Câteva cifre despre situația dezastruoasă în care se află transportul public din București și explicații pentru troleibuzul ars

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 8 iunie 2020, 11:23 Actualitate | Administratie Locala


Troleibuz în flăcări
Foto: Facebook
Un troleibuz Irisbus Citelis, din 2007, a ars ca o torță duminică, în centrul Capitalei. Din fericire nu au fost victime, șoferul și singurul călător reușind să se salveze la timp, însă imaginile arată clar starea în care se află transportul public din București. Cu excepția celor 400 de autobuze noi Otokar, cumpărate de Primăria Capitalei anul trecut, tot parcul auto este vechi, cea mai gravă situație fiind la tramvaie, acestea fiind făcute în perioada comunistă.


Dacă în ceea ce privește achiziția de noi mijloace de transport Primăria Capitalei spune că va mai achiziționa 130 de autobuze Hibrid, 100 de troleibuze, care vor veni etapizat anul acesta și anul viitor, iar licitațiile pentru 100 de tramvaie și 100 de autobuze electrice sunt în desfășurare, în ceea ce privește infrastructura, 87% din rețeaua electrică a troleibuzelor și 35 % din șinele de tramvai nu sunt modernizate și se află într-o stare avansată de degradare. Astfel, deraierile sunt frecvente. La fel și defecțiunile.

Firea acuză un sabotaj

În locul unei asumări a situației, Gabriela Firea a dat vina pentru incidentul de duminică pe firmele care au contestat licitația pentru achiziția a 100 de troleibuze noi și chiar a lăsat să se înțeleagă că poate fi un sabotaj. Din păcate, administrația publică s-a sabotat singură în ultimii 12 ani, iar un accident major se poate întâmpla oricând.

Într-o postare publicată imediat după incident, Gabriela Firea scrie că este ”strigător la cer ce se întâmplă” și acuză de această situație firmele care au contestat licitația organizată de municipalitate pentru achiziția a 100 de troleibuze noi.

”Sper că toți cei care blochează intenționat licitațiile pentru achiziția de mijloace de transport în comun să vadă această imagine cu un troleibuz în flăcări, în centrul orașului! Doi ani am fost sicanati cu licitația pentru achiziția a 100 de troleibuze. Cu mare greutate am reușit să semnăm contractul anul acesta, cu un consorțiu germano-turc. Așa s-ar fi întâmplat și cu autobuzele vechi, pe care le-am scos de pe traseu când au ajuns la București cele 400 autobuze noi Euro 6, achiziționate tot după o licitație îngreunată doi ani de zile. Dar în continuare suntem blocați cu licitația pentru achiziția celor 100 de tramvaie. Se va dovedi că motivele sunt inventate. Cu mare dificultate am semnat și contractul pentru 130 de autobuze hybrid Mercedes Benz. Azi în troleibuz nu era niciun pasager. Dar ce vor cei care blochează achizițiile de noi mijloace de transport în comun? Să se întâmple o tragedie? Ce urmăresc? Pun mai presus interesele lor, în loc de viață oamenilor? Este strigător la cer ce se întâmplă!!!”, a scris Firea.

Mai târziu, primarul general al Capitalei a declarat la Digi24 că ia în calcul chiar şi un sabotaj în legătură cu troleibuzul care a luat foc în centrul Capitalei.

”Este foarte bizar ce s-a întâmplat. Troleibuzul a avut revizia chiar aseară. Va trebui aflat în ce fel a fost făcută revizia. (...) ”Nu vă ascund faptul că sunt colegi de-ai noștri care, pur și simplu având în vedere că chiar aseară a fost făcută revizia și azi s-a întâmplat un incident atât de mare, încearcă să descopere dacă nu este vorba despre un sabotaj. Ne gândim la orice, dar nu vreau să anticipez. Vom da către anchetatori toate elementele tehnice pe care le vom descoperi în cursul zilei de astăzi și mâine. Este posibil orice”, a declarat Gabriela Firea.

Conducerea STB a transmis într-un comunicat de presă că, din primele informații, este vorba despre un scurtcircuit.

