USR Sector 1 cere intr-o petitie adresata autoritatilor locale eliberarea trotuarelor de obstacolele care blocheaza circulatia pietonilor

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 19 martie 2018, 14:34 Actualitate | Administratie Locala


Trotuar ocupat 64 Str Doctor Felix 41
Foto: USR
USR Sector 1 a depus o petitie in care cere autoritatilor locale eliberarea trotuarelor  de obstacolele care  impiedica circulatia pietonilor. Petitia contine  150 de astfel de cazuri concrete: masini parcate ilegal, lucrari lasate neterminate sau care nu sunt realizate corect, constructii amplasate ilegal pe spatiul public.

"Aceasta initiativa poate da rezultate imediate pentru ca este vorba doar despre aplicarea legii. Noi am propus chiar saptamana trecuta o serie de masuri pentru imbunatatirea mobilitatii urbane in Bucuresti, iar eliberarea trotuarelor era una dintre ele", a declarat Roxana Wring, presedinte USR Bucuresti.

Cele 150 de situatii care necesita actiune din partea Primariei si a institutiilor din subordine au fost adunate in mai putin de doua saptamani de catre membrii si voluntarii USR Sector 1.

"Si noi am fost surprinsi sa vedem cat de multe probleme am inventariat intr-un timp atat de scurt. Existenta acestor 150 de obstacole este pur si simplu inacceptabila daca ne gandim ca majoritatea situatiilor tin de ADP, iar ADP are un buget aproape egal cu bugetul orasului Alexandria. Asadar nu resursele lipsesc, ci pur si simplu lipseste interesul primariei pentru aceasta problema. Tocmai de aceea, vom fi perseverenti, vom urmari modul in care autoritatile gestioneaza situatiile semnalate si vom insista pana cand lucrurile se vor rezolva", a declarat Florin Cobzac, vicepresedinte USR Bucuresti.

USR Bucuresti va extinde aceasta initiativa la celelalte sectoare si ii va incuraja pe cetateni sa semnaleze si sa ceara rezolvarea problemelor."Este important sa dam ecou acestei actiuni, sa semnalam oamenilor ca implicarea civica este cea mai buna solutie in astfel de situatii", a declarat Florin Cobzac.


Citeste mai multe despre   
















1500 vizualizari

  • +14 (18 voturi)    
    O initiativa buna (Luni, 19 martie 2018, 14:40)

    _eu_ [utilizator]

    Trotuarele trebuiesc redate traficului pietonal, e inadmisibil sa le transformam in parcari, locuri de depozitare, depozite de gunoi etc.

    Pozitiva intentia, insa greu de pus in practica, oamenii parcheaza pe trotuare, primaria nu are interes sa rezolve problemele legate de asta (probabil nu iese shpaga).

    Bravo intiatorilor!
    • -3 (5 voturi)    
      asa e (Luni, 19 martie 2018, 18:37)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui _eu_

      trebuie insa sa punem boii inaintea caruluiu, nu invers.
      Intai sa faca parcari si pe urma aplicate amenzi pentru ca sunt ocupate trotuarele.
      Altfel, propunerea foarte buna in esenta ei, nu va face decat sa creasca bugetul primariei conduse de pesedisti, din amenzi. Trotuarele nu se vor goli.
      • +1 (1 vot)    
        nu asa e (Luni, 26 martie 2018, 17:02)

        _eu_ [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        Orasele sunt superaglomerate, traficul polueaza si face viata in marile orase dificila, neplacuta si nesanatoasa. Multe orase europene au inteles asta si incearca sa reduca traficul cu masini personale si sa incurajeze transportul alternativ: bicicleta, mers pe jos, transport in comun, car sharing etc. O metoda eficienta de a curata orasele de aglomeratie si poluare este tocmai controlul parcarilor!

