Feteasca neagra produsa la Ceptura ajunge pe masa Reginei Elisabeta a II-a si a celorlalti membri ai familiei suveranei britanice. Soiul preferat al Coroanei engleze nu a fost insa scutit de scandaluri si chiar amenintari.

Acum doi ani, in Prahova, doua companii importante de pe piata vinificatiei s-au certat serios pe marginea folosirii marcii care a facut furori in saloanele Palatului Buckingham.

Acum aproape doi ani, compania moldoveneasca Mold Vin a devenit proprietarul societatii viticole Prahova-Estate. Basarabenii au investit aproximativ 5 milioane de euro in Tohani, Dealu Mare si Ceptura respectiv 3 milioane de euro in modernizarea tehnologiei si extinderii podgoriilor, in zona viticola Ceptura, Dealul Mare, Tohani si Urlati.

La aceasta investitie s-au adaugat inca 2 milioane de euro din fonduri Sapard. Casa Regala din Anglia a importat in cursul acestui an mai bine de 30.000 de sticle de feteasca neagra din Prahova.

Moldovenii de la Mold Vin au fost, acum doi ani protagonistii unui scandal in jurul marcii “Prahova Valley”, detinute de Cramele Hallewood, companie care a investit 7 milioane de euro in fosta societate ploiesteana Vinalcool si in reabilitarea unor zone viticole de pe Valea Cricovului.

S-a ajuns atunci pana la cereri de anulare a marcii catre OSIM, dar acum se pare ca lucrurile s-au calmat, iar moldovenii au intrat pe fagasul normal.