Analiza HotNews.ro

Cum trateaza USL problema coruptiei in programul de guvernare. Prioritatile cabinetului Ponta la capitolul justitie

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 4 mai 2012, 15:04 Actualitate | Esenţial


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Cabinetul Ponta, cu Titus Corlatean nominalizat la Justitie, pare sa acorde acorde o importanta redusa temei anticoruptiei si integritatii in programul de guvernare in comparatie cu prioritatile identificate in ultimul raport de tara al Comisiei Europene. Din cele 53 de pagini ale programului de guvernare, doua sunt rezervate justitiei (31-32), iar in aceste doua pagini, doar doua paragrafe fac referire la lupta anticoruptie. La capitolul masuri specifice, nici una nu se refera la accelerarea judecarii marilor dosare de coruptie, la coerenta sanctiunilor aplicate sau la intarirea raspunderii in sistemul judiciar. In programul de guvernare al guvernului Ponta nu exista nici o referire la activitatea Agentiei Nationale de Integritate.

In programul de guvernare al guvernului Ponta, dat publicitatii joi, 3 mai, scrie ca "progresele în cadrul MCV – prioritate esenţială pentru parcursul european al justiţiei române". Astfel, PSD isi propune sa urmareasca "realizarea cu prioritate a obiectivelor asumate în cadrul Mecanismului de Cooperare şi Verificare (MCV), iar în acest sens implementarea noilor coduri rămâne un obiectiv fundamental". Acest obiectiv apare ca important si in ultimul raport de tara al Comisiei Europene.

In singurele referinte explicite la lupta anticoruptie, Guvernul Ponta mentioneaza doua chestiuni concrete:
  • iniţierea unui dialog de substanţă cu oficialii europeni, pentru o concretizare mai bună a modului în care sistemul judiciar român trebuie să îşi îndeplinească obiectivele, în cadrul MCV;
  • urmărirea aplicării obiectivelor şi principiilor fundamentale ale Strategiei Naţionale Anticorupţie – componentă a politicilor publice privind integritatea şi combaterea corupţiei, întemeiate pe cele mai bune practici europene şi internaţionale.
Nu e limpede ce inseamna si ce scop ar avea "initierea unui dialog de substanta cu oficialii europeni, pentru o concretizare mai buna a modului in care sistemul judiciar roman trebuie sa-si indeplineasca obiectivele, in cadrul MCV" cata vreme acest dialog exista deja prin misiunile de evaluare formate din expertii Comisiei Europene, prezente in Romania la fiecare sase luni.

In tot cazul, mai trebuie notat ca PSD nu si-a stabilit in mod explicit ca obiectiv politic ridicarea Mecanismului de Cooperare si Verificare insa nici nu isi propune, asa cum rezulta din masurile pe care cabinetul Ponta le detaliaza in programul de guvernare, la capitolul masuri specifice, sa urmeze recomandarile Comisiei Europene. Pe de alta parte, in legatura cu mentinerea MCV, premierul desemnat, Victor Ponta, a facut de-a lungul timpului declaratii contradictorii, declarandu-se cand pentru cand impotriva acestui mecanism.

Astfel, pe 20 iulie 2011, intr-un interviu pentru RFI, intrebat daca MCV-ul ar putea fi ridicat in anul 2012, Victor Ponta a raspuns: "Ar fi foarte bine pentru noi, el trebuia eliminat de mult timp, dar ar fi foarte bine daca se intampla la anul [n.r. 2012]". Pe 9 februarie, la investirea Cabinetului Ungureanu in Parlament, Victor Ponta tinea un discurs in care declara: "Ne dorim ridicarea MCV, justitia noastra este in acest moment perfect functionala la standarde europene".