”Troleibuzul Astra Irisbus a fost achiziționat pentru fosta RATB și face parte din lotul produs și livrat între anii 2004-2006. STB SA dă asigurări că acest caz este unul izolat, iar personalul de bord este instruit să acţioneze operativ în asemenea situaţii, astfel încât viaţa pasagerilor să nu fie pusă în pericol. Directorul general al STB SA, Alexandru-Hazem Kansou, a dispus constituirea unei comisii tehnice de cercetare pentru a stabili cauza producerii incendiului. Din primele informaţii, rezultă că focul a pornit de la un scurtcircuit la instalaţia electrică, iar Kansou a cerut reinstruirea conducătorilor de vehicule în legătură cu procedura de urgență ce trebuie aplicată pentru siguranța călătorilor în astfel de cazuri și a dispus verificarea parcului de troleibuze, pentru a preîntâmpina, în viitor, apariția unor astfel de evenimente”, se arată în comunicat.

"Troleibuzele abia trec peste macazuri cu speranța că nu sar captatorii"

Asociația Metrou Ușor o contrazice pe Gabriela Firea si spune că troleibuzul ar fi fost în trafic chiar și după sosirea unui nou lot de troleibuze, așa cum autobuzele Mercedes sunt în continuare pe traseu după achiziția celor Otokar.

”Astăzi a fost cuprins de flăcări unul dintre troleibuzele moderne, cu podea joasă şi aer condiționat. Fabricat în 2007, acesta se află încă în perioada normală de exploatare pentru un troleibuz. Contrar ideii primarului general dintr-o postare pe Facebook, troleibuzele Irisbus Citelis vor rămâne în exploatare și după sosirea unui nou lot de troleibuze ale unui producător germano-turc (troleibuze ce au fost respinse în restul țării pentru că sunt prototipuri).

Astfel, accidentul de astăzi ar fi avut loc chiar și dacă troleibuzele vechi Ikarus ar fi fost înlocuite cu unele noi. Am atras atenția de nenumărate ori că transportul public este neîntreținut: troleibuze moderne cu podea coborâtă stau pe butuci în depouri, descompletate. Ulterior au fost instalate unități de aer condiționat pe toate troleibuzele Irisbus Citelis, chiar și pe cele care sunt şi azi la stadiu de schelet descompletat. Infrastructura de troleibuz este în multe zone veche de zeci de ani, iar troleibuzele abia trec peste macazuri cu speranța că nu sar captatorii.

Nu a fost demarată nicio lucrare de modernizare a infrastructurii vechi de troleibuz în ultimii ani. Reamintim că ultima modernizare serioasă a rețelei a avut loc în 2007 (Calea Moșilor și Șos. Colentina). Ultima achiziție de troleibuze noi a avut loc tot în 2007. În 2008 a avut loc ultima extindere a infrastructurii de troleibuz, între Piața Sudului și Piața Unirii ”, au scris reprezentanții asociației pe pagina de Facebook.

În ceea ce privește licitația, Primăria Capitalei a lansat pe 5 februarie 2019 licitaţia pentru achiziţia a 100 de troleibuze, valoarea estimată a contractului fiind de 214,49 milioane de lei, iar termenul de depunere a ofertelor a fost 15 aprilie 2019. La licitație s-a înscris un singur ofertant, respectiv asocierea Bozankaya Otomotiv Makina İmalat İthalat ve İhracat A.Ş. (Turcia) și SILEO GmbH (Germania) și a fost desemnat câștigător. Rezultatul a fost contestat în instanță de Asocierea SOLARIS BUS&COACH SA și SKODA ELECTRIC, iar pe 25 februarie 2020 Curtea de Apel a respins definitiv contestația. Pe 31 martie, contractul pentru achiziția troleibuzelor a fost semnat. Valoarea acestuia este aproximativ 43 de milioane Euro fără TVA, primul troleibuz va fi livrat în luna noiembrie 2020 pentru omologare, iar ulterior, restul troleibuzelor vor fi livrate până în februarie 2022.

Starea critică în care se află transportul public, în cifre

Cu excepția celor 400 de autobuze Otokar, cumpărate anul trecut, restul autobuzelor și troleibuzele sunt cumpărate în urmă cu mai bine de 12 ani. În decembrie 2005, primarul Capitalei la acea vreme, Adriean Videanu, a încheiat un contract pentru achiziționarea a 500 de autobuze noi Mercedes Citaro. Valoarea contractului a fost de 341 milioane de lei, iar autobuzele au fost livrate în perioada iunie 2006 - mai 2007. Achiziția a generat scandal deoarece autobuzele nu erau dotate cu aer condiționat.

