Cozi interminabile, transpiratie abundenta, batrani lesinand si nu in ultimul rand functionari tafnosi ce iti lasa impresia ca le esti dator cu ceva. Toatea acestea pentru un amarat de pasaport. Un carnet visiniu pe baza caruia poti iesi din tara.

O hartie oficiala pentru care trebuie sa induri umilinte, pentru care trebuie sa pierzi zile in sir la cozi, un drept pe care il ai si pentru care trebuie sa te bati. La propriu.

Totul incepe cu un drum la Serviciul de Pasaporte. Trebuie sa-l faci. Daca ai timp de pierdut navigand pe net in cautarea unui site oficial, care sa-ti ofere informatii, are o adresa imposibil de retinut si ai surpriza sa vezi ca nu functioneaza. Bati drumul pana la sediul politiei si intrebi un ofiter plictisit de actele necesare.

Afli ca trebuie sa mergi la CEC unde platesti o taxa de un milion de lei. Alaturi de certificat de nastere, buletin si o cerere tip poti intra in posesia pasaportului in termen de 20 de zile. Mai pui un milion si ti-l iei in trei zile, la urgenta.

Lait motivul institutiilor de stat: "A picat serverul”

Te asezi frumos la coada la CEC, astepti si cand ajungi in fata functionarului afli ca nu stai la ghiseul corespunzator. Orice tentativa de a explica necesitatea unui afis pe care sa scrie ce se poate face la ghiseul respectiv e sortita esecului.. Nu esti gratulat nici macar cu o privire compatimitoare.

La ghiseul urmator dupa alte 20 de minute de asteptare, ai ocazia ca nervii sa ti se intinda la maxim. A picat sistemul informatic. Acela pentru care Eugen Radulescu, presedintele CEC, a platit 25 de milioane de euro. Mai astepti 10 minute, timp in care imprimanta ramane fara toner, si apoi pleci cu chitanta buclucasa.

Inarmat cu dovezile platii si celelalte acte, te intorci la biroul de pasaporte, unde, asezat la o coada de 50 de oameni aflati intr-o incapere de 25 de metri patrati, astepti sa-ti vina randul. Acelasi functionar, prototipul individului plictisit si rutinat iti spune ca buletinul de identitate nu corespunde.

E la latitudinea lor sa stabileasca daca actul de identitate se afla in stare buna sau nu. Nu contreaza daca ii explici ca e vechi de zece ani si e normal sa nu fie in cele mai bune conditii. Aceeasi privire goala si pasivitate exasperanta.

Deci trebuie sa-ti scoti alt buletin si risti sa mai pierzi doua saptamani pentru eliberarea lui. Daca totusi stii cum sa vorbesti, fara pile, doar cu promisiunea unei atentii, il poti obtine in decurs de trei zile.

Asadar, buletin nou si toate actele in regula. Mergi la ora opt jumate dimineata, sperand sa termini cat mai repede. Zeci de oameni, asteptand deschiderea. Se mai nimereste cate o doamna cu initiativa care propune intocmirea unor liste de asteptare. Nimeni nu o baga in seama, ba chiar gasesti cate un istet care o trimite acasa pe „comunista”.

La opt jumate portile se deschid lumea se buluceste la cele cateva ghiseuri disponibile si usile se blocheaza sub presiunea a trei corpuri care vor sa intre in acelasi timp pe o usa lata de doar cateva palme. Tipete si injuraturi, nu conteaza nici femeile, nici batranii, cine e mai puternic isi face loc cu bratele, cu burta, cu pumnul si gura.

Alte doua ore de asteptare intr-un aer irespirabil, o sala de oameni nadusiti si exasperati. Daca ai rezistat pana aici, ce mai conteaza. Te poti numi un invingator. Esti chemat dupa trei zile sa-ti ridici mult ravnitul carnet visiniu.

A patra zi, ora noua dimineata, prezent in speranta ca nu va mai dura atat de mult. Alta sala, de data aceasta la etaj, aceleasi conditii mizere.

