEM UN BUCURESTEAN -OPRESCU- NU AM FACUT-O. A fost singurul care a inteles dimensiunile BUCURESTULUI.
  • -1 (1 vot)    
    Fara partinire (Duminică, 18 februarie 2007, 13:47)

    Je [anonim]

    In afara de 2-3, restul cladirilor din zona sunt niste constructii fara nici o valoare arhitectonica. Ca vor fi intotdeauna si Gigi-contra care sa spuna ca nu e asa, e normal.
    Orasul se dezvolta si ca ne place sau nu, cateodata mai trebuie sa mai renununtam si la cate o cladire cu iz istoric pentru a face loc viitorului. Bucurestiul nu este un muzeu, este un oras si inca unul cu mari carente la capitolul proiectelor urbanistice, asa ca pentru 4 ziduri in care unii mai vad inca Feroviarul ( singura cladire din zona care a fost cu adevarat frumoasa ) sau alte cateva cladiri destul de interesante, nici nu mai incape vorba.
    Este momentul sa facem sa arate ca o capitala europeana acest oras, poate n-am avut cu cine pana acum, poate nu avem nici acum, dar trebuie sa incercam si pastrand cateva ruine nu o sa facem asta.
    Sunt de acord cu nostalgicii, Bucurestiul de altadata era un oras pe alocuri de-a dreptul superb, dar asta era atunci, acum dupa ce buldorezerele lui Nea Nicu au ras jumatate din el arata ca un oras rupt in doua. Asa ca va trebui sa mai renuntam si pe viitor la cate o cladire dar macar la sfarsit sa arate ca un oras nou, daca pe cel vechi nu l-am putut pastra.
  • -1 (1 vot)    
    Buzesti? Matache Macelaru? (Duminică, 18 februarie 2007, 22:48)

    Nu conteaza [anonim]

    O zona imputita! Pentru cei care cred ca acolo poate fi refacut ceva - si sa se pastreze aspectul "istoric" - le urez succes! Sa fie ei primari o zi/luna/an si sa faca ceva din cloaca respectiva. Pot fi de acord ca se distruge afacerea unor "mici magazine" de gust indoielnic (a se vedea anticariatele din zona care au preturi exagerate pentru niste kitch-uri ordinare), dar prefer fluidizarea traficului din zona, care este ucigator day by day pentru cei nevoiti sa treaca prin zona.

    Pentru alde "rASPUTIN" si altii ca el: VENETIC este "Persoana venita undeva din alte locuri si considerata straina in locul unde s-a stabilit" (surs: www.dexonline.ro). Pentru conformitate pot presupune ca il consideri pe Videanu grec sau englez, nu? Nu sunt un fan Videanu (sau Basescu) dar de aici pana la a spune ca "OPRESCU [...] A fost singurul care a inteles dimensiunile BUCURESTULUI" e drum lung. Si eu inteleg dimensiunile Bucurestiului (ca doar ma plimb prin el zilnic) dar pana sa-l conduc... mai am de invatat. Lasa-l in Doamne iarta-ma de oras, ca sa-i conservam istoria rapciugoasa, hai sa omoram prezentul!!!

    Cu astfel de forumisti, hai sa nu ne mai miram ca banatenii si ardelenii ne spun "MITICI". Meritam! Incearca omul sa faca ceva si toat lumea sare cu gura pe el ca distruge "mostenirea istorica". O mizerie!