În 2006, Primăria Capitalei a achiziționat de firma Astra Bus 100 de troleibuze noi - Irisbus-Citelis. Valoarea contractului a fost de circa 92 milioane lei fără TVA, iar troleibuzele au fost livrate în perioada 2006-2008.

În august 2007 a fost semnat un nou contract pentru achiziționarea a încă 500 de autobuze Mercedes Citaro 2, care au fost livrate până în 2009. Acestea au fost dotate cu instalație de aer condiționat.

Alături de troleibuzele Irisbus - Citelis, pe străzile Capitalei mai circulă și cele Astra/Ikarus (model 415 T). Aceste troleibuze sunt în număr de 195 și au fost fabricate între anii 1997 și 2002 la uzinele Ikarus din Ungaria și echipate la Astra Arad.

Troleibuzul care a ars duminică era din lotul cumpărat în 2006, deci mai nou.

În ceea ce privește tramvaiele, aici situația este dureroasă. Acestea au fost făcute în perioada comunistă și modernizate după revoluție, dar trecerea timpului își spune cuvântul: nu se deschid ușile, sunt zgomotoase, ruginite, interiorul este deteriorat. Doar 16 tramvaie sunt mai noi, făcute după 2005, respectiv cele Bucur.
În cele două mandate ale primarului Sorin Oprescu nu s-a cumpărat niciun mijloc de transport nou.

Potrivit datelor din raportul STB pe 2019, situația parcului auto al STB este următoarea:
  • Tramvaie- 486 - din care 323 V3AM, 16 Bucur LF, 10 Rathgeber, iar restul alte mărci;
  • Troleibuze - 265 din care 100 Astra Irisbus, 163 Astra 415 T și două Rocar;
  • Autobuze -1404 din care 400 Otokar, 1000 Mercedes, 2 Rocar, 2 DAF;
Cele vechi vor circula multă vreme în paralel cu cele noi, deoarece cele noi nu sunt suficiente.

Conform Hotărârii de Guvern nr. 2139/2004, durata normală de funcționare la tramvaie este de 14 ani, iar la troleibuze și autobuze de 8 ani.

La data de 31.12.2016, potrivit raportului de activitate al RATB pe anul 2016, parcul din dotarea RATB avea o vechime medie după cum urmează:
  • 19,4 ani la tramvaie
  • 13,9 ani la troleibuze
  • 9,4 ani la autobuze
După cumpărarea celor 400 de autobuze Otokar, vechimea medie a parcului de autobuze a ajuns la 8,11 ani în anul 2019, față de 10,40 ani în anul 2018, se arată în raportul STB pe 2019.

”Defectele tehnice au scăzut cu 9,35% datorita reînnoirii parcului utilizat prin finalizarea intrarii în circulatie a celor 400 autobuze noi Otokar, vechimea medie a parcului de autobuze ajungând la 8,11 ani în anul 2019, față de 10,40 ani în anul 2018.La tramvaie si troleibuze, unde numarul defectelor a fost mai ridicat fata de cel înregistrat la autobuze, au fost menţinute în exploatare vehiculele cu durată normală de funcţionare depăşită în vederea asigurării Programului de Transport, vehicule mai puţin estetice şi confortabile, dar la care a fost asigurată siguranţa în circulaţie”, se arată în Raport.

În ceea ce privește infrastructura, potrivit datelor din raportul de activitate al STB pe 2019, 35% din rețeaua de tramvai și 87% din rețeaua de troleibuz nu a fost modernizată.

”Rețea linii tramvai: în prezent, cca 67 % din reţeaua de linii stradală şi 46 % din cea a depourilor este modernizată, prezentând soluţii tehnice noi, cu multiple variante constructive şi conceptuale. Circa 33% din reţeaua stradală de linii este în funcţiune de peste 20 de ani. Circa 73% din liniile de tramvai nemodernizate (stradal) sunt în soluţia “şină tip Oţelul Roşu în dale din beton”, reparaţia acestora în cele mai bune condiţii de calitate fiind afectată de lipsa aprovizionării principalelor componente. Circa 83% din piesele de cale etalon din stradă şi 100% din depouri au o vechime mai mare de 6 ani", se arată în raport.

