Licitație uriașă: Primăria București cumpără 100 de tramvaie cu peste 845 milioane de lei

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 12 decembrie 2018, 17:56 Actualitate | Administratie Locala


Grafic de livrare tramvaie
Foto: Primaria Bucuresti
​Primăria Capitalei a lansat o licitație deschisă pentru achizitionarea a 100 de tramvaie și echipamente necesare îmbunătățirii transportului public de călători pe liniile de tramvai 1, 10, 21, 25, 32,40, 41 si 55 din București, potrivit unui anunț publicat marți în sistemul electronic de achiziții publice. Valoarea totală estimată a contractului depășește 845 milioane de lei (fără TVA). Conform graficului de livrare, în primul an va fi livrat însă numai 1 tramvai. Toate tramvaiele vor fi echipate cu senzori inteligenți 3D de numărare a călătorilor.

Tramvaiele vor fi din gama de 36 m, cu minim 5 uși duble, iar Primăria precizează în Caietul de sarcini al licitației că "achiziționarea a 100 de tramvaie este inițiată în baza unui program multianual pe o durată de 4 ani începând cu anul 2018."

În fișa de date se menționează că termenul de livrare este "conform Graficului de livrare tramvaie, din Anexa 1 la draftul de contract."

Acest grafic, prezentat în imaginea atașată articolului,
arată că în primul an va fi livrat însă numai 1 tramvai. În anul 2 de contract ar urma să fie livrate 48 de tramvaie, în anul 3 de contract alte 48 de tramvaie, iar în ultimul an încă 3 tramvaie.

  • "Ofertantul se obligă să livreze primul tramvai, în termen de maxim 9 luni de la semnarea contractului. După livrare ofertantul se obligă în maxim 3 luni să realizeze omologarea de tip a tramvaiului (..). În situația în care ofertantul declarat câștigător nu reușește să obțină omologarea de tip a vagonului cap de serie, după cele 12 luni de la semnarea contractului, se va proceda la rezilierea contractului.", se arată în Caietul de sarcini.

Tramvaiele vor fi echipate cu instalație de numărare a călătorilor

Potrivit documentului de licitație, toate tramvaiele vor fi echipate cu instalație de numărare a călătorilor (sisteme cu senzori inteligenți 3D și un analizator) fiind incluse în prețul contractului.

  • "Instalația va permite urmărirea și înregistrarea numărului de călători transportați pe anumite intervale de timp, stație,linie, nr. vehicul etc. Informațiile sistemului de numărare călători vor fi structurate în rapoarte după descărcarea datelor în server. Descărcarea datelor se va face prin computerul de bord, în timp real.
  • Precizia reală de măsurare a sistemului trebuie să fie de minim 95% fără prelucrări și corecții de software. La ofertă se va prezenta certificatul CE emis de un laborator neutru acreditat în UE care să certifice precizia de minim 95%. Sistemul nu va efectua numărări când ușile vehiculului sunt închise.", se mai arată în caietul de sarcini.

Vezi aici integral Caietul de sarcini cu toate specificațiile noilor tramvaie.

Criteriul de atribuire a contractului este cel mai bun raport calitate-preț, componenta financiară având o pondere de 60% în punctajul maxim al ofertei.

Durata contractului este de 37 de luni, este finanțat din fonduri bugetare, iar termenul limită pentru primirea ofertelor este 14 februarie 2019. La aceeași dată va avea loc și ședința de deschidere a ofertelor.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















3686 vizualizari

  • +7 (21 voturi)    
    Incredibil (Miercuri, 12 decembrie 2018, 18:03)

    pehash [utilizator]

    RATB are propria fabrica de tramvaie (URAC), care sta degeaba de cand a venit madam pandele la PMB.
    • +9 (13 voturi)    
      Cata nedreptate! (Miercuri, 12 decembrie 2018, 18:19)

      Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      pH, esti profund nedrept!
      Duamna Fierea o sa cumpere si tramvaie de la turci, ca doar nu va inchipuiti ca va castiga altcineva licitatia!

      Dar de ce nu tii cont ca a facut o revolutie in transportul public?!?

      ITB-ul de pe vremea comunismului nu mai este RATB, ci este Societate - STB!

