Companiile de telefonie mobila castiga intre 50 si 70% din sumele pe care le platesc clientii participand la concursuri sau promotii prin sms. Restul banilor se impart intre compania care organizeaza promotia si firma care ofera servicii de SMS cu valoare adaugata.

Surse din piata estimeaza ca veniturile obtinute din SMS-urile trimise de clienti se impart in mod egal intre compania care lanseaza concursul si operatorul de telefonie mobila in cazul sms-urilor cu valoare de pana la trei euro. Reprezentantii operatorilor de telefonie mobila care activeaza la nivel local nu au dorit sa comenteze informatiile.

Procentajul pe care-l opreste operatorul de telefonie mobila depinde de volumul sms-urilor si de costul acestora. In cazul unui trafic de cateva sute de sms-uri si un cost de aproximativ un euro, procentul pe care-l poate retine operatorul de telefonie mobila se ridica intre 50 si 70%.

Astfel, la o mie de sms-uri trimise cu un cost de un euro pe sms, o companie de telefonie mobila poate castiga 500-700 de euro.

Pe piata au luat fiinta firme precum Voxline Communication, Telcor Communication sau Rentabiliweb Romania, care ofera serviciul de sms cu valoare adaugata companiilor care lanseaza promotii cu participare prin SMS.

Alexandru Gardon, directorul companiei Rentabiliweb Romania, firma specializata pe micropayment (plati de valoari reduse), spune ca cel mai mult au de castigat din aceasta afacere companiile care initiaza proiectele respective.

Firma care ofera serviciul are un comision cuprins intre cinci si zece procente din costul sms-ului.

Unul dintre concursurile care folosesc astfel de sms-uri este cel de la Radio 21, care presupune trimiterea unui sms la un numar scurt, din patru cifre, cu textul “Ascult Radio 21”, iar premiul este de 300 de euro in cursul emisiunii “Dimineata Dementa” si cate 100 de euro in fiecare ora, intre 10.00 si 18.00.

integral in Bussines Standard