În ceea ce privește macazurile, doar 260 din circa 900 sunt automate. La cele manuale, vatmanul coboară din tramvai, în mijlocul străzii și schimbă cu ranga.

La rețeaua electrică pentru tramvaie și troleibuze, situația este dramatică.

"Rețeaua electrică aeriană pentru tramvai are 361 km, iar cea pentru troleibuz: 149 km c.s. Precizăm că cca 65% din reţeaua de contact pentru tramvai este modernizată şi numai 13% din reţeaua electrică pentru troleibuz a fost reabilitată. Circa 92% din reţeaua electrică aeriană nemodernizată de tramvai se află în exploatare de peste 20 de ani. Circa 60% din reţeaua electrică troleibuz este în exploatare de peste 25 ani. Circa 32% din cablurile subterane depăşesc 20 de ani de viaţă (sunt cabluri funcţionale de peste 40 de ani, durata normată de viaţă fiind de 20 de ani)”, se arată în raport.

Starea proastă a infrastructurii se reflectă în numărul mare de deraieri, acesta fiind cu 50 la sută mai mare în 2019 față de 2018.

”Numărul deraierilor raportat la milionul de kilometri parcurși de vehicule a fost de 1,74 cazuri faţă de 1,16 în anul 2018 (o creșterede 50,00%), iar timpul de imobilizare a crescut cu 1.043,77% (2.143,43 ore faţă de 187,40 ore în anul 2018), fiind blocate 438 de vehicule (213 în anul 2018).

Din analiza cauzelor care au generat deraierile rezultă că vinovăţia producerii lor se împarte astfel: 66,67% (22 de cazuri) risc exploatare (dale ridicate în terasament din cauza înghețului, macazuri înfundate cu zapadă, etc.); 24,24% (8 cazuri) - corp dur pe calea de rulare; 9,09% (3 cazuri) - depourile Colentina 2 cazuri și Titan 1 caz. Cele mai multe deraieri s-au produs în intersecția bd. Basarabia/bd. Chișinău(5 cazuri) și pe bd. 1 Decembrie 1918 (3 cazuri)”, se mai menționează în raportul citat.

Cele mai deteriorate șine de tramvai sunt pe bd. Barbu Văcărescu, Calea Călărași, bd. Basarabia, bd Lacul Tei.

Asociația Metrou Ușor a atras atenția în mai multe rânduri asupra stării în care se află mijloacele de transport public și infrastructura aferentă.

”Dacă în occident tramvaiul este privit ca soluția salvatoare, cu o viteză, capacitate și eficiență net superioară (la costuri mult reduse față de un metrou sau un tren suburban), la București cetățenii îl asemuie cu zgomot, vibrații, lentoare, condiții improprii de transport. Avem nevoie de investiții masive în modernizarea, extinderea și întreținerea infrastructurii de transport. Fără aceste investiții, nici cel mai modern tramvai nu va aduce contribuții semnificative la mobilitatea urbană din capitală", a postat recent Asociația Metrou Ușor pe pagina de Facebook.

În urma numărului alarmant de deraieri din ultima vreme, cauzate direct sau indirect de infrastructura neîntreținută, Asociația "Metrou Uşor" solicită, încă o dată, inspectarea de urgență şi repararea tuturor aparatelor de cale din Bucureşti.

Asociația reamintește că o bună parte din macazurile modernizate din Bucureşti se schimbă tot cu ranga de către vatmani, care adesea trebuie să coboare printre maşini, punându-şi siguranța în pericol. Inadmisibil este şi faptul că, deşi infrastructura este în multe zone în stare critică, Primăria Capitalei continuă să direcționeze sume consistente de bani în publicitate, nu în intreținerea infrastructurii sau a mijloacelor de transport public”, mai spun reprezentanții Asociației Metrou Ușor.

Mai mult, ei susțin într-o postare pe Facebook din 8 aprilie că pe traseu ar ieși chiar autovehicule defecte.