    Abia astept sa se construiasca si pasajul de la Gara Basarab, alt proiect care s-a "bucurat" de multe injuraturi publice dar care va fi de un real folos traficului Bucurestean.
  • -1 (1 vot)    
    mentalitate (Luni, 19 februarie 2007, 0:29)

    menta [anonim]

    Este mai bine sa pastram cladirile in stil vechi decat circulatia buurestiului sa se desfasoare mai normal. De ce sa mai circulatie? CLADIRILE SA REZISTE. NOI MUNCIM NOI NU GANDIM.
  • +1 (1 vot)    
    ceausescu traieste (Luni, 19 februarie 2007, 5:09)

    clasicu' [anonim]

    pentru orice probleme sunt intotdeauna mai multe solutii. PROSTII O ALEG PE PRIMA GASITA SI/SAU PE CEA MAI SIMPLA. HOTII O ALEG PE ACEEA CARE LE PERMITE SA FURE CIT MAI MULT. COMUNISTII O ALEG PE CEA CARE DISTRUGE TRECUTUL, IDENTITATEA, RADACINILE, REFERINTELE.
    Deci, fata de Epoca Nea Nicu (prost si comunist), in prezent s-a adaugat doar dimensiunea hotiei.
    Daca aflati ale cui sunt/vor fi terenurile din zona, aflati si explicatia solutiei adoptate. Daca aflati cine va face lucrarile, aflati si de ce ele trebuie facute ASA si nu altfel.
    Dormiti linistiti, PD lucreaza pentru voi!
  • 0 (0 voturi)    
    Cinematograf??? (Luni, 19 februarie 2007, 8:27)

    Trist [anonim]

    Ce ma mira cel mai tare este lipsa de coerenta... in fotografia cu "cinematograful Feroviar" nu este nimic altceva decat LOCUL UNDE A FOST PE VREMEA LU IMPUSCATU' UNA DINTRE CELE MAI BINE APROVIZIONATE LIBRARII DIN BUCURESTI!!! si credeti-ma am copilarit pe acolo...
    E pacat, unii dintre noi sunt chiar nostalgici, pe vremuri era o zona frumoasa, unde traiau elitele bucurescilor, acuma ... pacat...
    intr-adevar, cu durere in suflet, trebuie sa recunosc ca singura salvare e demolarea si curatirea zonei. Daca s-ar mai putea salva ceva (desi ma indoiesc!) ar fi minunat dar, hai sa ne gandim: din cladirile care ar putea fi catalogate ca monumente istorice au mai ramas numai peretii exteriori, altele care mai sunt locuite inca, au structurile distruse de cetetenii "grijulii" - nu uitati de zona Lipscani !!! Si daca e sa vorbim de venetici, hai sa ne gandim la majoritatea celor care ocupa imobilele din zona!!! nu cumva multi dintre ei vin de pe la Cutarida?
  • -1 (1 vot)    
    circulatia (Luni, 19 februarie 2007, 10:17)

    bonyes [anonim]

    si daca ar fi sa se taie bulevarde din nou, si sa se demoleze haniile de pe magheru - imposibil de intretinut, si multe altele, bucurestiul trebuie sa evolueze, sa-si aeriseasca spatiile si sa scape de toate zonele insalubre.
    peste tot se demoleaza si se reconstruieste. cine dracu vrea carne dintr-o hala unde lazile sunt pe jos, si un tembel agita un cutit pe un halat murdar de singe?
    chestia cu stramosii asa mincau si nu aveau nimic ma lasa rece, nu cred ca existau pe atunci toate maladiile astea care provin din mizerie.
  • -1 (1 vot)    
    jos cu ele (Luni, 19 februarie 2007, 10:21)

    von speer [anonim]

    va rog lasati vrajeala ieftina cu aspectul istoric, identitatea orasului, etc.
    chiar sunteti asa de disperati incat sa nu observati ca toate zonele asa zis istorice sunt populate de tigani care nu manifesta nici o grija in pastrarea lor?
    chiar e asa de complicat sa vedeti ca acele cladiri sunt condamnate? ce vreti? sa le refaca cu materiale moderne si termopane si sa ii cazeze inapoi?
    aveti o problema cu relicvele astea. sunt de acord ca erau cladiri frumoase, ca era bucurestiul de odinioara, etc, dar ERAU. acum sunt niste daramaturi care pun in pericol viata celor ce circula pe acolo si a faunei care le populeaza.


