Federatia internationala de automobilism a prezentat vineri dovezile ca Mclaren a folosit informatiile ce apartineau lui Ferrari. Este vorba despre un schimb de mail-uri intre Alonso si De la Rosa (piloti la McLaren), in care cei doi discuta despre aceste date tehnice.

"Toate informatiile despre ei sunt de incredere pentru ca provin de la un inginer de acolo (Stepney), bun prieten cu Mike (Coughlan)", il asigura De la Rosa pe Alonso.

Mailurile studiate de FIA arata ca cei doi piloti au discutat in mai multe rinduri despre sistemul de frinare, repartizarea greutatii, natura fluidului folosit la pneuri si alte echipamente tehnice ale rivalului Ferrari!

Exista totodata, printre dovezile prezentate vineri, si un raport al politiei italiene care a identificat aproape 300 de SMS-uri si 35 de convorbiri telefonice intre cei doi ingineri Stepney (Ferrari) si Coughlan (McLaren), chestiune care ii face pe oficialii Federatiei Internationale sa afirme: "Este limpede ca traficul informational dintre cei doi a fost mult mai mare decit acel dosar de 780 de pagini gasit in posesia lui Coughlan".

McLaren a sugerat, ca strategie de aparare, ca cei doi ingineri au actionat pe cont propriu, incercind sa isi gaseasca angajamente la alte echipe.

FIA nu a acceptat aceasta teorie si inchis dosarul prin sanctionarea teamului britanic: "Mai multe persoane de la McLaren aveau cunostinta de aceste informatii; schimbul de mail-uri demonstreaza ca ambii piloti stiau ca datele erau obtinute ilegal, stiau si cine le furniza!"