”În acest moment, putem contoriza aproximativ 100 de tramvaie defecte (unele modernizate în anii 2006-2010), 50 de troleibuze defecte (din care 20% cu podea coborâtă) și nu mai puțin de 120 de autobuze defecte. Multe dintre acestea nu au beneficiat de piese și de revizii la timp, iar repararea lor în acest moment este costisitoare. Deși au avut loc mai multe licitații pentru piese, acestea nu au reușit să acopere pe deplin nevoia de la nivelul societății. Pentru a nu afecta și mai mult capacitatea de transport, STB trimite la traseu unele vehicule cu defecte, sau cu reparații improprii. Vehiculele cu defecte de durată sunt "canibalizate" de piesele necesare pentru a le menține active pe celelalte”, susțin reprezntanții Asociației.

Rămâne de văzut din ce cauză a aras troleibuzul și dacă se va dovedi că asociația are dreptate.

Înnoirea parcului STB

În ultimii 2 ani, Primăria Capitalei a făcut câțiva pași importanți pentru modernizarea parcului auto al STB.

În 2018, primarul Gabriela Firea a semnat contractul pentru achiziția a 400 de autobuze Euro 6 cu asocierea Otokar Europe SAS – Otokar Otomotiv Ve Savunma Sanayi A.S, câștigătoarea licitației. Valoarea contractului este de 458.100.826 lei fără TVA, iar autobuzele au fost livrate până în iunie 2019. Achiziția a generat un scandal deoarece după punerea în funcțiune autobuzele au avut mai multe avarii.

De asemenea, a fost finalizată licitația pentru achiziția a 130 de autobuze hibrid Mercedes – Benz Citaro Hybrid, cu fonduri europene, valoarea contractului fiind de 195.268.331,70 lei, fără TVA. Primul autobuz hibrid este deja pe traseu, iar în fiecare lună, până la finalul anului, vor sosi câte 20 de autobuze, iar în ianuarie 2021, încă 9, urmând să fie introduse treptat în circulație.

În luna martie, Primăria Capitalei a semnat cu asocierea turco-germană Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S. – Sileo Gmbh contractul pentru achiziția a 100 de troleibuze. Valoarea contractului este aproximativ 43 de milioane Euro fără TVA, primul troleibuz va fi livrat în luna noiembrie 2020 pentru omologare, iar ulterior, restul troleibuzelor vor fi livrate până în februarie 2022.

Primăria Capitalei a mai organizat licitație și pentru achiziția a 100 de tramvaie, însă a ieșit un întreg scandal după ce aceasta a fost câștigată de turcii de la Durmazlar, în defavoarea producătorului român Astra Vagoane Călători. Rezultatul a fost contestat, iar CNSC a admis în parte contestația și a decis reevaluarea ofertei turcilor. Cele trei părți se judecă, iar licitația a fost suspendată pe perioada stării de urgență.

În desfășurare se mai află licitația pentru 100 de autobuze electrice.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12993 vizualizari

  • +16 (22 voturi)    
    DUamna Gabi = Sabotaj la Bucuresti (Luni, 8 iunie 2020, 11:24)

    un domn [utilizator]

    Asta Se Poate Spune
    • +8 (8 voturi)    
      Cât timp nu au circulat nu puteau face reviziile? (Luni, 8 iunie 2020, 20:10)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Asta+i coordonarea făcută de Firea în Bucureşti.Harababură.Două luni nu au circulat,timp în care puteau face revizii tehnice serioase şi să scoată în circulaţie troleibuze în stare foarte bună.Firea nu le-a cerut,şefii puşi de ea pe pile,nepricepuţi la mijloace de transport,nu au făcut,muncitorii nu puteau să-şi contrazică şefii,aşa că au stat şi au aşteptat indicaţiile preţioase.Credeţi că la Termoenergetica este vreo-un program de revizii pe timp de vară?Cine să-l facă?Miliţianul pus şef,urmăreşte agentul termic.Când l-o prinde va fi vai de el.Până atunci este vai de bucureşteni.
  • -7 (23 voturi)    
    Autobuzul nu este asa vechi. A fost un accident! (Luni, 8 iunie 2020, 11:54)

    simplex1 [utilizator]

    Eu nu am auzit până azi ca autovehiculele vechi iau foc mai ușor decât cele noi.

    Pe de alta parte, autobuzul acela din 2007 nu este asa antic sau într-o stare degradata.

    Nu are nici o legătura vechimea parcului de autobuze cu incendiul de Duminica 7 Iunie 2020.