In februarie 2012, Victor Ponta si-a schimbat in mod radical pozitia referitoare la ridicarea MCV: "Cred ca trebuie sa mergem mai departe pe ideile MCV, chiar daca ne deranjeaza. MCV trebuia sa se incheie demult, dar sunt de parere ca, cel putin pentru primul an al guvernarii noastre, ar trebui sa se pastreze un gen de mecanism, un fel de supervizare pe justitie. Nu am orgoliul ca vin altii... chiar si la Schengen: de ce sa nu primim experti la vami, fie ei olandezi, danezi, englezi? Avem ceva de ascuns? Pentru ca acolo exista coruptie. De fiecare data cand ne opunem la asemenea lucruri starnim suspiciuni ca de fapt avem ceva de ascuns", a mai aratat Ponta intr-o emisiune la Digi24.

Ce-si propune PSD in programul de guvernare la capitolul justitie
  • mai buna organizare a instanţelor şi parchetelor în administrarea resurselor materiale si umane, inclusiv în managementul dosarului, creşterea specializării profesionale a magistraţilor – domenii în care dialogul şi buna conlucrare cu instanţele judecătoreşti, parchetele şi CSM sunt esenţiale;
  • reluarea procesului de înfiinţare de tribunale specializate, în baza unor evaluări pertinente – măsură insistent cerută de magistraţi şi de investitorii străini (spre ex., instanţele specializate în materia familiei şi a minorilor – justiţia juvenilă, dar şi instanţele specializate în materia comercială şi a falimentului);
  • generalizarea metodelor moderne de soluţionare pre-judiciară a conflictelor, rapide şi necostisitoare pentru cetăţean (medierea). Introducerea obligativităţii medierii într-o serie de cauze civile;
  • extinderea şi îmbunătăţirea corespunzătoare a asistenţei juridice din oficiu (gratuită), cu o atenţie specială faţă de zonele rurale, dar şi de comunităţile defavorizate;
  • măsuri pentru simplificarea procedurii de acordare a asistenţei juridice pentru victimele infracţiunii şi facilitarea accesului justiţiabililor la expertiza judiciară, prin găsirea unor soluţii combinate, de tip legislativ şi managerial;
  • accesarea fondurilor europene (structurale), de către sistemul judiciar român, Ministerul Justiţiei având rolul de coordonator şi de principală instituţie de implementare. În acest scop, se va demara imediat pregătirea includerii sistemului judiciar între domeniile prioritare, eligibile, în cadrul viitorului exerciţiu de accesare a fondurilor structurale, care va începe în 2013; 
  • continuarea şi finalizarea în bune condiţii a Acordului de Împrumut cu Banca Mondială, pentru Programul privind Reforma Sistemului Judiciar.
Recomandarile Comisiei Europene in ultimul raport MCV publicat in februarie 2012
  • Pentru a asigura o mai mare răspundere a sistemului judiciar, Comisia a recomandat în special României să demonstreze că a adoptat decizii de management transparente si obiective, să continue reformarea Inspectiei Judiciare si să asigure publicarea în format electronic a întregii jurisprudente si motivarea în timp util a hotărârilor judecătoresti.
  • Pentru a asigura o eficacitate sporită a actiunii judiciare în cazurile de coruptie la nivel înalt, Comisia a recomandat în special României să îmbunătătească modul de gestionare a cazurilor si procedurile judiciare în cazurile de coruptie la nivel înalt si să îmbunătătească caracterul disuasiv si coerenta sanctiunilor judecătoresti aplicate în acest domeniu. Comisia a recomandat, de asemenea, continuarea reformei Înaltei Curti de Casatie si Justitie pentru a putea demonstra rezultate mai bune în ceea ce priveste frauda în domeniul achizitiilor publice si pentru a adopta norme procedurale pentru ridicarea imunitătii parlamentare.
  • Pentru a asigura o mai mare eficacitate a punerii în aplicare a politicilor în domeniul integritătii, Comisia a recomandat României să demonstreze existenta unor rezultate pozitive în ceea ce priveste pronuntarea de sanctiuni prin care să se dea curs hotărârilor Agentiei Nationale pentru Integritate (ANI), să îmbunătătească si să uniformizeze practicile comisiilor de cercetare a averilor si să amelioreze capacitatea investigativă a ANI si cooperarea sa cu alte institutii.
  • Pentru a obtine rezultate mai bune în combaterea coruptiei, Comisia a recomandat României să asigure o mai bună coordonare la cel mai înalt nivel, să elaboreze o nouă strategie multianuală anticoruptie si să creeze în acest scop un grup de monitorizare. Comisia a recomandat, de asemenea, ca România să demonstreze că a obtinut rezultate convingătoare în ceea ce priveste recuperarea produselor provenite din săvârsirea de infractiuni si din spălarea de bani, să adopte o nouă lege privind confiscarea extinsă, să elaboreze norme pentru prevenirea conflictelor de interese în gestionarea fondurilor publice si să consolideze procedurile si capacitatea autoritătilor competente din domeniul achizitiilor publice.
Nota HotNews.ro: Din masurile specifice propuse de USL in programul de guvernare rezulta ca accentul cabinetului Ponta cade, la fel ca in timpul Guvernarii Nastase, pe chestiuni de ordin administrativ, legate de gestionarea justitiei in timp ce marea problema - coruptia si integritatea - trece in plan secund. Fara indoiala ca o serie din punctele propuse de PSD in programul de guvernare, cu tot aspectul lor populist (gratuitati pentru cetateni), sunt justificate si au importanta lor. Guvernul Ponta transmite insa un semnal politic descurajant preferand sa scoata in relief probleme de sistem mai degraba minore in loc sa se angajeze fara echivoc in rezolvarea marilor vulnerabilitati generate de coruptie si integritate. Spre comparatie, a se vedea in paralel care sunt, in viziunea Bruxelles-ului, restantele justitiei romane care isi asteapta o rezolvare, mentionate in ultimul raport de tara dat publicitatii in februarie 2012.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7940 vizualizari