    Ca sunt fonduri furate, ca sunt bani publici , ca le face PD sau PSD, tot aia e.
    JOS CU ELE!!!
  • -1 (1 vot)    
    felicitari Dle Videanu! (Luni, 19 februarie 2007, 12:35)

    popel [anonim]

    Eu propun ca masinile DACIA sa aiba aceeasi caroserie ca in anii 80, dar cu motoare de RENAULT, cu sisteme de franare si directie ultraperformante...
    Sau... sa vedem desupra magazinelor reclame hidoase cu litere ceusiste gen "mercerie", "paine"
    Sau... in fiecare seara sa fie o editie de Telejurnal unde Romica Jurca sa prezinte vremea gesticuland cu un bat pe o harta de hartie...
    Sau... sa ni se "taie" curentul electric de vreo 3-4 ori pe zi ca pe vremea cand Cienmatograful Feroviar era o capodopera arhitecturala a Bucurestiului.

    Si lista poate continua!!!

    Este incredibil cum oamenii astia tin cu dintii (sau cu protezele dentare) de asemenea ruine, care pun in pericol societatea si viata oamenilor care trec pe langa aceste "monumente"!
    Am mers in Bruxelles iarna trecuta, si am ramas profund impresionat de decizia autoritatilor de a dezvolta un oras modern, o capitala europeana... Acolo, au cazul strazi intregi de cladiri paraginite, si s-au ridicat cladiri de sticla, moderne... Sunt bucurestean, si vreau ca orasul meu sa fie unul european, nu un muzeu de istorie.
    "Muzeicitatea" asta nu este productiva... Cei care mai duc dorul Feroviarului traiesc in secolul trecut...
    Arhitecti de ocazie gasim peste tot, opiniile lor raman anoste si fara substanta.

    Nu incurajez demolarea Bucurestiului, inas acest lucru s-a intamplat cu multe zeci de ani in urma din decizia raposatului. Insa a pretinde ca Feroviarul este o cladire ce trebuie pastrata... Doamne iarta-i...

    Vizitati Bruxell-ul si va veti minuna de acest oras... Un oras modern, ce poarta amprenta secolului XXI.
    Fireste ca exista si partea de "vechiul oras", unde nu se poate intra cu masina, insa acolo nu exista ambuteiaje rutiere ca prin Bucuresti. Nu am vazut.

    Asteptam pasajul Basarab, iar nemultumitii de la etajul 1 care plang ca va merge tramvaiul prin fata geamului, sa stie ca asa traiesc cei care locuiesc la parter...

    O zi placuta!
  • +1 (1 vot)    
    Inutile masini (Luni, 19 februarie 2007, 13:15)

    BanDit [anonim]

    Se observa de la un timp grija crescuta a edililor de a distruge mult pentru fluidizarea traficului. Poti sa civilizezi cladirile istorice ? Daca da, fa-o. Daca nu, distruse. Dar asta niciodata nu va fluidiza traficul, fiindca mereu vor din ce in ce mai multe...si pentru ce: zeci de firme de distributie ... Investitiile utile (pentru locuitori) sunt cele in transportul in comun (automatizare, respectare orar, sa stii la 8.27 este troleul sau tramvaiul in statie)....in rest, sunt doar afaceri pentru altii...
  • +1 (1 vot)    
    Valorile unui popor... (Luni, 19 februarie 2007, 13:53)

    LauraC [anonim]

    ...stau si in istorie.

    Mai toate orasele Europe (lumii) atrag prin faptul ca au stiut sa-si pastreze zonele istorice. In Bucuresti... care sunt alea? Cand te duci intr-un oras strain (chiar si romanesc) in excursie, ce vrei sa vizitezi?? Cladiri de sticla???

