FOTOGALERIE Unda verde pentru realizarea pasajului pietonal de la Piata Romana: 15 mil euro, termen de executie - un an si jumatate

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 31 mai 2013, 18:52 Actualitate | Administratie Locala


Propunere Pasajul Pietonal Piata Romana
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a dat unda verde pasajului pietonal de la Piata Romana. Realizarea acestuia va costa 65 de milioane de lei (circa 15 milioane euro) si va dura un si jumatate, potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobati tot de Consiliul General in 2006. In bugetul pe anul 2013 pentru aceasta lucrare s-au prevazut 5 milioane lei.

Potrivit municipalitatii, scopul acestui pasaj este de a fluidiza traficul in zona si de a imbunatati circulatia pietonala.

Potrivit Planului Urbanistic Zonal aprobat
, pasajul va avea 5 intrari - doua la ASE, una in fata la coloane, unul in fata la BCR si un altul intre Bd. Lascar Catargiu si Dacia. Pasajul va fi conectat cu statia de metrou Romana, iar la suprafata vor fi plantati 40 de copaci si amenajata o suprafata de circa 500 mp de spatiu verde. Costurile necesare construirii ar putea fi suportate din imprumutul de 800 milioane euro pe care municipalitatea ar urma sa-l ia de la banci.

Potrivit Studiului de fezabilitate aprobat in 2006, pasajul va avea o suprafata de 5.200 mp, dintre care suprafata spatiilor comerciale este de 970 mp.

Reamintim ca la dezbaterea publica organizata, in luna martie, de Primaria Capitalei pentru acest proiect, majoritatea cetatenilor prezenti s-au impotrivit realizarii acestuia deoarece "baga pietonii la subsol" si au motivat ca aceasta este o solutie pe care alte state din Europa civilizata o foloseau in anii 60-70, ea nefiind de actualitate. Citeste aici ce au spus cetatenii despre acest proiect.

Seful directiei de infrastructura din Primaria Capitalei, Ion Dedu, a declarat la vremea respectiva ca pasajul avantajeaza in primul rand pietonii, care vor traversa mai repede intersectia, va reduce poluarea si va duce la fluidizarea traficului in zona.

"Este un proiect pentru oras in primul rand. In al doilea rand este un proiect pentru pietoni pentru ca asa cum ati observat sunt foarte multe conflicte in trafic. Degeaba sustinem tot timpul ca este mai bine ca pietonii sa traverseze pe la suprafata. Va  rog sa luati statisticele Politiei Rutiere din Bucuresti, sa vedeti cate victime ale accidentelor rutiere au fost pe trecerile de pietoni in ultima perioada. Este o problema de educatie pana cand vom reusi sa ajungem la acel nivel in care sa respectam, ca si conducatori auto, regulile de circulatie si va trebui sa luam masuri tehnice pentru protejarea pietonilor.  Va rog sa ma credeti ca, daca vom analiza, asa cum considera Uniunea Europeana ca o viata de om, care este inestimabila pentru familie si societate , costa societatea circa un milion de euro, sa va dati seama inmultit cu numarul de pietoni care au murit  traversand pe la suprafata la ce valoari ne ridicam si ce pagube inregistram", a declarat Dedu la dezbaterea publica organizata in luna martie.

Referitor la utilitatea proiectului, Ion Dedu spune ca, dupa realizarea pasajului, timpul dedicat masinilor la fiecare semafor va creste cu 30-40%. "Este un proiect care scoate foarte multe conflicte din zona pietei. In aceasta zona sunt 5-6 strazi care aduc trafic in intersectie. Mentinerea situatiei actuale nu face decat sa creeze acele ambuteiaje care se produc zilnic acolo. Vrem nu vrem, in momentul de fata, pana vom determina cetatenii sa foloseasca mijloacele alternativele de transport, foarte multi dintre ei folosesc transportul privat. Mai ales pentru ca multi nu se deplaseaza in interiorul orasului ci vor sa acceseze DN1 si Magheru ramane o artera atractiva. Ganditi-va ca ca la un ciclu de semaforiza de 120 de secunde, impartit in momentul de fata in patru sau cinci vom imparti acel ciclu de 120 de secunde numai la doi sau trei timpi de semaforizare. Va creste cu 30-40% timpul de semaforizare pe fiecare directie. Semafoarele se vor pastra dar numai pentru traficul auto", a explicat Dedu. 

