Și a doua licitație organizată de Primăria Capitalei pentru achiziția a 100 de autobuze electrice a fost anulată

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 22 iulie 2020, 14:29 Actualitate | Administratie Locala


Autobuz electric la Cluj
Foto: Primaria Cluj-Napoca
Licitația organizată de Primăria Capitalei pentru achiziția a 100 de autobuze electrice a fost anulată deoarece au fost depuse numai oferte inacceptabile și/sau neconforme, potrivit datelor din sistemul electronic de achiziții publice. Reamintim că două firme din Turcia și una din China au depus oferte, iar valoarea estimată a contractului era de 219,57 milioane lei din care, fonduri europene nerambursabile 177,99 milioane de lei. Aceasta este a doua licitație anulată pentru această achiziție.

Firmele care au depus oferte sunt:

- Asocierea TEMSA ULASIM ARACLARI SAN TIC AS și ANADOLU AUTOMOBIL ROM S.R.L.
- BOZANKAYA OTOMOTIV MAK. İML. İTH. VE İHR. A.Ş.
- Asocierea COSTA UTILAJE și Zhengzhou Yutong Bus Co., Ltd,


” După ce această licitație nu a reușit să atragă nici măcar un producător european de renume, deși oferta și competiția este vastă pe piața de e-buses, astăzi aflăm că licitația a fost anulată, după ce toate cele trei oferte au fost respinse la evaluarea tehnică. În vreme ce Cluj, Turda sau Brașov au deja autobuze electrice în circulație, la București asistăm la a doua anulare a licitației. Este cea mai elocventă dovadă că, asa cum am mai atras atenția, caietele de sarcini nu reflectă standardele pieței, cu cerințe mult sub nivelul de calitate al producătorilor consacrați. De exemplu, prețul per autobuz a descalificat toți producătorii europeni de renume”, au scris reprezentanții Asociației Metrou Ușor pe pagina de Facebook.

Data limită pentru depunerea ofertelor a fost 18 iunie. Criteriile de evaluare sunt prețul (60%), capacitatea de transport (8%), Capabilitatea ofertantului de a livra in primul an de contract (7%), Coeficientul de disponibilitate peste 95% (6%), Consum specific de energie electrica (7%).

Potrivit datelor din sistemul electronic de achiziții publice, cele 100 de autobuze trebuie să fie din gama 12 m, cu tracţiune complet electrică, realizată autonom cu sistem reîncărcabil de stocare aEEnergiei (SRSEE) cu baterii de acumulatori, cu podea complet coborâtă pe toată lungimea, cu trei uşi şi aer condiţionat în salonul de călători. Contractul vizează și infrastructura de încărcare a acestora, dar și întreținerea.

”Tipul, numărul şi caracteristicile tehnice (raportul energie / masă, etc.) ale bateriilor vor fi astfel alese de către producătorul autobuzelor, încât sa-i asigure acestuia o funcţionare sigura cu o autonomie de transport de minim 230 Km. Autobuzul electric va fi prevăzut cu trapă (rampă) mecanică, rabatabilă pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă, cu sistem de protecţie împotriva plecării autobuzului cu trapa deschisă si cu podea total coborata. Contractul viează și livrarea SDV-urilor si echipamentelor specifice, soft-urile de aplicație (cu licența nelimitata in timp), piesele de schimb si materialele de prima dotare, agregatele și unitățile electronice de comanda de prima dotare, reperele consumabile si de mare uzura, materialele consumabile si de mare uzura prevăzute in anexele la contract; asigurarea activitătilor de service, de remediere a defecțiunilor, sa furnizeze ansamble, subansamble, piese si materiale in perioada de garanție, conform specificațiilor caietului de sarcini; asigurarea instruirii personalului”, se arată în sistemul electronic de achiziții publice.

Primăria Capitalei a lansat pe 3 martie 2020 noua licitaţie pentru 100 de autobuze electrice, după ce prima licitație a fost anulată deoarece niciuna din cele două oferte depuse nu a fost acceptată. Atunci au depus oferte Byd și asocierea Bozankaya - Sileo.

În 2018, Primăria Capitalei a achizițioant 400 de autobuze de la Asocierea Otokar Europe SAS – Otokar Otomotiv Ve Savunma Sanayi A.S, valoarea contractului fiind de 458.100.826 lei.

