Traian Băsescu, candidatul PMP la Primăria Capitalei: Trebuie făcute patru pasaje - la Răzoare, la Banu Manta, Arcul de Triumf și Piața Romană - parcări subterane între blocuri și parcări park&ride

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 23 septembrie 2020, 12:50 Actualitate | Administratie Locala


Pasajul Basarab
Foto: Hotnews
Pentru fluidizarea traficului în București trebuie făcute 4 pasaje, la Răzoare, la Banu Manta, Arcul de Triumf și Piața Romană, a declarat Traian Băsescu, candidatul PMP la Primăria Capitalei, la interviurile HotNews LIVE. Acesta mai propune construirea a două mari parcări la Gara de Nord și la Piața Constituției, parcări subterane între blocuri, parcări la cele 6 mari intrări în București și conectarea acestora cu transport în comun electrificat.

”Traficul are câteva mari probleme, în primul rând fluiditatea, în al doilea rând locurile de parcare. Fluidizarea traficului nu se poate face decât construind parcaje subterane. Primele două care se vor construi vor fi pasajul de la Răzoare ca să descarci traficul de pe Pasajul Basarab, care merge către Drumul Taberei și către bd. Timișoara și dincoace, pasajul coboară în Banu Manta și mai are 100 de metri pe Banu Manta cu două semafoare, de se adună mașinile până în vârful pasajului. Trebuie făcut pasaj ori pe Mihalache, ca să intre de pe Banu Manta traficul de pe pasaj, pe deasupra, sau pasaj subteran la ieșirea de pe pasajul Basarab cu care să te ramifici, o ramificație către Piața Victoriei și una către Arcul de Triumf. Nu există altă soluție să pui în valoare pasajul Basarab. Pasaj la Arcul de Triumf ca să dai traficul dinspre Casa Presei către Charles de Gaulle pe o bretea pe sub parcul Herăstrău sau la dreapta către bd. Turda și Mărăști. Astea sunt trei pasaje cheie”, a declarat Traian Băsescu.

Candidatul propune și un pasaj subteran la Piața Romană.

”Avem o problemă la Piața Romană. Acolo se întâlnește cu metroul pe aliniamentul bulevardului și atunci trebuie făcut ceva, un pasaj subteran, dar trebuie văzut care este conflictul cu metroul”, a declarat Băsescu.

Întrebat dacă este o soluție bună, în condițiile în care acest pasaj va aduce traficul în centrul orașului, ideea fiind contestată de urbaniști și ONG-iști, Băsescu spune că și atunci când a demarat lucrările la Basarab, oamenii s-au opus.

”Când s-a făcut pasajul Basarab îmi veneau toți locatarii cu preoți, cu crucea, și spuneau că o să le treacă mașina prin dormitor. Întotdeauna lucrările de acest tip generează nemulțumirea celor care locuiesc în apropiere și poate nemulțumirea estetică a unor arhitecți. Dar Bucureștiul nu poate să moară. În Italia dacă ar fi stat să zică uite, nu e estetic, mă deranjează autostrada asta, tot teritoriul Italiei este un muzeu al Imperiului Roman. Ce făceau italienii? Nu mai construiau autostrăzi, pasaje, stăteau și se rugau la relicve. Ne rugăm la ele, dar soluții de trafic trebuie să găsim, că trăim în lumea modernă”, a declarat Traian Băsescu.

Băsescu mai propune construirea unor parcări subterane între blocuri, dar și parcări park&ride la principalele întrări în oraș.

Traficul este blocat consistent de mașinile parcate pe prima bandă sau acolo unde străzile sunt înguste, pe o parte și pe alta și abia se circulă printre ele. Aici soluția sunt parcările. Trebuie să avem două mari la Gara de Nord și la Piața Constituției. Marea provocare este dacă avem curaj să facem parcări subterane între blocuri. Nu este confortabil pentru locatari timp de un an cât va dura construirea parcării, dar nu văd ală soluție pentru București, decât parcări subterane între blocuri, lăsăm spațiu verde între blocuri, pomișori. Asta este soluția pentru reducerea poluării prin eliberarea traficului și eliberarea spațiului public de mașini parcate pentru că oamenii nu au unde parca.

”Trebuie construite parcări la cele șase mari intrări în București. Parcări între 5000 și 10.000 de locuri. Și dus transportul electric, tramvai sau troleibuz până la aceste parcări”, a mai spus Traian Băsescu.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1432 vizualizari

  • +3 (9 voturi)    
    un vizionar (Miercuri, 23 septembrie 2020, 13:07)

    bobo2 [utilizator]

    ”România nu are nevoie de autostrăzi, ne ajung drumurile naționale” - Traian Băsescu, Ministrul Transporturilor, 1999
  • 0 (6 voturi)    
    alea subterane mai greu (Miercuri, 23 septembrie 2020, 13:24)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    asta inseamna ca iar ramanem fara apa calda luni de zile ca ce e sub Bucuresti e jale tevarie conducte cabluri tot felul...
  • -1 (3 voturi)    
    Inca putin... (Miercuri, 23 septembrie 2020, 13:40)

    Cataleya [utilizator]

    Parcari subterane intre blocuri :)

    Inca putin si Basescu o ia pe urmele lui Oprescu cu autostrada lui suspendata si cu caprioare care pasc pe dedesubt.