    Citat:
    "Un troleibuz Irisbus Citelis, din 2007, a ars ca o torță duminică, în centrul Capitalei. Din fericire nu au fost victime, șoferul și singurul călător reușind să se salveze la timp, însă imaginile arată clar starea în care se află transportul public din București. Cu excepția celor 400 de autobuze noi Otokar, cumpărate de Primăria Capitalei anul trecut, tot parcul auto este vechi, cea mai gravă situație fiind la tramvaie, acestea fiind făcute în perioada comunistă."
    • +7 (19 voturi)    
      . (Luni, 8 iunie 2020, 12:36)

      g01an [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

      mijlocul de transport a depasit limita maxima proiectata de producator, orice alta discutie este de prisos. "nu este asa de vechi" ar fi mers daca era masina personala luata de noua (sau daca ne iei cu "nu bate, nu troncane"), nu daca face sute de mii de km pe an. cu atat mai putin este acceptabil cand aceste mijloace nu sunt exploatate si intretinute asa cum au fost gandite si certificate.
      • +2 (14 voturi)    
        Ce vorbe, (Luni, 8 iunie 2020, 14:54)

        mopsu [utilizator] i-a raspuns lui g01an

        în SUA , in alte tari , sunt tramvaie de 80 de ani, care sunt restaurate perfect....
      • +2 (8 voturi)    
        ...stare tehnică... (Luni, 8 iunie 2020, 15:08)

        baligosul [utilizator] i-a raspuns lui g01an

        Un troleibus de la o companie de stat, subvenționată cam 60% de PMB a cam luat foc...În aceiași zi cam cîte taxiuri adică din economia reală, au luat foc? Statul fruă de la români !!! Fii-rea și Voluntariul...
    • +10 (16 voturi)    
      P$D ul este vechi / obsolete de 3 Decenii (Luni, 8 iunie 2020, 12:50)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

      Oameni Integrii de Stanga Daca Exista Sa Loveasca Conducerea Actuala P$D cu Vorba Si Bune Intentii Pentru Romani si Romania !

      Stanga NU este Egal cu P$D ! Asa cum Penel€ n are treaba cu Dreapta ( poate cu palma dreapta - “manuela” )
    • +4 (8 voturi)    
      Spune-ne tu Faure (Luni, 8 iunie 2020, 15:38)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

      Dupa cati ani de utilizare ia fic un autobiz in mod notmal, ca vad ca te pricepi!!!
      • +3 (7 voturi)    
        Typo was with intention (Luni, 8 iunie 2020, 17:31)

        Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        Testing his iq!!!
        • +4 (6 voturi)    
          )))) l ai blocat pe inept )))) amu cauta (Luni, 8 iunie 2020, 18:05)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

          Pe google soviet-romanian translate ))))
  • +5 (17 voturi)    
    Cu mare greutate am reuşit să semnăm contractul (Luni, 8 iunie 2020, 11:55)

    anginsan [utilizator]

    anul acesta, cu un consorţiu germano-turc.

    ... genossin, am inteles mesajul, daca-i germano tre sa fie si gututentag, decat cu o mica precizre, bitte schön, alde consortiu e de tip familial, din parinti 100% turco copilasul germano, mai latino
  • +17 (25 voturi)    
    Bucuresti e condus de PSD din 2008 (Luni, 8 iunie 2020, 11:59)

    Kivek [utilizator]

    in 12 ani deprimari PSD Bucurestiul NU a vazut nici macar 1 tramvai nou sau troleibuz nou

    12 ANI !!!

    nu mai vorbim de faptulc a si daca se aduce astazi un tramvai NOU el va fi fier vechi in cateva luni din cauza ca SINELE pe care circula aceste tramvaie si in care ne rupem masinile sunt de pe timpul lui CEAUSESCU

    Nu exista nici macar o linie de tramvai cu sine moderne de la un capat la altul si e evident ca un tramvai nou vai fi distrus pe aceste linii
    • +8 (10 voturi)    
      Mai vreau si eu o cifra (Luni, 8 iunie 2020, 14:55)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Pana la schimbarile aduse de Citelis si Mercedes capitala a avut aceleasi rable de pe vremea Cizmarului. Pentru cine nu-si aduce aminte, sa nu credeti ca in 92 gata am si luat ultimul racnet cu turbina si motor pe baza de fuziune rece. Tot peste 10 ani a durat o modernizare. Si acele masini care trebuiau inlocuite erau - repet - de pe vremurile apuse.