    Cine locuieste in zona Matache si in zoca Lipscani?? Ganditi-va putin! De ce nu se dau locurile astea unor oameni care ar putea sa le renoveze? sau unor tineri care nu au unde sa locuiasca, dar care au facut o scoala si muncesc?? Zic si io... ca ma uit in Bucuresti, iar zonele istorice sunt la pamant... Mergeti in Strasbourg sa vedeti... Mergeti in Budapesta... Mergeti in orice alta capitala Europeana... Eu una nu am mers ca sa vad cladirile de sticla, ci ca sa vad si sa invat istoria locurilor

    Ar trebui pus accentul si pe salvare cladirilor vechi din Bucuresti si pe crearea de parcari subterane. Uitati-va ca pe toate strazile sunt masini parcate de-o parte si de alta. Daca masinile alea s-ar parca la subsol, nu s-ar elibera doua linii pe ambele sensuri de mers?
  • -1 (1 vot)    
    Patetic (Luni, 19 februarie 2007, 14:17)

    Constantin Stan [anonim]

    Nu asa se va salva orasul, pastrand cladiri insalubre. Titlul cu buldozerele lui Videanu e un atac direct la primar, dar ,indiferent cine ar fi primar, ar trebui sa curete zona aflata la cateva sute de metri de guvern.
    Toate gesturile arhitectonice mari au avut denigratori, dar asta nu a impiedicat evolutia marilor orase.
  • +1 (1 vot)    
    Lipsa de respect pentru identitatea Bucurestiului (Luni, 19 februarie 2007, 14:38)

    Cipiamon [anonim]

    E vorba de identitatea orasului aici, cu cat nu intelegi ideea de identitate cu atat nu o sa intelegi de ce sunt apreciate cladirile vechi.

    Orase moderene poti sa construiesti oriunde!!!

    Constructile vechi sunt de neilocuit, asta pentru oamenii pro cultura, si va fi vai de ele cand orasul va fi condus de oameni fara cultura.
  • 0 (0 voturi)    
    mai intai vizitati Strasbourgul si dupa aia vorbiti... (Luni, 19 februarie 2007, 18:00)

    popel [anonim]

    Trambitzati aiurea!
    Nimeni nu a vorbit de demolarea cladirii CEC, a Muzeului de istorie, a BNR, A Bibliotetii Nationale, a Primariei Bucuresti, sau a altor cladiri care au amprenta si personalitate...
    Au cazut cladiri de o valoare importanta pentru Bucuresti, si pentru Europa de altfel: Manastirea Vacaresti, Teatrul National de pe Calea Victoriei... Pacat, regret teribil ca aceste cladiri de o valoare inestimabila (unice) nu mai exista!! Dar asta nu justifica mentinerea cinematografului Feroviar (care este o adevarata ruina!!!) sau a cladirilor de pe Regina Elisabeta (hotel Cismigiu spre exemplu!)

    Oameni buni, fiti seriosi... nimeni nu va veni in Bucuresti sa viziteze Cinematograful Feroviar, sau Hotel Cismigiu.
    Iar Mrs. de la pct. 27 vorbeste din inertie... Nu stiu ce a vazut ea in strassbourg, in schimb pot spune ca acolo nu exista imobile in paragina, si pe deasupra, partea veche a orasului, unde e situata Cathedrale de Notre Dame este limitata accesului auto. Mai presus, in partea veche a orasului gasesti numai case foarte vechi (cca 400-500 ani) cu arhitectura deosebita (structura de lemn este la vedere in exteriorul peretilor) unde poti servi in regim de restaurant delicatese frantuzesti.
    Asa ca cine mai vb de Strasbourg, ar trebui sa fi fost pe acolo.

    Asta nu se va intampla niciodata pe Berzei.
    Niciodata nu voi merge intr-un oras sa vizitez cladiri de sticla, insa nu poti pastra 2-3 ruine ca vreau nush' ce Ghitza sa viziteze marele Feroviar!

    Luati exemplul noii cladiri de pe Calea Victoriei in locul fostului Teatru National. A fost pastrata fatada Teatrului, dar s-a ridicat o cladire utila, care aduce productivitate, bani, locuri de munca, etc.