    Parcari cu cate 5-10.000 de locuri la cele 6 intrari in Bucuresti.
    Pai alea nu-s pt bucuresteni ci pt navetistii din localitatile limitrofe.
    Decat sa investesti atatia bani pt acele parcari, mai bine asiguri transport confortabil in comun din Bucuresti catre localitatile respective.
    Ce rost are sa faci 5-10km cu masina pana la marginea Bucurestiului si apoi sa iei transportul in comun ca sa circuli prin bucuresti, inca 10 km?

    Si daca chiar vrei parcari, indiferent unde in Bucuresti, mai intai trebuie sa platesti despagubiri samsarilor de terenuri ( Pristanda de exemplu), despagubiri care depasesc cu mult pretul parcarii pe care vrei sa o construiesti.
    De problemele de statica ce sa mai zici, cand te-apuci sa faci gauri uriase printre blocurile vechi de 50 de ani ale Bucurestiului.
    Si, bineinteles, vesnica problema.
    Cu cateva zile inainte de alegeri, absolut toti candidatii au solutii si se lauda de-ti vine sa-i pui in rama.
    Odata ajunsi pe functii nu se mai ocupa niciunul de trafic si parcari pt ca sunt prea ocupati cu noi constructii ilegale si cu despagubirile aferente de sute de milioane de euro.
  • 0 (2 voturi)    
    Pasaje x100 (Miercuri, 23 septembrie 2020, 13:42)

    Martinezu [utilizator]

    Se pot face 100 de pasaje. pana nu se schimba fundamental infrastructura si politicile transportului nu rezolva nimic pasajele. Preiau ambuteiajele si le duc 100 m mai incolo , mai jos sau mai sus...
    Trebuie piste de bicicleta /trotineta ect, trotuare pe care sa mearga oamenii, benzi de autobuze si transport in comun. Trasee moderne de tramvaie si trolee, retea de metrou.
    Interzicerea parcarilor dupa cum are fiecare nevoie. Reintroducerea amenzilor/practicarea lor.
    Construirea de parcari , la punctele importante de transport public, acolo unde omul sa isi poata lasa masina pentru a continua cu tramvaiul.
    Interzicerea vanzatorilor in tramvaie!!!
    Intoarcerea la civilizatie a calatorilor si masuri pentru a ii interzice la bord pe cei nespalati, sau care polueaza ( asta e mult mai greu )
  • 0 (2 voturi)    
    ... (Miercuri, 23 septembrie 2020, 13:52)

    a.nonim [utilizator]

    Habar n-are ce vorbeste. Unde sa faci pasaj pe Mihalache, cand se ingusteaza intre Banu Manta si Piata Victoriei? In plus ar mai trebui un pasaj si la Piata Victoriei (unde dureaza 10 minute virajul la stanga) si la Leu, si asa mai departe in fiecare intersectie traversata. Prostia mare a fost cand s-a construit pasajul Basarab cu o asemenea lungime cand era evident ca niciunul dintre punctele de descarcarea a traficului nu avea capacitatea de preluare necesara. In plus semafoarele au si rolul de a regla traficul, daca traficul ar fi fluent si n-ar exista blocajele de pe pasaj ar fi imposibil de facut dreapta de pe Duca sau orice alta strada laterala.
    In proiectarea retelelor de transport exista o teorema fundamentala, capacitatea retelei este data de minimul capacitatii nodurilor traversate. Nu are nicio logica sa construiesti un pod ca Basarab cand stii ca nu ai unde sa descarci traficul. Era arhisuficient un pod obisnuit gen Grand. Podul s-a facut astfel din megalomanie si probabil si dintr-o frustrare ca Bucurestiul nu e traversat de un fluviu, deci nu poate avea poduri spectaculoase. Dar am gasit solutia, la nevoie le construim si in diagonala, numai sa fie ceva maret.
    Un pasaj la Arcul de Triumf ar distruge practic monumentul, ar trebui sa fie extrem de lung ca sa evite acest lucru si n-ar rezolva mare lucru. La Piata Romana este necesar un pasaj, dar pietonal. Singurul necesar e cel de la Razoare, prevazut de 30 de ani (si care ar fi trebuit realizat odata cu statia de metrou). Singurul lucru cu adevat necesar este centura.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by