Pornind de la discutiile aprinse cu privire la orele de religie in scoli, Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR) si ActiveWatch atrag atentia ca, desi prevazute prin lege ca fiind obligatorii, orele de educatie rutiera lipsesc din scolile din Romania. Cele doua organizatii solicita Ministrului Educatiei si Cercetarii Stiintifice si Ministrului Afacerilor Interne sa comunice numarul de cereri ce trebuie adresate de parinti pentru ca educatia rutiera sa fie predata elevilor din unitatile de invatamant prescolar, primar si gimnazial.

PolitistFoto: Agerpres

"Conform Ordonantei de urgenta nr. 195 din 12 decembrie 2002, cunoscuta si sub numele de "Codul Rutier", in unitatile de invatamant prescolar, primar si gimnazial obligatoriu se desfasoara cel putin o ora de educatie rutiera pe saptamana, pe parcursul anului scolar. Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a V-a de sanctiuni nerespectarea obligatiilor de a efectua orele de educatie rutiera in unitatile de invatamant, spune Codul Rutier. Apreciem implicarea unui numar atat de mare de familii, institutii si personalitati in campania de inscriere la ora de religie. Timp de 13 ani, ora de educatie rutiera nu a avut nicio sansa, chiar daca legea spune ca ea trebuie sa se desfasoare obligatoriu, cel putin o ora pe saptamana", se arata intr-un comunicat transmis de OPTAR si Active Watch.

Cele doua asociatii spun ca potrivit opiniei multor angajati ai administratiei locale si centrale, precum si declaratiilor Politiei Rutiere, lipsa de educatie rutiera sta la baza multor evenimente din trafic, iar Romania este singura tara europeana unde elevii nu beneficiaza de un sistem coerent de educatie rutiera.

"Numarul de persoane moarte in accidente rutiere este de aproape doua ori mai mare in Romania decat media europeana (numar de decese raportat la un milion de locuitori). Expertii Bancii Mondiale au estimat pretul platit in cazul pierderii unei vieti omenesti victima a unui accident rutier la 130.000 dolari SUA. In Romania, estimarea pierderilor economice si sociale datorate accidentelor rutiere ne indica o valoare de aproximativ 1,5% din Produsul Intern Brut. Cresterea gradului de siguranta rutiera, concretizata prin scaderea numarului de victime, ar conduce la cresterea veniturilor bugetare", mai afirma cele doua ONG-uri.