Andrei Creci este noul director interimar al Societății de Transport București (fostul RATB), potrivit unei decizii luate miercuri de Consiliul de Administrație al companiei. Fostul director, Adrian Sorin Mihail, a plecat la conducerea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară București Ilfov – ADIBI. Andrei Creci este jurist de profesie, iar în ultimii ani a fost director general SC ELECTROCENTRALE GRUP SA, consilier al fostului director RATB, vicepreşedinte Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Confidențial și director executiv al Direcției Juridic din Primăria Capitalei. În 2014 el a fost trimis în judecată de DNA pentru abuz în serviciu legat de retrocedarea unui teren evaluat la peste 3 milioane de euro. În vara anului trecut a fost însă achitat de Curtea de Apel, decizia nefiind însă definitivă.

HotNews.roFoto: Hotnews

Andrei Creci este și șeful Consiliului de Administrație al STB. Acesta va asigura interimatul până la organizarea unui concurs. Contactat de HotNews.ro, acesta a declarat că din noua poziție va continua proiectul de separare a liniilor de tramvai de restul traficului, va moderniza stațiile de autobuz și tramvai și va încheia contracte pentru igienizarea mijloacelor de transport în interior (curățenie) pentru început o dată pe zi.

”Voi pune un accent mult mai mare pe relația cu cetățeanul. Ca priorități ale societății, trebuie să terminăm separatoarele pentru liniile de tramvai acolo unde este posibil. Trebuie terminate pe liniile tramvaielor 1 și 10 și trebuie să ne apucam de linia 32. Trebuie să reabilităm liniile de tramvai care sunt dezastruoase în anumite zone - bd. Basarabia, bd. Chișinău, linia tramvaiului 5. Vom asista Primăria Capitalei să achiziționeze tramvaie pe fonduri europene, va fi o licitație internațională pentru tramvaie din gama 32-36 m, vor fi mărite și peroanele pe liniile respective, să încapă noile tramvaie. Au venit 20 de autobuze noi, până la finalul anului vor veni până la 100, trebuie înmatriculate, asigurate și puse în circulație. Trebuie, cu ajutorul Primăriei, să schimbăm stațiile - circa 2500 de stații de autobuz și tramvai, trebuie să le aducem la standarde decente să aibă acoperiș, loc pentru persoane cu dizabilități”, a explicat acesta.

În ceea ce privește prețul biletelor STB, acesta va rămâne deocamdată la fel, posibile ajustări urmând să fie făcute după introducerea biletului unic.

Pentru asigurarea forței de muncă necesare regiei, STB va face un parteneriat cu liceele și școlile profesionale.

„Avem nevoie de șoferi, acum vin autobuzele noi, trebuie să angajăm șoferi și este delicat fiindcă nu găsim. A fost chiar ideea mea, am început procedurile ca anul școlar viitor STB-ul să colaboreze cu licee de profil pentru a pregăti personal. Vom face un contract între elev, agentul economic și unitatea de învățământ, iar elevul se pregătește într-o meserie de care avem nevoie, jumătate pe banii noștri, jumătate pe banii școlii, cu cazare dacă este nevoie, o masă pe zi, iar după ce termină cei 3 ani, este angajat direct la STB. Vom avea cam 300 de elevi, atât este necesarul nostru”, a declarat Andrei Creci.

Ce experiență profesională are Andrei Creci:

  • - 2017 - prezent - Director General SC ELECTROCENTRALE GRUP SA, Bucuresti;
  • - 2017 - Prezent - Consilier Director General Regia Autonomă de Transport Bucureşti;
  • - 2014 - 2017 - Avocat definitiv Cabinet de Avocat "Andrei George CRECI";
  • - 2012 -2017 - Consultant neremunerat Met România ENERGY MARKETING (fost REPOWER Furnizare România SRL - parte a grupului REPOWER AG);
  • - 2013 - 2014 - Vicepreşedinte Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP);
  • - 2012 - 2013 - Vicepreşedinte Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS);
  • - 2005 - 2012 - Director Executiv Adjunct - Direcţia Juridic Primăria Municipiului Bucureşti;
  • - 2002 - Director General Primăria Voluntari Conducerea executivă cu atribuţii delegate a aparatului propriu al Primarului;
  • - 1999 - 2002 Consilier Juridic Primăria Municipiului București.

Educație

  • - 2006-2007 - Cursuri de perfecţionare privind legalitatea actelor administrative Institutul Național de Administrație (INA), București;
  • - 2006-2007 - Studii post-universitare "Managementul serviciilor publice" Institutul Național de Administrație (INA);
  • - 2006 - Program de formare specializată organizat de Institutul Diplomatic Român Institutul Diplomatic Român;
  • - 1994–1998 - Diplomă de Licență Universitatea Craiova - Facultatea de Drept, Craiova, licențiat în Drept.