      Ce vreti mai mult?!
    • -3 (9 voturi)    
      .. (Miercuri, 12 decembrie 2018, 18:26)

      mazgalici [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      decat gioarsele alea, mai bine tramvaie SH din vest
      • +4 (6 voturi)    
        care gioarse? (Miercuri, 12 decembrie 2018, 20:01)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui mazgalici

        https://www.flickr.com/photos/38425194@N08/41379205951
        • -1 (3 voturi)    
          hai sa fim seriosi, (Joi, 13 decembrie 2018, 11:34)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          In Bucuresti toate tramvaiele sunt gioarse si foarte gioarse. Merg in Germania cu serviciul (Frankfurt) acolo e o placere sa calatoresti cu tramvaiul: scaune capitonate, curat pe jos, nu sunt zdruncinaturi, silentiozitate.
          La noi linii proaste, scaune de lemn, usi care nu se inchid bine, si, mai rau decat toate, zdruncinaturi de parca esti in caruta cu roti de lemn. Am fost cu tramvaiul 14 pana in Pantelimon, m-a rupt de spate pe traseul piata Sfanta Vineri-calea Calarasilor....se zdruncina tramvaiul de parca mergea pe piatra cubica, nu pe sine.
          Foarte bine ca se cumpara alte travaie, dar sa fie licitatia corecta, nu caterinca care a fost la Otokar.
          PS: nu mai spuneti ca primaria poate sa cumpere direct tramvaie de la URAC. In sistemul de stat toate achizitiile se fac prin licitatie, este lege in acest sens. URAC poate castiga doar daca vine cu cea mai buna oferta.
          • +2 (2 voturi)    
            ai mers cu LF-CA? (Joi, 13 decembrie 2018, 13:58)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            1. Tramvaiele astea "noi" au fost proiectate prin anii 2000. Apoi nu s-a mai bagat nici un ban. Normal ca nu sunt ca alea din Frankfurt, dar nici nu trebuie sa fie, ca nici Romania nu este Germania. Totusi, sunt mult mai bune decat alea vechi, poate si pentru ca sunt facute cu Din pacate, RATB nu bagat bani sa faca mai multe, asa ca le prinzi rar pe trasee. Sunt doar vreo 10-15. Sigur nu ai mers cu unul din ele din ce descrii tu. Ca tot vorbim de Germania, RATB cu Astra Arad au lucrat la un nou model, sub licenta Siemens - Imperio. Din pacate Oprescu n-a mai vrut sa dea bani, nici echipa Firea-Pandele nu se baga. Prototipul ala de tramvai Imperio arata mai bine decat cele din Frankfrut. Google it..
            2. Nu trebuie sa le cumpere. URAC tine de RATB (sau STB, cum ii zice acum), nu este o entitate separata. Deci e productie proprie. Pot eventual sa vanda si la altii daca vor, dar mai e mult pana departe...
            • -1 (1 vot)    
              sa imi spui si mie pe ce linii (Joi, 13 decembrie 2018, 17:03)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              sunt tramvaiele astea noi LF-CA.
              Pe unde umblu eu, sunt gioarse. Daca mai pui si liniile proaste, parca esti ca in barca...
    • +9 (15 voturi)    
      NU ESTE FABRICA... (Miercuri, 12 decembrie 2018, 18:30)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Ci atelier pentru reparatii! Nu va mai dati cu parerea tot timpul!
      Ceea ce nu inteleg este faptul cum vor circula atat timp cat calea de rulare este praf.
      • +3 (7 voturi)    
        BA ESTE GRAJD... (Joi, 13 decembrie 2018, 7:42)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        Da, pe la 1900 pe locul actualei URAC erau grajdurile pentru tramvaie trase de cai.