        In Bucuresti (si in toata Roamania), din contra, trotuarele ar trebui largite, dezvoltat transportul in comun, marite padepsele pentru parcare ilegala! Cine are masina sa isi cumpere si parcare!
  • +14 (16 voturi)    
    Bravo!! (Luni, 19 martie 2018, 14:43)

    Andrei_Buc [utilizator]

    Keep up the good work!
  • -5 (17 voturi)    
    bravo (Luni, 19 martie 2018, 15:00)

    mmmircea [utilizator]

    ce-ar fi sa faceti lucrurile cum trebuie, sa identificati solutii pe termen lung, sa puneti mana sa le implementati si apoi sa ii invitati pe bucuresteni sa fie civilizati ? Ati avea numai de castigat, dar de unde nu e nici Dumnezeu nu cere.
    • -2 (6 voturi)    
      Just, (Luni, 19 martie 2018, 15:37)

      Namaste [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      dar nici solutii pe termen scurt, n-au!
      Ex.: sa fie ridicate imediat toate limuzinele si bolizii de pe trotuar si eventual, date la compresat, pe cheltuiala noii noastre autentice democratii!
    • +6 (12 voturi)    
      solutia este respectarea legii (Luni, 19 martie 2018, 15:47)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      eventual, o doza de bun simt administrata (cum altfel?) prin amenzi usturatoare.
      • +2 (12 voturi)    
        da-i la flasneta cu abnegatie (Luni, 19 martie 2018, 16:49)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Intamplator Felix Iacob e un exemplu foarte bun de zona de case distrusa de Ceausescu prin plantarea de blocuri. Desi s-au mutat mii de oameni ai muncii, trotuarele si locurile de parcare au ramas aceleasi, astfel ca inca din anii 90, pe Felix Iacob nu gaseai loc de parcare. Ce s-a intamplat din 2000 incoace ? Cu respectarea legii (asa se intampla cand cei care legifereaza sunt infractori), au aparut asa zisele accente verticale, cladiri de birouri pe locurile fostelor case (daramate acum cu autorizatie...). Culmea e ca pe coltul cu Titulescu s-a desfiintat singura parcare din zona pentru a lasa loc unui accent vertical de 20 de etaje cu 5 locuri de parcare la subsol. Exagerz, sunt in jur de 40-50 la cateva mii de oameni. Ideea ati prins-o. Legea a fost modelata dupa bunul plac al hotilor si unde nici asa nu era suficient de favorabila, a fost pur si simplu ignorata. Acum dl pehash cu prietenii sai banuiti progresisti ar vrea sa transfere toata mizeria asta in curtea fiecarui om in parte si le-ar administra cu manie proletara amenzi usturatoare ca parcheaza pe trotuarele miniaturizate. Evident oamenii sunt niste brute poluatoare ei insisi, consumatori de mici si bere, ragaitori, niste suboameni ce sa mai. Prefera sa-si lase rablele pe trotuar si sa-si plimbe copiii in carucior pe strada. Va dati seama ce iresponsabili ?! Sa-i ardem.... cu amenzi usturatoare.
        • +3 (5 voturi)    
          Raspunsul este simplu (Luni, 19 martie 2018, 17:57)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          Daca ti-ai cumparat locuinta fara loc de parcare, nu este nimeni obligat sa-ti ofere unul. Faptul ca la un moment dat puteai sa parchezi ilegal nu face spatiul ala proprietatea ta personala.

          In speta, un metru patrat pe strada Dr. Iacob Felix, la doi pasi de Piata Victoriei, se vinde cu 5-6000 euro. Vrei 10 metri patrati sa-ti parchezi masina? n-ai decat! pe bani tai... Trotuarul este parte din spatiul public, destinat circulatiei pietonale, strada este pentru circulatie auto. Daca e loc pe o parte a carosabilului pentru parcari, foarte bine. Daca nu, inseamna ca nu-ti permiti masina. Si asta este de fapt cea mai mare problema in toate orasele aglomerate din Europa - oameni care isi permit sa achizitioneze o masina nu o fac pentru ca nu-si permit cheltuielile totale, care implica si locul de parcare.
          • -4 (4 voturi)    
            ti-am explicat ca acum 15 ani (Luni, 19 martie 2018, 19:21)

            mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            puteai parca legal, era parcare de resedinta. A fost desfiintata si au turnat o cladire de birouri fix pe acel teren. Tu poti sa-i dai linistit inainte cu nu iti permiti masina... asta e de fapt problema ta.... capra, mobra, rabla, bicicleta vecinului... Am inteles, nu mai insist.
            • +2 (2 voturi)    
              "parcare de resedinta"? (Luni, 19 martie 2018, 21:35)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

              Deci ti-a furat cineva proprietatea? Eu cred ca stai prost cu memoria. Inainte sa fie parcare acolo, era un spatiu verde.. pe care niste "intreprinzatori" l-au betonat.. doua dungi de vopsea delimitau o parcare pe spatiul public si tu credeai ca o sa fie a ta pe viata?
              Inteleg sa fii nemultumit daca un spatiu public a fost retrocedat (si daca a fost, foarte probabil sa nu fi fost totul corect). Pe de alta parte, "parcare de resedinta" este o aberatie a Romaniei in tranzitie. Ori spatiul este proprietate privata (inclusiv a asociatiei de locatari), ori publica. Daca as fi primar, singura metoda prin care spatiile publice din Bucuresti ar putea ajunge in folosinta privata ar fi la licitatie.
              Si ai inteles exact pe dos problema mea. Nu este "capra vecinului", este lipsa de respect fata de ceilalti locuitori atunci blochezi un trotuar cu masina si obligi un copil sa mearga la scoala pe strada, unde poate fi lovit de o masina. Este nesimtire, indolenta, nepasare si comportament antisocial.
  • +1 (3 voturi)    
    într-o lume ideală.. (Luni, 19 martie 2018, 15:30)

    MG [utilizator]

    ar avea dreptate. Singurii care ar beneficia ar fi firmele de "ridicări" ale rudelor primarilor - așa cum s-a mai întâmplat.
    • 0 (4 voturi)    
      Compresate, (Luni, 19 martie 2018, 15:54)

      Namaste [utilizator] i-a raspuns lui MG

      nu doar ridicate, facute "disparute", la asta chiar se pricep!
  • +3 (7 voturi)    
    asa asa (Luni, 19 martie 2018, 15:52)

    AndJorj [utilizator]

    Astea sunt adevaratele initiative pentru cetateni !

    Din pacate nu am mari asteptari de la primarie.
    Vor spune de ex ca trebuie avizul... ministerului culturii :)
  • +8 (8 voturi)    
    Trotuarul este pentru pietoni! (Luni, 19 martie 2018, 15:55)

    cadian [utilizator]

    Desi sunt sofer sunt de acord ca trotuarul sa ramana pentru pietoni.
    Dealtfel exista HG nr.965 / 2016 care reglementeaza asta.
    Si ar trebui sa incepem sa respectam legile (ma refer la legile care sunt normale si de bun simt nu la stupizeniile unuia si altuia de prin parlament).
    • -2 (2 voturi)    
      E usor sa strigam sa se respecte legile. (Luni, 19 martie 2018, 19:16)

      CarmenO [utilizator] i-a raspuns lui cadian

      Inca o data ma uit si nu imi vine sa cred ca se pune carul inauntea boilor:
      Nu credeti ca INTAI ar trebui create conditiile de parcare cat de cat civilizate si APOI sa vedem daca se respecta legile sau nu?
      E usor sa dam cu barda si sa amendam in dreapta si in stanga caci nu e greu sa gasesti nenumarati “infractori” de genul acesta. Aici nu ma refer la cei cu bolizi si masini uriase care parcheaza sfidator unde vrea muschiul lor. Ma refer la soferul de rand care pleaca de acasa, de pe locul lui de parcare (daca are) si nu stie unde isi va parca masins cand ajunge la destinatie.
      Sa ne aducem aminte de toate promisiunile de parcari ale tuturor candidatilor la primarie, 99% neonorate pana in prezent.
      • +2 (2 voturi)    
        mai intai au fost pietonii (Luni, 19 martie 2018, 21:43)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui CarmenO

