Primăria Sectorului 6 reamenajează bulevardul Drumul Taberei, o zonă rămasă în semi-paragină după finalizarea lucrărilor la metrou. Mașinile au mutate de pe trotuar, gardurile blocurilor au fost desființate, iar grădinile au fost unite cu bulevardul și spațiile verzi de pe acestea, fiind făcute mai multe buzunare verzi, un fel de parc linear.

Reamenajare bd. Drumul Taberei 5Foto: HotNews.ro/Catiusa Ivanov

Lucrările de reamenajare au început în urmă cu 6 săptămâni, iar în prima etapă se fac ”pe buclă”, pe o porțiune de circa 2,5 km, între Tricodava și Piața Drumul Taberei. Termenul de finalizare este finalul anului.

Lucrările costă undeva la 10 milioane de lei și sunt făcute de trei firme - Cris Garden, Garden Center și Geca Impex - în cadrul unui acord-cadru încheiat de Primărie.

Trotuarele distruse în timpul lucrărilor de la metrou au fost refăcute de Metrorex, iar în rest, unde erau gropi și denivelări, au fost asfaltate de Primărie. Dincolo de asfaltare au fost făcute lucrări de amenajare peisagistică, s-a pus mobilier urban și corpuri noi pentru iluminat public.

Proiectul a fost făcut sub îndrumarea peisagiștilor din cadrul Primăriei Sectorului 6. Anul viitor urmează să fie amenajat tot bulevardul.

Primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, spune că față de alte sectoare unde s-au pus pe mijlocul bulevardelor jardiniere uriașe sau alte amenajări care ocupă spațiul pietonal, aici amenajările sunt minimaliste, cu gazon și plante rezistente.

  • ”Dacă ne uităm la ce s-a lucrat până acum în celelalte sectoare, o să vedem un fel de jardiniere care încarcă efectiv trotuarul, pietonii nu pot să treacă din stânga în dreapta, sunt costisitoare și crează un labirint. În ideea de a scoate mașinile de pe trotuar, unii au preferat să vină cu acest tip de abordare.
  • În Sectorul 6 viziunea este radical diferită și mie mi-ar plăcea să o impunem chiar la nivel de București.
  • Am dat jos gardurile de la blocuri și am unit grădinile cu spațiile verzi de pe trotuar, este mai deschis, mai ieftin. Pentru alei am folosit marnă. Marna este ieftină, am luat soluția de la Paris.
  • Avem și un sistem nou de iluminat public. Tot bulevardul acesta era înainte plin de mașini”, a explicat Ciucu.

  • Cum arăta bulevardul înainte / Sursa: Google maps