    Parerea mea...
  • +1 (1 vot)    
    atentie si la manipulare (Marţi, 20 februarie 2007, 1:16)

    clasicu' [anonim]

    discutia e focalizata pe o tinta falsa: una e problema de principiu, alta e solutia de principiu aplicata in cazul de fata.
    Apoi: se da doar exemplu cladirii fostului cinema, dar citi dintre cei care striga "jos! daraima!" au mers pe jos pe Buzesti, pe Berzei, pina la podul Izvor, pentru a vedea ca atit pe dreapta cit si pe stinga sunt - e drept - citeva maghernite infecte dar mai ales multe alte vile/constructii absolut superbe. Vilele astea sunt nerenovate, arata prost, dar solutia nu e demolarea ci renovarea!
    Tu insuti, cind esti murdar, te impusti sau mergi la baie si te speli?
    Uitati-va mai sus, spre Piata Victoriei si vedeti ce monstri de 8, 12 sau 14 etaje au aparut! Adica dam jos o casa ca sa fluidizam traficul, dar in locul ei apar 14 etaje care vor grupa de 50 de ori mai multe masini ca pina atunci. Logic....
    Solutii exista: ginditi-va la Viena, Paris, Londra (orase mult mai mari ca Bucurestiul, cu "putin" mai multe masini) in care traficul este relativ OK - si pentru asta nu si-au darimat cladirile.
    Nu faceti confuzie intre Teatrul National, distrus de o bomba in razboi, manastrirea Vacaresti distrusa de nebunul comunist si alte cladiri distruse de noi insine, prin primari alesi in timp de pace.
    Chiar crederti ca generatia asta (ca oricare alta) are dreptul sa distruga trecutul in numele oricarui iluzoriu confort contemporan? Nu a ajuns cit a darimat ceausescu, trebuie sa-i continuam opera?
    Noi ne certam aicea si altii fac bani turnind asfalt si beton :-(
  • +1 (1 vot)    
    pupincuristii lui Videanu (Miercuri, 21 februarie 2007, 10:27)

    Codruta [anonim]

    Vin aici pe forum si-l "felicita" pentru ca nu gandeste sau daca o face, atunci o face rauvoitor!
    Videanu vine si zice ca "trebuie daramat pentru a fluidiza traficul" - pentru ca, FIX pe unde vrea el daramat, sa lase sa se construiasca niste monstri de beton, care vor atrage de ZECE ori mai multe masini si vor face MULT mai multa inghesuiala pe acolo!
    EL a creat o problema - pe care acum vrea cica s-o "rezolve" facand rau in plus!
    Ar trebui pur-si-simplu REDUS traficul prin centru.
    Nu vine nici dracu' in vreun oras sa vada niste cuie din otel si sticla! Gasesti chestii din astea prin SUTE de orase - n-au nici o personalitate!
    Toate cuiele astea ar fi trebuit sa primeasca aviz pt. constructie in AFARA zonei centrale, pe la periferia Bucurestiului, pe langa cartierele alea noi si de prost-gust ale proaspetilor "imbogatiti". Asa e in ORICE capitala din lume (minus Berlin care nu "se pune", ca si acela a fost distrus de comunisti).
    Daca traficul e prea intens prin centru, sa bage restrictii! Nici nu inteleg de ce trebuie sa se foiasca atata lume prin centru, toti in masini personale. Mai exista si transport in comun, daca nu stiati!
    Cladirile sunt "infecte" si "pline de tigani"? Sa le renoveze, sa le curete, sa le redea fostilor proprietari sau sa le vanda unora noi si care sa stie ce sa faca cu ele! Pentru "tigani" sa construiasca locuinte in alta parte.
    Dar mai trebuie si niste firme "prietene" sa ia o felie de tort de la niste drumuri care vor fi in vesnic proces de largire 20 ani de-acum incolo, nuuuuuuuu.....?
  • 0 (0 voturi)    
    imagine pitoresca (Joi, 22 februarie 2007, 13:55)

