Intr-un asemenea scenariu, concurenta in regiune ar fi distorsionata, iar Comisia Europeana ar putea cere vanzarea unor active, lucru care aduce actionarilor MOL o valoare adaugata mai mica decat varianta unei colaborari intre cele doua companii pe terte piete, spune Gyorgy Mosonyi, CEO-ul grupului MOL.

“Este un concept gresit de dezvoltare (cel al OMV - n.r.); au cumparat aceste actiuni pe la spatele nostru.

Le-am spus sa nu faca asta, pentru ca Bruxelles-ul, in cazul unei companii rezultate din fuziunea MOL-OMV, ne-ar fi pus sa vindem active, ceea ce ne-ar aduce mai putina valoare adaugata actionarilor decat daca am fi cooperat pe terte piete”, spune seful grupului ungar.

Mosonyi afirma ca MOL a propus OMV sa colaboreze in operatiuni de explorare si productie in Pakistan.

Strategiile si obiectivele celor doua companii sunt diferite: “OMV este interesata sa-si creasca marimea (size-ul), iar MOL cauta sa-si creasca profitabilitatea”, spune CEO-ul MOL.

Grupul austriac, cu o participatie directa de 10% din MOL, a lansat o oferta publica de preluare, presedintele OMV, Wolfgang Ruttenstorfer, anuntand ca este pregatit ca acest proces de preluare sa dureze chiar si doi-trei ani.

Un articol de Adrian Mirsanu

Integral in Business Standard