        Cum naiba nu este fabrica daca toate tramvaiele comuniste V3A au fost produse aici in inainte de '90? Si Bucur LF-CA, tramvaiele noi din Bucuresti, aparute dupa 2005, tot de la URAC sunt.
        • 0 (0 voturi)    
          Are totusi dreptate (Joi, 13 decembrie 2018, 9:38)

          Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          si schroedinger!
          Asta este denumirea formala. Tramvaiele alea V2A si V3A s-au construit in atelierele de reparatii ale ITB (dar mai degraba improvizat decat "fabricate"). Si nu a fost foarte rau, dar nu s-au ridicat niciodata la nivelul celor de la Tatra - achizitionate cu mult inainte, pe unele le mai poti vedea si astazi, zburdand, acolo unde le permite sina.
          Eu zic ca trebuie sa urmarim cu atentie: s-ar putea sa apara si o licitatie pentru reabilitatrea tehnologica, nu numai reparatii de mantuiala, a caii de rulare.
          Fara asta, poti sa aduci mama tramvaielor, nu faci decat sa aglomerezi traficul si mai mult. Dar cu un sistem de tramvaie pus la punct (tramvaie bune PLUS cale de rulare) poti sa rezolvi un oras ca Bucurestiul chiar mai bine decat cu autobuzele (hehe diesel).
          PS. Cand totul este bine aranjat vreau sa vad eu ghiolbanu care-si mai lasa masina pe calea de tramvai, ca de luat fata in trafic s-ar putea s-o mai faca dar ii trebuie CASCO la greu.
    • -1 (7 voturi)    
      Si care e capacitatea de productie a URAC? (Miercuri, 12 decembrie 2018, 18:31)

      Teo3000 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Care este capacitatea de productie a URAC?
      In cati ani poate produce 100 de tramvaie noi?
      • +6 (12 voturi)    
        Argumentul fatal.. (Miercuri, 12 decembrie 2018, 19:56)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Teo3000

        Poate produce cat este nevoie si mai mult. Are vreo 10 linii de productie pentru tramvaie. Cu banii astia le poate face pe toate functionale. Si daca tine 2 pentru reparatii si pe celelalte scoate un tramvai la 4 luni, tot are suficienta capacitate. In anii 70-80 s-au produs vreo 500 de tramvaie acolo.
        Este ditamai uzina, fix in centrul orasului. Probabil ca de-asta si se doreste inchiderea ei.. sa mai dea si clanul pandele un tun imobiliar.
    • +1 (5 voturi)    
      URAC nu este fabrica de tramvaie !! (Joi, 13 decembrie 2018, 8:02)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Esti complet dezinformat.
      URAC este doar centru de intretinere, reparatii si reconditionari tramvaie !!!
      Tramvaie de la zero se produc doar la Astra Arad pe teritoriul Romaniei
    • +2 (2 voturi)    
      ai perfectă (Joi, 13 decembrie 2018, 8:25)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      dreptate însă, nu poți achiziționa ca bugetar decât prin licitație publică. Și un singur tramvai valorează mult mai mult decât suma maximă acceptată conform legii pentru tranzacții fără licitație.
      • +1 (1 vot)    
        nu este achizitie (Joi, 13 decembrie 2018, 9:37)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        este productie proprie. asa cum primaria aloca subventii pentru STB, poate sa aloce si banii pentru productia de tramvaie. perfect legal. toate tramvaiele Bucur-LF au fost produse la URAC dupa intrarea in UE.
        • 0 (0 voturi)    
          nu e asa. (Joi, 13 decembrie 2018, 11:39)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          In sistemul de stat achizitiile se fac doar prin licitatii. Si mancarea de la cantina tot prin licitatie se cumpara (sistemul SEAP). Ai nevoie de o legatura de patrunjel, o cumperi prin SEAP, chiar daca piata e peste drum.
          Cei de la primarie pot pune conditii la licitatie in asa fel incat sa castige URAC, dar direct de la ei nu pot cumpara fara licitatie ptr ca risca sa intre in puscarie.
          Nahir are dreptate: ca bugetar nu poti achizitiona decat prin licitatie publica. Insa, avand in vedere ca se recomanda sa se cumpere la cel mai mic pret, URAC poate castiga usor licitatia (ca doar nu o veni cu preturi mai mari decat altii).
        • 0 (2 voturi)    
          @pehash te inseli (Vineri, 14 decembrie 2018, 8:30)