  • +26 (28 voturi)    
    Coruptie (Vineri, 4 mai 2012, 15:49)

    DORU [anonim]

    Ce se va intampla cu marile procese (Vantu ,patriciu,bombonel,felix,voicu,etc).
    • +13 (13 voturi)    
      blacklight (Vineri, 4 mai 2012, 16:04)

      kjbkerjvb kerjverk [anonim] i-a raspuns lui DORU

      Tu ce crezi?Antonericul va pconta. Simplu.
    • +16 (18 voturi)    
      Procese (Vineri, 4 mai 2012, 16:05)

      Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui DORU

      Procese? Ce procese ?
    • +25 (27 voturi)    
      O sa fie dat vestitul NUP. (Vineri, 4 mai 2012, 16:05)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui DORU

      Si asa se cam prafuise notiunea aia de neincepere a urmaririi penale in timpul PDL-ului. E timpul ca USL sa-l readuca la moda. sunt curios ce decid judecatorii referitor la condamnarea la inchisoare a lui Adrian Nastase.

      Oricum la ca ministri praf a adus Ponta cu el, nu stiu ce legi pot sa mai fie aplicate.
      • +14 (16 voturi)    
        Asta nu e nimic, sa vezi ce urmeaza! (Vineri, 4 mai 2012, 21:36)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        Desfiintarea DNA, a ANI, destituirii procurorilor si a lui Kovesi, asta urmeaza.
        PSD nu s-a reformat deloc, nici sub Geoana, cu atat mai mult sub Ponta. Aceeasi papusari conduc partidul: Iliescu, Bombonel, Mitrea, Hrebenciuc si marii baroni locali, jefuitorii Romaniei!
        Ne mai raman doua lucruri de facut: sa iesim cu toti la vot si daca va fi frauda, cum si cred, sa iesim in strada si sa vada Ponta, Antonescu ce inseamna adevaratul popor, fara sindicalisti, fara membrii de partid, fara galerii si pensionari platiti!!!
        • +5 (5 voturi)    
          sper, (Sâmbătă, 5 mai 2012, 9:23)