    Cristina [anonim]

    Care imagine pitoreasca?
    in afara de Piata care e cat de cat pusa la punct, in rest, numai mizerie si tigani... Ti-e si frica sa treci pe-acolo seara...
    totusi e la un colt de "buricul Targului"...
    strada e vesnic blocata in zona aceea, ca e zi, ca e noapte.
  • -1 (1 vot)    
    siguranta circulatiei (Luni, 21 ianuarie 2008, 0:01)

    ionut [anonim]

    arta distrugerii poate devenii o arta creatoare,spunea emil cioran in ,,schimbarea la fata a romaniei'.ar trebui ras totul pe buzesti,t.vladimirescu-odoarei-g.cosbuc ,zona izbiceni-neajlovului-luptatorilor etc.penru a putea incepe,ulterior a finaliza marile proiecte de infrastuctura
  • +1 (1 vot)    
    i love bucharest (Joi, 15 mai 2008, 15:51)

    I love bucharest [anonim]

    80% din casele din zona sunt monumente iar cele care nu sunt ar putea fi refacute de asa natura incat sa se integreze in panul zonei. Marea problema este aceea a tziganilor care au sufocat zona au transformat.o intr-un fel de gipsy town, in care ilegalismul este la mama lui acasa. Seara iti este frica sa treci pe acolo, si sila. Este o zona plina de prostituate, proxeneti, bijitari, hoti etc. Cred ca Videanu trebuie sa se gandeasca, cum sa salveze aceasta zona, la fel ca si alte zone istorice ajunse intr-o stare deplorabila nu sa rezolve probleme de trafic. Renuntati la aceasta idee a demolarii. Demolarile sunt un blestem al bucurestiului, intotdeauna s-au rezolvat probleme in bucuresti prin demolari si uitati unde am ajuns.
  • 0 (0 voturi)    
    Jos cu rablele imobiliare (Marţi, 22 iunie 2010, 16:48)

    Seventeen [anonim]

    Aceste ruine sinistre trebuie sa dispara, vermina medievala nu creeaza decat o imagine sumbra, burjuii adoratori de caramizi inverzite n-au decat sa le admire in poze...
  • 0 (0 voturi)    
    pareri din spuse (Miercuri, 15 septembrie 2010, 10:29)

    tuca louisa [anonim]

    Pareri din spuse acesta este titlul corect la cele mai multe articole ale dvs.Unii sunteti prea mici altii vorbiti de ce ati auzit.A fost frumos,cochet,istoric,tot ce doriti dvs. dar pentru ca nu este conservat asta nu inseamna ca trebuie sa cada pe noi. Toate au o lege a firii ,nu pot dainui la fel ca omul ,cinematografele Buzesti,Feroviar,Dacia [si el are aceeasi soarta cat de curand,s-a furat tot ce se putea din interior si exterior.Pun intrebare pentru cei ce sunt destepti si spun ca nu s-a conservat ,de ce Dacia care nici macar nu-i in de molare?De ce a ajuns asa}nu mai faceti pe lupii moralisti din fata calculatorului.Eu locuiesc pe Grivita de 11 ani este un focar de mizerie,dughene vopsite pe dinafara si le cad zidurile in interior,droguri,prostitutie,cersetorie,furturi si spargeri de masini,aciuire de infractori,sobolani,gandaci,caini tot ce doresti poate cineva sa spuna ca s-ar mai putea face ceva pentru a arata ca in anii 1950? glume proaste ori interese. cati ani au oare cei dintre dvs. care cred ca s-ar putea face ceva ? Imi pare rau nu vreau sa jignesc dar sunteti la capatul gandirii lucide.DE unde fonduri?Cat costa sa zugravesti un apartament cu 3 camere,dar sa refaci cinema Buzesti?Sunt multe de spus dar ..........


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version