Planul Urbanistic Zonal care prevede construirea pasajului pietonal sub Piata Romana a fost discutat la Comisia Tehnica de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei pe 29 februarie 2012. Atunci se propunea si construirea unui pasaj rutier care sa porneasca de la intersectia bd. Dacia cu Mihai Eminescu, sa treaca pe sub Piata Romana, pe sub Calea Victoriei si sa ajunga aproape de intersectia Caii Grivita cu bd. Dacia, idee la care s-a renuntat.

Referitor la pasajul pietonal, parerile membrilor Comisiei de Urbanism au fost impartite:

Sorin Gabrea, presedintele Comisiei, este de parere ca pentru circulatia pietonala in zona, dat fiind ca nodul este unul foarte folosit, un pasaj de un nivel in subteran, corelat cu accesul la Metrou, ar fi o solutie care sa mai degajeze zona.

Casandra Rosu, reprezentanta Ministerului Dezvoltarii s-a declarat impotriva ideii de a introduce pietonii in subteran, in una din cele mai importante zone ale orasului, pentru a se face un serviciu soferilor si masinilor.  "Cum se justifica, cum justificati dvs. introducerea de pasaje si pietonale in centrul orasului? De ce se propune in continuare protejarea traficului auto, in timp ce pietonii sunt siliti sa intre in galerii, la subsol, in gauri de cartita tocmai in mijlocul orasului. Atrag atentia ca singurul punct important pe care se sprijina acest proiect de pasaj este cuplarea lui cu Metroul, altfel el fiind perfect inutil", a declarat aceasta.

Dan Marin, arhitect, este si el impotriva acestei idei. "Dovada a haosului in care lucram si suntem siliti sa lucram, dar si a aleatoriului total care domneste in luarea unor decizii este si acest proiect. Pe de o parte, se fac tot felul de scenarii care propun sa se redea Bucurestiul pietonilor - vezi PIDU sau alte proiecte care par sa favorizeze traficul pietonal - pe de alta parte se vorbeste in continuare, fara niciun fel de remuscare, despre aducerea in centrul orasului a unui flux auto de 10-12.000 de masini, cu toate ca in acest timp populatia orasului scade. Intr-o alta ordine de idei, vreau sa spun ca tocmai din acest motiv a fost initiata axa Victoriei-Uranus - ca in centru sa se poata circula liber pe trotuare, iar orasul sa fie redat trecatorilor, vietii si nu masinilor. Atunci cand pentru orice om de bun-simt este clar ca traficul auto in centru, in Bucurestiul si asa suprasolicitat si poluat, trebuie descurajat cu orice pret", a declarat acesta citat de revista Arhitectii si Bucurestiul, publicatia Ordinului Arhitectilor Bucuresti.

Constantin Enache, arhitect, a spus ca realizarea acestui pasaj este o chestiune de politica publica: "Chiar daca ma repet, voi spune acest lucru din nou, problema este de politica a Primariei: trebuie discutat Masterplanul de Circulatie si vazut ce anume este prioritar acum pentru oras. La nevoie, intr-o astfel de logica, axa Magheru-Victoriei poate fi usor ingreunata, ca suportabilitate de trafic, cu conditia, insa, sa ni se ofere o dezlegare a Bucurestiului intr-un alt punct al lui".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6812 vizualizari

  • +5 (11 voturi)    
    ce prostie... (Vineri, 31 mai 2013, 19:20)

    bogdanlungu [utilizator]

    ... bagi oamenii in pamant ca sobolanii si lasi masinile sa mearga pe afara in aer liber.
    • -3 (7 voturi)    
      In schimb (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 7:05)

      albescu [utilizator] i-a raspuns lui bogdanlungu

      lasa oamenii la suprafata cum e acum, sa respire gazele de esapament ale masinilor blocate in intersectie.
      • +2 (2 voturi)    
        proiecte facute de amatori (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 15:05)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui albescu

        daca te uiti la desenele alea e clar ca n-au avut nici cea mai vaga intentie de colaborare cu politia.
        1. cand ai 3 benzi care intra si ies din intersectie, aia din margine ar trebui sa fie obligatoriu dreapta, ca sa fluidieze traficul.
        2. de ce mai au nevoie de insula aia din mijloc care ocupa o banda intreaga?
        3. cate nspe mii de benzi ai nevoie in sensul giratoriu? oricum sunt statii de autobuz acolo, deci nu ar trebui lasate masini (sau taxiuri) sa ocupe zona. s-ar putea recupera un pic din carosabil si transforma in ceva util pentru pietoni sau macar plantate cateva tufe de buxus sa mai atenueze zgomotul.
        4. piste de biciclete? suntem in 2013, in centrul unei capitale europene, la 50 de metri de un centru universitar. chiar atat de tampiti sa fie astia de la primarie???
      • +2 (2 voturi)    
        Si in subteran... (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 15:47)

        EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui albescu

        nu tot aerul de la suprafata se duce... sau pomii din subteran produc la neon aer curat!
        • -1 (1 vot)    
          Dupa logica asta (Duminică, 2 iunie 2013, 6:39)

          albescu [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

          Ar trebui sa inchidem metroul!!!!
          Tot articolul si o parte din comentarii mi se par atat de trase de par incat imi face impresia unui articol scris la comanda pentru a pune presiune undeva. Chiar nu sunteti atenti dlor editori la ce se intampla la Antena 1?
    • -1 (1 vot)    
      mda (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 13:07)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui bogdanlungu

      Aberezi mult ?
  • +5 (9 voturi)    
    piata pentru pietoni (Vineri, 31 mai 2013, 19:24)

    slakeritul [utilizator]

    ce frumos ar fi aratat piata asta cu traficul bagat sub pamant si lasata piata pietonala. cu verdeata si terase. dar deh, masinile au nevoie de soare, nu oamenii.
    • -2 (2 voturi)    
      scuze (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 10:18)

      21unas [utilizator] i-a raspuns lui slakeritul

      am vrut sa-ti dau plus dar am apasat aiurea pe minus
    • +3 (3 voturi)    
      cele n-spe BMW-uri (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 10:27)

      21unas [utilizator] i-a raspuns lui slakeritul

      ale lui oprescu au nevoie de soare, vizibilitate, de invidia admirativa a "pulimii". cum sa le plimbe prin subteran?
      si nu va luati dupa declaratia de venit - oprescu are mai multe bmw-uri. pe la prietenii de la spitalul floreasca .
    • -1 (9 voturi)    
      Asta e, (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 11:18)

      kiki_best [utilizator] i-a raspuns lui slakeritul

      numarul masinilor din Bucuresti il va egala cat de curand pe cel al locuitorilor. Si dupa cum se vede in articol, nu e un proiect gandit de Sorin Oprescu, ci de predecesorul sau, Bordureanu.
      • +2 (2 voturi)    
        Ai aparut postacule! (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 13:06)

        Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui kiki_best

        Proiectul e sustinut de Oprescu pentru clica lui. Videanu nu mai e primar de 6 ani! Terminati cu prostiile!
      • +2 (2 voturi)    
        serios? (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 15:10)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui kiki_best

        smecherasul oprescu este la al doilea mandat, usl are majoritatea in cgmb si tu crezi ca proiectul asta le-a fost bagat pe gat acum 5-6 ani de un fost primar?....
      • +2 (2 voturi)    
        Lasa poezia! (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 15:52)

        EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui kiki_best

        Au trecut 5 ani de la mandatul lui Videanu! Proiectul a fost impins in fata de Oprescu si USL pentru propriile lor buzunare! Ce treaba mai are Videnu cu primaria! Si daca Vineanu este Bordureanu (si este) atunci Oprescu este BORDURESCU... la schimbat borduri da lectii oricui.
    • +4 (4 voturi)    
      aproape imposibil (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 15:09)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui slakeritul

      pe sub piata aia circula metroul. singura solutie pentru centrul orasului este limitarea drastica a traficului auto. de la victoriei pana la piata unirii n-as lasa decat o banda pentru masini si una pentru transport in comun.. cine are absoluta nevoie sa ajunga in centru cu masina n-are decat sa stea o ora la in trafic pentru 1km.
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Vineri, 31 mai 2013, 20:12)

    rocknum [utilizator]

    cred ca mai degraba 15 ani daca or sa il execute cum e cu podul vacaresti mihai bravu
  • +5 (7 voturi)    
    Oprescu si USL fac ce vrea muschii lor! (Vineri, 31 mai 2013, 20:25)

    Chiar Eu [utilizator]