          iulian-bz [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          ca oamenii care muncesc cu adevarat in tara asta sa nu accepte interesele de partid ale acestor mascarici pusi la inaintare sa apere jaful facut de greii din spatele lor,a afacerilor de milioane de euro cu bani publici,a incercarii de musamalizare a dosarelor de coruptie,de evaziune,asa cum spui si tu,in scurt timp de la instalarea in noile portofolii,incepand sa impuna legile convenabile camarilei USL,acest popor ar trebui sa nu-i mai lase sa strice tot ce-au incercat cei care-au fost inaintea lor,nu poti promite mariri de salarii sau pensii,sa abandonezi complet mediul privat,sa duci banii de investitii doar in niste salarii ale unor categorii sociale care nu duc greul economiei romanesti,sunt de acord cu manifestatii pasnice, aratandu-le ca acest popor nu mai cade in capcana promisiunilor de tip comunist!!!
        • 0 (0 voturi)    
          absolut de acord (Joi, 24 mai 2012, 19:48)

          laurentiu buzenchi [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Absolut de acord cu D-l Marian Eugen. Sunt extrem de afectat de aceasta revenire la practicile din perioada '92-96 si 2000-2004 si sentimentul de neputinta pe care-l am, ma face sa caut oameni de buna credinta si pe aceasta cale, care sa constituim Partidul Oamenilor Cinstiti si Patrioti ca o altenativa la aceste adevarate "gasti" si nu partide a caror singura preocupare este jaful institutionalizat.
          Astept adeziuni la aceasta idee!!!
    • -6 (12 voturi)    
      deci (Vineri, 4 mai 2012, 18:12)

      jorea [utilizator] i-a raspuns lui DORU

      s-a schimbat guvernul. s-a schimbat si politica. ce mare lucru ? boc si mru n-au bagat nici un corupt dupa gratii. de ce va plangeti ?
    • +5 (5 voturi)    
      Nu pui intrebarea corecta. (Sâmbătă, 5 mai 2012, 9:16)

      Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui DORU

      Vrei sa zici "Ce se va intampla cu procurorii?". Pai dupa amenintarile facute de Titus Corlatean, acei procurori vor intra in puscarie. Mai indrasneste careva sa-i faca dosar lui Nastase!
      • 0 (0 voturi)    
        Votul este decisiv! (Joi, 24 mai 2012, 18:29)

        Alberta [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

        Asa va fi daca nu iesim la vot.Ziua de votare trebuie sa o dedicam votului si vom avea ce vom vota!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      O fi adevarat ce se scrie?? (Sâmbătă, 5 mai 2012, 11:52)

      John [anonim] i-a raspuns lui DORU

      https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/content/content.php?content.96


      Oligarhia controleaza Statul! • Cartelul mogulilor de presa • Interesele rusesti in Romania • Santajul energetic impotriva Europei • Miza bazelor americane de pe teritoriul romanesc
      • De ce vor sa-l dea jos

      Proiectul lichidarii lui Traian Basescu si razboiul total pentru Romania
  • +32 (34 voturi)    
    Nu inteleg de ce va mai mirati???? (Vineri, 4 mai 2012, 15:53)

    Ronin [utilizator]

    PSD a actionat intotdeauna deschis, pe fata.....de fiecare data cand au ajuns la putere, au calcat in picioare justitia si nu s-au ferit de nimeni.....repet, nu inteleg de ce se mira lumea???
  • +17 (19 voturi)    
    Program ... (Vineri, 4 mai 2012, 15:58)

    radeti tot [anonim]

    De tot rasul.
  • +28 (30 voturi)    
    USL, o casta a coruptilor! (Vineri, 4 mai 2012, 16:04)

    GhiocelMov [anonim]

    Ponta, nu are nici un interes sa scape de corupti, fara ei, nu ar exista USL.
    Deja Nastase, a reusit sa bage frica-n judecatori.. vezi iesirile foarte dese la declaratii.

    Felix si Nastase se intrec in a da semnale ca puterea e la ei, si nu in alta parte! Dupa cum evolueaza lucrurile, as zice ca nu mint...