        apoi masinile. deci este inacceptabil sa blochezi trotuarele pana se construiesc locuri de parcare. daca nu ai unde sa parchezi fara sa incalci legea, poate ca o amenda te va face sa realizezi ca uneori e mai ieftin sa nu mergi cu masina.
    • +1 (1 vot)    
      Care este (Luni, 19 martie 2018, 19:19)

      CarmenO [utilizator] i-a raspuns lui cadian

      Numarul HG, OUG, Legii sau al oricarei forme de legiferare care impune autoritatilor locale sa construiasca parcari?
  • 0 (6 voturi)    
    reclama = sufletul comertului. (Luni, 19 martie 2018, 17:20)

    Elfu [utilizator]

    De ce primaria nu limiteaza cresterea densitatii cladirilor in bucuresti ? Sunt alte masuri care se pot lua pentru imbunatatirea calitatii vietii locuitorilor - nu neaparat ingradirea tuturor trotuarelor in numele usr sector 1.

    Probabil cei de la usr/psd/pnl/fsn/pcr si altii nu locuiesc in cartierele inghesuite din capitala. E usor sa dai vina pe cei care se chinuie sa isi parcheze masinile cand ajung acasa ....

    Pe stradutele dintre blocuri trebuie instituite sensuri unice, limitata viteza iar un trotuar din 2 sa fie lasat parcare. In felul asta impaci si capra si varza. Sunt strazi in capitala unde aceasta metoda este folosita cu succes .

    chestia cu "am fost surprinsi " este relevanta - este o actiune pt marirea vizibilitatii politice si atat.

    de ce nu va implicati in fiecare zi in semnalarea problemelor mai mici sau mai mari fara tam-tam ?
    • +2 (2 voturi)    
      un trotuar din doua parcare? (Luni, 19 martie 2018, 21:45)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

      eu am o idee mai buna - o strada din doua sa devina pietonala si soferii, pe cheltuiala lor, sa-si poata construi sub ea parcare. in acest mod simplu spatiul public ramane spatiu public si se rezolva si problema parcarilor pentru cei care isi doresc masina la bloc.
      • +1 (1 vot)    
        soferii pe cheltuiala lor - nu zau (Luni, 19 martie 2018, 23:25)

        Elfu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        pehash, tu probabil locuiesti la vila si in alt oras.
        Vino in cartierele bucurestene unde sunt blocuri de 10 nivele iar pe locul vechilor parcari primariile au dat autorizatii de constructie pentru ridicarea de noi blocuri.... Si eu vreau spatii pietonale - dar solutia nu este santionarea locuitorilor din zona de dragul spatiilor pietonale - trebuie impacata si capra si varza ca altfel nu se poate... am si masina si merg si pe jos sau cu mijloacele de transport in comun. Primaria ar trebui sa nu mai dea autorizatii de constructie in interiorul orasului cladirilor care nu au spatii suficiente de parcare.
        • +1 (1 vot)    
          pe locuitori ii sanctionezi oricum (Marţi, 20 martie 2018, 10:25)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

          tu crezi ca toti locuitori din blocurile alea cu 10 etaje au masina?? mai sunt destui fara masina. pe ei de ce ii pedepsesti?
          gandeste-o logic - la 50 de apartamente / scara ar insemna minim 700-800 de metri patrati de spatii de parcare la sol. dublezi suprafata cartierului. este efectiv imposibil..
    • -1 (1 vot)    
      politica (Luni, 19 martie 2018, 22:06)

      Elfu [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

      Adevarul deranjeaza ?