    Se fac consultari publice de forma, in care aproape toti participantii se opun proiectului: reprezentata ministerului dezvoltarii, ordinul arhitectilor, reprezentantii ONG-urilor, membri din comisia tehnica de urbanism, diversi alti arhitecti. Chiar si proiectantul acestui proiect, arhitectul Alexandru Beldiman a recunoscut ca problema traficului nu este rezolvata de acest proiect. Cu toata aceasta opozitie (mai putin celebrul Sorin Gabrea - fost arhitect sef, arhitectul autostrazii suspendate si membru CTA care isi prezinta proiectele in fata comisiei al carui membru este) proiectul se face.... Oricum in intersectie vor continua sa existe semafoare pentru a da posibilitatea tuturor automobilelor care vin din diverse directii sa traverseze intersectia... Dar daca Oprescu si USL trebuie sa mai toace niste bani pentru clientela... ce mai conteaza pietonii, ce mai conteaza faptul ca astfel de proiecte nu se mai fac in orasele vest europene care au ca prioritate pietonul nu poluarea si masinile? Facem un oras pentru masini si bagam pietonii in galerii unde le este locul!
    Daca vreti masini, poluare, pasaje, poduri, parcuri betonate (vezi parcul Operei), multi multi bani aruncati pe geam (ex. 14 mil. piste biciclete, chiria primariei..ect..etc) si proiecte faraonice cu autostrazi suspendate si telegondole de oras, votati Oprescu!

    PS: astept comentariile extaziate ale postacilor kiki_best, stephaniada, woland66, arakis! Sper ca plateste bine.
  • 0 (0 voturi)    
    probabil traficul sub pamant e mai costisitor... (Vineri, 31 mai 2013, 23:33)

    DanMatei [anonim]

    dar de ce nu un disc de verdeatza deasupra pe unde sa traverseze oamenii?

    am facut un mockup aici: https://twitter.com/shpe11/status/340564819436523521/photo/1

    e relativ aceeasi treaba numai ca nu trebuie sa faci o gaura in pamant...

    stalpi tot o sa fie, tot o greutate mare trebuie sustinuta (mau usor e sa susti pietoni decat masini) - ce-i drept nu te poti juca cum vrei la asezarea stalpilor

    si la intersectiile mari de ce nu o sosea se lasa in jos jumatate iar cealalta se ridica sus jumatate (ca sa nu fie panta lunga) si sa se faca cat sa intre un autobuz pe dedesupt si cu pasarele pt. pietoni si fara sa poti face stanga/dreapta ca sa nu se complice cu bretele... faci stanga/drepata mai incolo pe stradutze

    intai sa gaseasca idei ergonomice si apoi sa proieteze...
  • +4 (6 voturi)    
    Mai mult trafic, mai multa poluare (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 0:12)

    bigbrother [utilizator]

    S-a dovedit si in celelelate proiecte ca nu este suficient sa rezolvi problema intr-un loc ci trebuie continuat lucrul pana la capat.

    Faptul ca se va circula mai usor la Romana va duce la un trafic mai mare pentru ca oamenii isi doresc si cauta moduri pentru a strabate cat mai repede orasul.

    Asta va duce inevitabil la cresterea poluarii in zona si mplicit la degradarea zonei.

    O alta problema este ce se va intampla cu acel trafic. Undeva trebuie sa se "scurga" si nu toti o iau spre Victoriei unde sunt 3 benzi pe sens. Nu mai vorbesc de lipsa locurilor de parcare in zona care va duce la blocari gen bizon parcat in mijlocul strazii ca n-a gasit loc in alta parte..

    Rusine celor de la primarie ca vin cu astfel de proiecte. Daca banii care se dau pentru astfel de proiecte s-ar folosi pentru metrou, am avea deja metrou in Drumul Taberei si alte zone din Bucuresti.
    • -1 (1 vot)    
      Citeste tot (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 13:13)

      arakis [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      articolul si ai sa vezi ca eun proiect din 2006, adica de esenta borduriana.
      • +1 (1 vot)    
        Comentariu tras la indigo... (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 19:02)

        Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui arakis

        dupa cel al lui kiki_best. Asteptam parerile postacilor stephaniada si woland66.
  • 0 (0 voturi)    
    unic (Luni, 3 iunie 2013, 22:05)

    bedexe [utilizator]

    Banda unica ratb in tot bucurestiul si nu mai sunt necesare idiotenii d-astea
  • 0 (0 voturi)    
    Paradox (Joi, 6 iunie 2013, 9:53)

    benois [utilizator]

    Banuiesc ca nu toata lumea care comenteaza aici circula doar cu masina. Daca este asa, le dau dreptate. Insa, pt zona ASE si o parte din Piata Romana, pasajul pietonal ar fi trebuit sa existe din 1995, nu din 2015. E o zona cu risc ridicat de accidente rutiere cu pietoni, plus o gramada de persoane asteptand permanent la toate trecerile.

    Inca ceva, daca se fluidizeaza traficul in zona trebuie vazut ca un segment dintr-un plan mai mare, desi nu cred ca gandeste Oprescu si restu de spagari asa ceva.

    Nu imi place Oprescu deloc, doar ca eu personal am foarte multe drumuri in zona Romana, deci un astfel de pasaj chiar imi convine.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by