    Simt ca ne-am chinuit degeaba un acesti ani, dar am suportat salariu mic si somajul (ca am avut un an de somaj), cu gandul ca statul se intareste si ca in sfarsit, vom urma o alta cale, ca ajungem Europa din urma.
    Ma doare sufletul.
    • +4 (6 voturi)    
      river claire (Sâmbătă, 5 mai 2012, 3:00)

      bilele la vedere [anonim] i-a raspuns lui GhiocelMov

      Mai este votul din parlament de neinvestitura.Vot impotriva, cu bilele la vedere.Cu armele lor.
  • -11 (17 voturi)    
    Dl Tapalaga mai bine nu atzi mai scrie.. (Vineri, 4 mai 2012, 16:10)

    Cartarescu [anonim]

    Au venit la putere cei pe care i-atzi sprijinit..ar fi decent sa nu mai publicati nimic...sa va implicati direct alaturi de USL la conducerea tarii...Ce rost mai au articolele dvs.? ce vreti sa ne demonstarti prin scrierea lor ? ca nu sunteti multumiti nici de USL? mai cinstit ar fi sa puneti osul concret la treaba..nu sa va auziti vorbind..
    • -8 (12 voturi)    
      Ba, este f. corect ce face dl. Tapalaga (Vineri, 4 mai 2012, 16:47)

      Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui Cartarescu

      care este menirea jurnalistului?
      Presa este "cainele de paza al democratiei".
      Adica?
      Adica sta cu ochii pe guvernanti si le critica toate derapajele, greselile.
      Acum la guvernare vine USL (se cam grabeste don Dan, impetuos cum il stim, inca nu a trecut guvernul Ponta) asa ca trebuie criticata guvernarea USL.
      Mda, pana acum Hotnews si Tapalaga, nu au criticat puterea (cum este normal) ci..opozitia.
      Mai bine mai tarziu decat niciodata.
      Sa spui ca jurnalistii HN, in frunte cu Tapalaga sunt clar partinici, ba mai rau, clar basisti (ca PDL poate sa se duca dracu' daca il incurca pe marinar) este o calomnie, ei sunt doar fooooaaaarte obiectivi.
      Nu ca Antena 3 care a criticat PDL cat erau la putere si acum , deja, critica USL cat nici nu au ajuns bine la putere.
      Asta-i consecventa?
      • -3 (5 voturi)    
        vrajitorule, (Vineri, 4 mai 2012, 20:20)

        oboreanu [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        fa o vraja, da ceva !
        ca se inmultira postacii rosii.
        te'au cenzurat cu minusuri !
      • +1 (1 vot)    
        Vrajitorul (Sâmbătă, 5 mai 2012, 11:01)

        _Rem [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        Aceleasi comentarii stupide.

        "Mda, pana acum Hotnews si Tapalaga, nu au criticat puterea (cum este normal) ci..opozitia."

        Nu, domnule Vrajitor, normal nu este sa critici puterea, normal este sa critici derapaje de la normalitate indiferent de unde vin, de la putere sau opozitie. Este halucinant cum apare un articol anti-USL si unii zic de dl. Tapalaga ca este un basist, apoi un articol care critica puterea si altii sar ca este USL-ist.

        Citesc de mult timp HotNews si dintre toate site-urile de presa au cel mai mare grad de obiectivitate. Nu suporti sa citesti presa care iti critica favoritii sub nici o forma? Cred ca poti sa mergi pe Realitatea si Antene, nu o sa fii dezamagit.
    • +9 (11 voturi)    
      te inseli (Vineri, 4 mai 2012, 17:01)

      mariage [utilizator] i-a raspuns lui Cartarescu

      Tapalaga a fost unul dintre putinii ziarist obiectivi.
  • +21 (23 voturi)    
    Romanii ori sunt AMNEZICI, ori MASOCHISTI, ori (Vineri, 4 mai 2012, 16:11)

    cix [anonim]

    sufera de lipsa de discernamant...Oricate crime(revolutie, mineriade...), hotii, decizii proaste ar lua tot se intorc la guvernare. De ce???? Reprezentatii acestei unini se vede ca reprezinta perfect profilul majoriatiii. Cei care ii voteaza pe acesi impostori nu au decat sa se vaicare de conditiile in care traiesc si sa dea vina pe altii, PDL, FMI, UE etc. Cand pui hotii sa ia decizii impotriva hotiei, fiti sigur ca rezultatul va fi unul pe masura.
  • -2 (10 voturi)    
    Pai sa vedem (Vineri, 4 mai 2012, 16:15)

    Stanciu N. [anonim]

    Nu sunt fanul vreunui partid romanesc, le consider pline de oportunisti incompetenti.