      Cum puteti demonstra ca nu politicul a primat in aceasta actiune ?

      Nu conteaza culoarea politica - important e sa fie o chestie "pentru cetateni" ... sa ne aratam grija bla bla.

      Unde pot parca cei care locuiesc acolo ?
  • -3 (3 voturi)    
    Dar de un proiect de parcare, de care-o fi (Luni, 19 martie 2018, 17:32)

    CaiusCosades [utilizator]

    subterana, supraterana, pentru rezidenti, pentru vizitatori nu ar putea avea in vedere?
    Astia de la USR parca traiesc intr-o lume a lor, ideala, in care sunt mii de locuri de parcare libere pe care contravenientii nu vor sa le foloseasca si aleg trotuarul. Nu sa-l faca ci sa-l foloseasca drept parcare.
    Masura propusa nu este cea mai eficienta modalitate de rezolvare a problemei locurilor de parcare.
    • +1 (1 vot)    
      cine te opreste? (Luni, 19 martie 2018, 21:47)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui CaiusCosades

      nevoia este evidenta. nimeni nu poate nega asta. o oportunitate greu de ratat! cumpara tu un spatiu si construieste o parcare..
      • -1 (1 vot)    
        Esti dispus sa platesti pentru un loc in (Marţi, 20 martie 2018, 0:07)

        CaiusCosades [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        parcarea mea? sau o sa parchezi tot pe trotuar, free, mokka, pe degeaba?
        Am avut in vedere ca amendarea contravenientilor nu rezolva problema! Unde sa-si duca masinile? in casa (ta?).
        Este de necontestat ca trotuarul este pentru pietoni. Insa trebuie gasita o solutie si pentru autoturisme. Iar amenda sau ridicarea masinilor nu rezolva problema. Prin sanctionarea contravenientilor nu se va injumatati numarul masinilor peste noapte asa incat sa nu mai parcheze pe trotuar.
        Iar pentru linistea ta sufleteasca, eu platesc un loc de parcare. La ADP Sect. 1, care nu a facut altceva decat sa traga, cu vopsea, linii pe spatiul liber de la capatul blocului.
        • +2 (2 voturi)    
          100% (Marţi, 20 martie 2018, 10:14)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui CaiusCosades

          daca ai un pret competitiv (nu ca ar exista competitie..), as plati. dar nu-ti recomand sa-ti faci planul de afaceri dupa mine. eu am norocul sa-mi permit. sunt mult prea multi soferi care si-ar dubla anual valoarea masinii daca ar plati pentru parcare. pe ei nu-i vei convinge decat atunci cand politia isi va face treaba si va da amenzi.
          economia de piata este simpla - atunci cand exista suficienta cerere, o sa apara si oferta. in acest moment, in Bucuresti, nu exista cerere pentru parcari private. iar parcarile publice nu functioneaza dupa regulile economiei de piata, de aceea exista cerere fara oferta.
          • 0 (0 voturi)    
            Ca sa inchdem topicul, (Marţi, 20 martie 2018, 13:44)

            CaiusCosades [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            edilii ar trebui sa ofere posesorilor de autoturisme posibilitatea de a parca, legal, in conditii decente, contra cost. Daca-i oferi unei persoane doar posibilitatea de a incalca legea, ce rezultat astepti? De ce edilii nu incearca sa gaseasca solutii si pentru proprietarii de autoturisme? sunt ei cetateni de mana a doua? cu siguranta ca nu. Au trecut (aproape) 30 de ani de la 1989 si nu am vazut un parcometru amplasat in Bucuresti. In tot acest timp, numarul masinilor a crescut aducand mai multa poluare, mai multe trotuare ocupate dar si mai multi bani la buget (impozite, amenzi, acciza benzina, impozite platite de Dacia&Ford, etc.). Problema nu-si va gasi, curand, solutia. Iar daca ar exista vreuna, cu siguranta nu amenda este aceea!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version