      Atat stie PSD. Primeste ceva nou, apoi trage de el sa ii prelungeasca viata dincolo de cat poate duce ceva. Pe principiul ipotetic, daca un autobuz ar duce normal 00 de calatori si fortat 500, ar preferat sa forteze 350-400 intr-unul doar ca sa nu mai cumpere inca 3.

      Naaa, tre' sa traiasca si PSD din ceva, nu?

      RATB si STB au ajuns unde au ajuns tot din cauza coruptiei. Dar e ok, Duamna Firicica Sarmea poate sa vrajeasca in continuare cetatenii ca troleul a ars fiind iradiat de Bill Gates cu lasere 5G si sigur au fost mana-n mana cu vreun #rezist iubitor de UE si multinationale. (Soros nu mai e la moda) Partea trista e ca si daca vor muri oameni intr-o zi (si este inevitabil !!) PSD tot va avea sanse mari. Pentru ca in 2016 a fost guvern tehnocrat vreo 9-10 luni, in 2019-2020 a fost guvern liberal vreun an, deci sigur din cauza lor va fi, nicidecu ma ciumei.
  • +15 (19 voturi)    
    2 puncte IMPORTANTE: (Luni, 8 iunie 2020, 12:27)

    nick24 [utilizator]

    1) “ Astăzi a fost cuprins de flăcări unul dintre troleibuzele moderne, cu podea joasă şi aer condiționat. Fabricat în 2007, acesta se află încă în perioada normală de exploatare pentru un troleibuz. Contrar ideii primarului general dintr-o postare pe Facebook, troleibuzele Irisbus Citelis vor rămâne în exploatare și după sosirea unui nou lot de troleibuze ale unui producător germano-turc (troleibuze ce au fost respinse în restul țării pentru că sunt prototipuri). ”

    2)” Curtea de Apel a respins definitiv contestația. Pe 31 martie, contractul pentru achiziția troleibuzelor a fost semnat”
    ccr e psd, curtea de apel așișderea?
  • +14 (18 voturi)    
    Bucurestiul a fost condus... (Luni, 8 iunie 2020, 13:24)

    Olyx [utilizator]

    in ultimii 4 ani de catre o "țață" ce nu are aproape nimic in comun cu o administratie occidentala, decenta si pro bucuresteni ( ma refer la majoritatea acestora, nu doar la cei "cumparati" cu voucher-e si pomeni electorale...)
    Sa stai cocotata 4 ani in scaunul de primar general si acum sa vii sa spui ca iti mai trebuie inca 4 sa faci ceea cea ce ai promis la inceputul mandatului, e CULMEA TUPEULUI !...
  • +10 (10 voturi)    
    despre sabotaj ... (Luni, 8 iunie 2020, 14:56)

    sareta [utilizator]

    Analiza este incompleta fara sa atinga si factorul principal si anume factorul uman ! Cine se ocupa de repararea /intretinerea mijloacelor de transport : ce pregatire au ,ce scoli au facut cine sunt sefii acestora ,cati dintre ei au diplome muncite cinstit ,etc.?Acolo-i marele secret ,chiar si utilajele noi ajunse pe mana incompetentilor vor trebui reiinoite repede!
  • -4 (10 voturi)    
    mare branza (Luni, 8 iunie 2020, 15:43)

    bobo2 [utilizator]

    a ars un autobuz, rebuie sa pice guvernul, sa vdem demisii, Firea la puscarie, nu e popsibil asa ceva.
  • 0 (4 voturi)    
    Apropo de... (Luni, 8 iunie 2020, 20:23)

    FlorinAndrei [utilizator]

    ..."Primăria Capitalei a mai organizat licitație și pentru achiziția a 100 de tramvaie"
    Uite aici realitatea: https://clubferoviar.ro/bugetul-saraciei-stb-nevoit-sa-amane-selectia-firmei-care-ii-va-livra-cel-putin-40-de-tramvaie/?fbclid=IwAR2xcTahPOeAgy9hl3Xv5wih5rNOPoDx64x2IgPkEAHIwIRAIfsf3K5Fykc


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by