    Insa, cum justitia e independenta, nu vad de ce ar trebui mentionata expres in programul de guvernare al vreunui "partid". Avem un CSM, e menirea lui sa vegheze la sistemul pe care il pastoreste.

    Mentionarea in exces a justitiei, alaturi de tot felul de ipocrite indemnuri la "lupta impotriva coruptiei" nu poate duce decat la politizarea sistemului judiciar, cu efecte nocive. Orice amestec al politicului naste, firesc, suspiciuni, chiar daca motivatia poate fi una benefica. Nu cred ca vreun politruc roman ar trebui sa se poata amesteca in justitie, indiferent de motivatia aparenta.
    • +14 (14 voturi)    
      ?? (Vineri, 4 mai 2012, 16:39)

      nicksone [utilizator] i-a raspuns lui Stanciu N.

      tu chiar crezi ce spui?? intre o "ingerinta" de gen: dlor procurori, aplicati legea si atat, nimic mai mult, pana la "subtilitati de genul "nu cred in arestarile de vineri..." sau "aveti grija ce semnati, ce deciziiluati..." este o distanta imensa! exista din pacate parghii si interrelationari nevazute de public. acum sa te tii cumetrii! toti traseistii astia de ultim moment au cerut ceva in schimb! si sigur s-au gandit la binele tarii!
      • -2 (2 voturi)    
        Da, cred ce spun (Vineri, 4 mai 2012, 17:06)

        Stanciu N. [anonim] i-a raspuns lui nicksone

        Intr-o societate normala la cap, orice indemn, fie el si din asta, general-mobilizator, e crima !

        Poate fi folosit drept scuza pentru tot felul de aplicari directionate ale actului de justitie, poate trece drept presiune. Repet, intr-o societate normala la cap.

        Insa noi ne-am obisnuit cu starea generala de amestec din toate directiile si ni se pare ciudat sa tratam sistemul cu armele legale, nu cu cele imagologice.

        Nu in ultimul rand, orice indemn pro sau contra , venit de la decidentii politici, se raspandeste imediat in public iar asta intareste ideea ca justitia depinde de toana cuiva, care "da liber" sau nu, justitiei. Iar asta e la fel de pagubos ca si coruptia.
    • +12 (12 voturi)    
      nu-i chiar asa (Vineri, 4 mai 2012, 17:07)

      mariage [utilizator] i-a raspuns lui Stanciu N.

      Ministrul Justitiei face parte din guvern, el propune presedintelui pe Procurorul General , pe seful DNA si inca alte functii de mare responsabilitate in infaptuirea justitiei. Sa nu uitam ca meritul principal al infaptuirii unei oarecare reforme in justitie apartine D-nei Macovei care a demarat-o si care a sustinut-o pe Kovesi si pe Morar.
  • +10 (12 voturi)    
    Nimic nou sub soare (Vineri, 4 mai 2012, 16:16)

    Mioritza [utilizator]

    Se pare ca natia asta e damnata. Am cativa USL-isti infocati in apropiere,abia astept sa le vad mutrele si comentariile peste cateva luni,acum sunt toti entuziasti Astept cu interes sacrificarea lui Base si instaurarea domniei de 1000 de ani a PSD,PNL-eul sigur va pleca cand se vor aseza apele.Sa-nceapa spectacolul!
  • +13 (13 voturi)    
    Care justitie? (Vineri, 4 mai 2012, 16:31)

    je [anonim]

    Ponta deja s-a autopronuntat cum vede el sentintele judecatorilor (vezi declaratiile vizavi de deciziile de incompatibilitate ale ministrilor lui), vedeti si declaratiile lui anterioare vizavi de Nastase si alti corupti cercetati sau care au procese pe rol.