În luna martie, Primăria Capitalei a semnat cu asocierea turco-germană Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S. – Sileo Gmbh contractul pentru achiziția a 100 de troleibuze. Valoarea contractului este aproximativ 43 de milioane Euro fără TVA, primul troleibuz va fi livrat în luna noiembrie 2020 pentru omologare, iar ulterior, restul troleibuzelor vor fi livrate până în februarie 2022.

Primăria Capitalei a finalizat și licitația pentru achiziția a 130 de autobuze hibrid Mercedes – Benz Citaro Hybrid, cu fonduri europene, valoarea contractului fiind de 195.268.331,70 lei, fără TVA. Primele autobuze hibrid sunt deja pe traseu, iar în fiecare lună, până la finalul anului, vor sosi câte 20 de autobuze, iar în ianuarie 2021, încă 9, urmând să fie introduse treptat în circulație.

Primăria Capitalei a organizat licitație și pentru achiziția a 100 de tramvaie, însă a ieșit un întreg scandal după ce aceasta a fost câștigată de turcii de la Durmazlar, în defavoarea producătorului român Astra Vagoane Călători. Rezultatul a fost contestat, iar CNSC a admis în parte contestația și a decis reevaluarea ofertei turcilor. Cele trei părți se judecă, iar licitația a fost suspendată pe perioada stării de urgență.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3110 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    Nici Turcia si nici China (Miercuri, 22 iulie 2020, 14:42)

    qwerasdf [utilizator]

    nu ar trebui sa aiba acces la astfel de contracte

    dar pentru PSD, drepturile omului din alte tari inseamna acelasi lucru ca si drepturile omului din Romania, adica nimic! zero!

    sa nu mai zic de calitatea produselor...
  • +7 (7 voturi)    
    E clar că s-au făcut caiete de sarcini (Miercuri, 22 iulie 2020, 14:43)

    nick24 [utilizator]

    pt ceea ce fac anumiți producători.
    “ caietele de sarcini nu reflectă standardele pieței, cu cerințe mult sub nivelul de calitate al producătorilor consacrați. De exemplu, prețul per autobuz a descalificat toți producătorii europeni de renume”

    Ne facem că nu înțelegem mecanismul de gândire a celor care fac achiziții, mai ales când e vorba de o mulțime de bani!
  • +8 (8 voturi)    
    dupa (Miercuri, 22 iulie 2020, 15:05)

    nahir [utilizator]

    tepele trase in favoare turcilor, normal ca niciun posibil producator serios nu a mai depus oferta. Ca sa ce?
  • +6 (8 voturi)    
    Votati-o pe Fierea in continuare (Miercuri, 22 iulie 2020, 15:54)

    Ephemeris [utilizator]

    Cam asta ar fi concluzia
  • +4 (4 voturi)    
    licitatii cu rezultate neprofitabile (Miercuri, 22 iulie 2020, 17:05)

    Dizidentul [utilizator]

    primesti bani din fondul UE de dezvoltare si platesti firme din China sau Turcia? Banii platiti de contribuabili europeni se duc in Turcia sau China? aici trebuie EU sa puna piciorul in prag. Nu este admisibil ca firme din Europa au probleme financiare si altii trag foloasele. Licitatiile sa fie prioritare pentru firme europene, costurile mai mari sint atenuate de faptul ca angajatii platesc impozit in EU pentru lefuri si la toate marfurile cumparate in EU.
  • +2 (4 voturi)    
    Nimic despre rame noi de metrou ? (Miercuri, 22 iulie 2020, 19:23)

    yafov [utilizator]

    Nu inteleg de ce nu se pomeneste nimic despre atat de necesarele noi rame de metrou.
    Licitatia pentru ramele destinate Magistralei 5 a fost anulata de multi ani, iar de atunci ... nimic !
    Dupa amanari peste amanari, cu chiu cu vai vom avea peste cateva luni in functiune primul tronson din M5; efectul pozitiv va fi in mare masura anulat de faptul ca vor fi "imprumutate" rame care actualmente circula pe celelalte magistrale, a.i. se vor crea aglomerari si mai mari in principalele statii, iar timpul mediu de asteptare va creste corespunzator.
    MT are ceva de spus ? PMB are vreo solutie de a aduce intregul sistem de transport public sub aceeasi umbrela ? N-a vazut nimeni nimic prin Viena ?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by