          Frankie [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Nu a fost produs nici un tramvai la URAC dupa intrarea in UE.
          Au fost DOAR reconditionate tramvaiele din anii 1970 .
          In Bucuresti TOATE tramvaile sunt din anii 70 sau mai vechi, doar ca unele au carcasa schimbata/vopsita + interiorul.
    • -2 (2 voturi)    
      Fabrica de tramvaie RATB intra in competitie (Joi, 13 decembrie 2018, 9:29)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Ca oricare alt ofertant. Nu este corect pentru calatori sa acceptam tramvaiele facute de ei, doar pentru ca sunt "ai nostri"
      Cred ca asta este si motivul pentru care s-a lasat timp un an pentru omolgare si toata procedura este asa de lunga. Li s-a dat si lor timp.
      Se puteau gasi si maine, tramvaie de-a gata de la fabricanti care au tot ce le trebuie.
      Cauta niste poze de prin Praga si vezi ce vreau sa zic.
      Nu e musai sa iei tramvaie la mana a doua si nu este evident ca or sa le cumpere din Turcia.
      Cred ca cehii (de exemplu, ca n-or fi numai ei) pot sa-i bata la cur pe turci si la pret si la calitate.
  • +11 (13 voturi)    
    ... (Miercuri, 12 decembrie 2018, 18:09)

    sictireanu [utilizator]

    Otomantramvai va castiga :))
  • +10 (12 voturi)    
    Pai de la URAC (Miercuri, 12 decembrie 2018, 18:30)

    ady77 [utilizator]

    Nu iese "ciubuc" si " rahat".
    Si nici nu au in paletarul de culori, celebrul turcoaz.
  • +4 (8 voturi)    
    Pe fond o masura f. buna. (Miercuri, 12 decembrie 2018, 18:31)

    t4v1 [utilizator]

    Hai cu ele odata!
  • +10 (12 voturi)    
    Daca nu repara caile de rulare (Miercuri, 12 decembrie 2018, 18:33)

    tarabost [utilizator]

    atunci intr-un an cele noi vor arata si functiona ca cele pe care le avem deja.
  • +7 (13 voturi)    
    Caietul de sarcini (Miercuri, 12 decembrie 2018, 18:45)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Sa se specifice culoarea - turcoaz. Ca sa se asorteze cu otomanbuzele târguite de la turci de mâncătoarea de (..) de la Latrine, votat de bucuresteni PG.
  • +5 (7 voturi)    
    Carutza inaintea cailor,fara linii noi (Miercuri, 12 decembrie 2018, 20:05)

    Plagarus [utilizator]

    Urmeaza oferta din Belarus / UralVagonZavod / Tatarstan /.......Turcia de decor.
    De retinut pt.Pandelica ca Începând cu data de 1.01.2015, în Federaţia Rusă este interzis importul de mijloace de transport în comun, autoutilitare (şi o groază de alte produse), conform Decretului 656/2014, pentru ,,protejarea economiei naţionale"
  • +5 (5 voturi)    
    otokar??? (Miercuri, 12 decembrie 2018, 21:07)

    stupidu [utilizator]

    otokar astia produc si tramvaie?? cred ca nu. asa ca de data asta cistigator o sa fie eurotem :)) stie duamna de ce.

    toate ca toate, da' de ce 3 tramvaie in ultimul an? nu mai bine le aduceau pe toate 51 cite mai ramineau in penultimul an? sau alea 3 n-o sa mai ajunga deloc :)
    • +3 (3 voturi)    
      graficul (Joi, 13 decembrie 2018, 8:35)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui stupidu

      de livrări mă duce cu gândul că fierea știe deja câștigătorul licitației. Faptul că în grafic apar livrări de câte 4 buc./lună arată o cunoaștere a capacității de producție.
      Pe urmă, ce treabă am eu ca beneficiar de seria zero și de omologare a unui produs? De unde știe fierea că cel care va câștiga licitația nu are o capacitate de producție care să-i permită să livreze 5 tramvaie până la sfârșitul anului 2019, în loc de unul singur și ăla în decembrie?
      • 0 (0 voturi)    
        de unde stia ? (Joi, 13 decembrie 2018, 9:33)

        sareta [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        Mafia stie tot ,prostimea afla noutati doar dela Antene ....Ce votati asta aveti !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version