    Toate iesirile astea nu sunt nimic altceva decat mesaje adresate judecatorilor si directia indicata acestora. Nu o sa mearga sa puna sentinta in mana nici unui judecator, in schimb ii sugereaza directia de la TV, dand de inteles ca nu e de bine celor care is impotriva curentului.
  • -1 (1 vot)    
    OK. (Vineri, 4 mai 2012, 17:18)

    Nea Costica [anonim]

    Lasa vere, ca-i bine si la vara cald. Cu stima,NC.
  • +3 (3 voturi)    
    justitia,bat-o vina (Vineri, 4 mai 2012, 21:01)

    valeriu [anonim]

    Vezi sentinta de suspendare de azi a Curtii de apel Tg.Mures privind hot.de guvern cu referire la UMF Mures.Ciudata coincidenta,s-a dat la ordin sa-l salveze pe Ponta.Au venit''ai nostri la putere''.
  • +3 (3 voturi)    
    Cum trateaza USL problema coruptiei (Sâmbătă, 5 mai 2012, 10:43)

    Mircea [anonim]

    Cand "cel mai corect guvern" este format 40% din dalmatieni, cum va puteti astepta sa lupte impotriva coruptiei.
    Ei au luptat sa revina la putere pentru ei si nu pentru natiunea romana.
    Cat timp institutiile statului nu au semnalat miscarea fondurilor (sau promisiunile) pentru cumpararea voturilor de la motiune, ci i-au incurajat pe Usl-isti prin tacere, lupta impotriva coruptiei nu poate avea loc in Romania.
    Coruptia insemnand sugerea resurselor statului cu ajutorul angajatilor sai, singura sansa a contribuabililor de a o stopa este greva fiscala.
  • +2 (2 voturi)    
    E groaznic! (Sâmbătă, 5 mai 2012, 11:12)

    Stefan Michiu [anonim]

    E infiorator!Tot ce s-a castigat in ultima guvernare a Coalitiei dominata de PDL- asa, taras-grapis cum a fost, cu poticneli, balbaieli,inadvertente dar totusi in sensul bun al europenizarii Tarii- si independenta Justitiei este piatra triunghiulara a acesteia- se va pierde iremediabil! Oare liderii PDL si respectiv Basescu nu cunosteau mentalitatea majoritatii romanilor?Ca totul se rezuma la burta si nu la principii?Ca e mai apreciat repetentul smecher decat premiantul?Ca nu exista in mentalul colectiv notiunile de corectitudine si implicare?.Masurile de austeritate au dat apa la moara celor mai retrograde si mafiote cercuri obladuite de super organizatia numita USL,si este evident ca urmarile vor fi fatale pentru viitorul acestei Tari!l Si cum minuni in lumea noastra nu vad a se mai face,probabil vom fi ce am fost si chiar mai mult de atat!
  • -2 (4 voturi)    
    lasa ca PDL au infundat puscariile cu corupti (Sâmbătă, 5 mai 2012, 12:21)

    Bogdan [anonim]

    Justitia in Romania se face la TV. Uitati-va ce mari corupti "a prins" ANI pe o multi de bani tocati aiurea. Justitia nu se face din gura, cu tepe metaforice in P-ta Universitatii, asa ca scutiti-ma cu ipocrizia. PDL si-a contruit toata campania electorala pe lupta anticoruptie si a fost probabil una dintre cele mai corupte puteri din Romania postdecembrista... Uitati-va la rezultate: evaziune, fraude, furt pe fata din banul public, lipsa de transparenta, institutii slabe subordonate politic...
    Si intrebati orice avocat cum se misca acum justitia si o sa vedeti ca reforma a bulversat si mai rau sistemul, iar termenele sunt tot mai lungi. Dupa ce va documentati bine, apoi aduceti argumente...
    P.S.
    Rog postacii sa se abtina sa comenteze. Jutitia nu e domeniul potrivit, pot sa intre pe site-ul Libertatii sa polemizeze despre sanii Pamelei de Romania...
  • 0 (0 voturi)    
    LEGEA 10 (Duminică, 6 mai 2012, 22:57)

    alecu [anonim]

    care este pozitia acetui guvern in problema restituirii proprietatilor ???
    ce masuri vor lua impotriva celor care au facut fraudele de la ANRP??
    Vor modifica din nouj legile proprietatii?
    ce credeti???


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by