Cele două proiecte au probleme din cauza blocării conturilor Primăriei Capitalei, dar și a creșterii prețurilor la materialele de construcții, în anumite situații existând diferențe de până la 70% între prețurile din contractele semnate acum 3 ani și cele de acum.

Pasaj Doamna Ghica - sept 2021 - 2Foto: Hotnews

La Prelungirea Ghencea, Primăria Capitalei va rezilia contractul cu Trustul de Clădiri Metropolitane pentru tronsonul II, de la Râul Doamnei până la Șoseaua de Centură, și va încheia un nou contract cu același constructor, a declarat primarul general, Nicușor Dan, luni, într-o conferință de presă.

  • ”După cum ştiţi, au explodat preţurile pentru tot ce înseamnă materiale de construcţii şi, din păcate, mecanismele de ajustare care sunt prevăzute de diferite reglementări naţionale nu acoperă creşterea reală de costuri.
  • Şi din cauza asta suntem nevoiţi să reziliem şi să reatribuim contractul de la Râul Doamnei încolo, intenţionăm tot cu Trustul de Clădiri Metropolitane, pentru că altfel ar însemna ca ei să lucreze în pierdere”, a declarat Nicușor Dan.

Exproprierile pentru acest tronson întâmpină probleme din cauza faptului că omul de afaceri Costică Constanda a blocat conturile Primăriei. Primarul spune însă că situația se va rezolva în câteva zile și se vor putea face plățile.

”Sunt gata documentaţiile pentru exproprieri, pentru mai mult de jumătate din ce a rămas şi mai durează cam o lună până când vom termina documentaţiile pentru toate exproprierile, vorbim de încă 400 de imobile care trebuie expropriate. După consemnarea banilor pe care îi avem, trebuie să aşteptăm 45 de zile până când vom putea să intrăm în şantier şi să demolăm, demolările vor avea loc în cursul acestui an. Avem problema în acest moment pentru că, deşi avem banii, din cauza conturilor poprite nu putem să îi consemnăm în conturile celor expropriaţi şi de aici întârzieri până când vom rezolva chestiunea popririi conturilor”, a explicat Nicușor Dan.

Trustul de Clădiri Metropolitane lucrează în prezent la primul tronson, între linia tramvaiului 41 și strada Râul Doamnei, iar primarul general promite că lucrările se vor finaliza în această vară.

Lucrările de lărgire a străzii Prelungirea Ghencea au început în septembrie 2019, iar acestea aveau termen 24 de luni, respectiv septembrie 2021.

Noua arteră va avea aproximativ 6 km, inițial era prevăzută cu cale dublă de tramvai, 2 benzi de circulație pe sens, pistă de biciclete, trotuare și spații verzi între acestea și partea carosabilă. Totodată, se va mai realiza și un nod intermodal (tramvai 41, autobuze și microbuze ale liniilor preorășenești) precum și o parcare de tip Park&Ride cu o capacitate de 300 de locuri, ce poate fi extinsă, ulterior, până la 500 de locuri.

Poprirea pune probleme și pasajului de la Doamna Ghica

Și lucrările la Pasajul de la Doamna Ghica pot avea probleme din cauza popririi conturilor. Primarul speră să găsească înțelegere la firma care face tablierul metalic al podului.

  • ”La Doamna Ghica este un contract între Trustul de Clădiri Metropolitane şi o companie italiană şi acestea sunt elemente de tablier care au început deja să fie produse de către compania din Italia.
  • Din nou, suntem afectaţi aici de poprirea conturilor şi de posibilitatea de a plăti. În ultima şedinţă de Consiliu General am aprobat un împrumut pentru Trustul de Clădiri Metropolitane şi o parte din împrumut cu destinaţia specială pentru Doamna Ghica şi special pentru derularea corectă a contractului pentru acest tablier.
  • Atâta timp cât avem conturile poprite, nu putem să plătim către TCM şi TCM-ul, la rândul lui, nu poate să plătească către compania din Italia. Sperăm ca compania italiană să ne înţeleagă până când vom rezolva această problemă”, a declarat Nicușor Dan.

Primarul a declarat în mai multe rânduri că Pasajul de la Doamna Ghica va fi gata până la finalul acestui an. În ultimele săptămâni pe șantier se lucrează la finalizarea lucrărilor de la sol.

Lucrările la pasaj au început în 2019, iar termenul de finalizare inițial era 5 mai 2021. În noiembrie 2020 s-au oprit, din lipsa banilor, și au fost reluate în vara anului trecut. De atunci s-au făcut bretelele pasajului, s-a lucrat la circulația la sol, deviere rețele. Lipsește însă tablierul metalic. Licitația pentru acesta a fost atribuită abia la începutul acestui an, după două tentative eșuate. Valoarea contractului este de 21,8 milioane lei, iar termenul de livrare este șapte luni și jumătate de la semnarea contractului, adică în toamnă. Câștigătoarea licitației este firma Scandiuzzi din Italia.