Primarul Capitalei, Gabriela Firea, anunță că luni au început primele teste statice și dinamice la structura de rezistență a Podului Ciurel, susținând că în primăvară se va putea circula pe acest segment de drum.

HotNews.roFoto: Hotnews

"Așa cum am promis, realizarea primei etape a proiectului "Străpungere Ciurel - Nod Rutier Virtuții" se apropie de final, iar în primăvara anului viitor, bucureștenii vor putea circula pe Podul Ciurel, un obiectiv de investiții extrem de important pentru fluidizarea traficului din Capitală. Astăzi au început primele teste statice și dinamice la structura de rezistență a podului, în conformitate cu legislația în vigoare. Acestea vor fi transmise spre analiză către proiectant și expert urmând ca, în perioada următoare, să primim rezultatele și să realizăm o nouă serie de teste", a scris Firea, pe Facebook, postând și mai multe fotografii cu ea pe șantier.

Ea spune că acest proiect, inițiat în urmă cu 12 ani, a fost preluat cu un grafic de execuție de doar 10 %, iar acum nodul Virtuții, componentă a acestei investiții, este realizat în proporție de 90%.

Procentul de finalizare de 90% a acestui proiect era însă anunțat de Firea încă din vara anului 2018.

Practic, în acest moment, Gabriela Firea înaintează un procent pe care l-a mai prezentat acum mai bine de un an.

Nici în ceea ce privește cea de-a două etapă, Nod Virtuții-Uverturii - adică partea cea mai importantă a proiectului, și aici vorbim de drumul care să ajungă la A1, și care să fluidizeze traficul în Militari -, Gabriela Firea nu comunică ceva nou, scrie Mediafax.

"Primarul General a dat ordinul de începere a proiectării, iar în prezent se lucrează la elaborarea proiectului tehnic. De asemenea, a fost redefinit coridorul de expropriere pentru această etapă, realizându-se astfel economii substanțiale la bugetul local: în proiectul iniţial erau afectate 200 de clădiri, iar noul proiect prevede aproximativ 20 de imobile ce urmează a fi expropriate”, a transmis luni primarul general.

Proiectul are 3 componente: Nodul Virtuții (care presupune un pasaj peste râul Dâmbovița și peste Șoseaua Virtuții cu descărcare în Cartierul Drumul Taberei), o altă secțiune până în Centură Bucureștiului și cea de a treia -din Centura Bucureștiului până în Autostrada A1. Proiectul vizează realizarea unui drum expres care face legătură între Splaiul Independenței și Autostrada A1: se traversează Șoseaua Virtuții, apoi se poate ieși în cartierele Drumul Taberei și Militari, de acolo în Centură Bucureștiului și mai departe în Autostrada A1.