Depui buletinul si astepti sa fii chemat din moment in moment. Dupa o jumatate de ora de stat pe scari, e normal sa intrebi daca mai dureaza. Raspunsul vine ca un transnet. „A picat serverul central, nu stim cat dureaza, va rugam sa iesiti... Am spus sa iesiti pana va chemam noi”.

La 35 de grade Celsius, te asezi pe o bordura in curte si astepti fara nici un orizont. Probabil ca acesta ar fi punctul culminant pentru orice cetatean civilizat. Fauna prezenta in curtea biroului de pasapoarte depaseste cu mult orice film cu gangsteri.

Scarface autohtoni

Tot soiul de interlopi, mari cat un dulap, plini de tatuaje si taiati pe maini de parca ar fi suferit zeci de interventii chirurgicale. Dar nu aspectul e cel mai important. Discutiile sunt absolut stupefiante. E suficient sa asculti zece minute si un politist poate intocmi materiale de urmarire penala pentru zeci de persoane.

Spagi date pentru ridicarea interdictiei la iesire din tara, schimbarea numelui de mai multe ori in asa fel incat autoritatile sa nu le mai dea de urma, nume sonore din Politia Romana catre care s-au dus cadouri de mii de euro si mai ales discutii libere despre felul in care poti parasi Roamnia fara ca vamesii sa te prinda.

„Stii, mah, care-i numele meu de familie? Ivanescu? Nttt...A, da, mah, ca ti l-ai schimbat. Iamandi? Nici asta. Ciuci ma cheama. E a treia oara cand il schimb”.

„Fratioru’ meu, am interdictie pana in 2008, dar iti spun eu cum se face: iesi prin Iugoslavia, dai 200 de euro spaga, iei trenul pana in Albania unde mai doua sute si te urci pe vapor. Intr-o saptamana esti in Tunisia, de unde treci in Spania. Mai simplu nu se poate”.

Pe de alta parte asteptarea acesta produce si discutii uzuale. Se leaga prietenii, se schimba telefoane, se discuta politica, se recomanda tratamente naturiste pentru ameliorarea reumatismului. Orice, sa treaca timpul.

In a patra ora de asteptare, de nicaieri se aude un tipat: „ Merge calculatoarele”.

Buluceala mare, rasete si icnete de bucurie si batai prietenesti pe spate: „Hai ca mai e putin si scapam.”

In 15 minute iesi cu carnetelul visiniu, mandru si fericit ca ti-ai luat amanuntul fara de care nu puteai scapa din Romania.

Comenteaza acest subiect : 76 comentarii

76. Servicul Pasapoarte Timisoara - bataie de joc

Traian (18 aug 2006 15:27)

Alo in ce zi ai fost sa-ti ridici pasaportul ?

Timisoara 18-08-2006 este a doua zi de cind eu - si nu sunt singurul - incerc sa ridic un pasaport in regim de urgenta - termen realizare 2-3 zile - dar nu reusesc din cauza gramezii organizate de la eliberare, nu reusesc sa ajung la ghiseu pina sa inchida ei deoarece eu stau la rind... vorba vine rind e un fel de gramada rugby.

Bataie de joc din partea celor care organizeaza eliberarea documentelor la Servicul Pasapoarte Timisoara... si mai platim 1 milion taxa de urgenta... oare de ce nu le pot trimite acasa cu curier contra altei taxe, eu unul as fi bucuros sa o platesc numai sa-mi vad odata pasaportul.

75. eu am scapat usor...

Ana Maria (18 aug 2006 10:19)

Nu contest ceea ce spuneti, probabil chiar ati trecut prin intamplarile respective. Dar multe puteau fi rezolvate cu un pic de organizare...

1.Orice utilizator de internet il cunoaste pe sfantul google (sau un alt motor) Daca retineti greu adresa, cautarea pe "directia pasapoarte" va trimite exact unde doriti. Acolo gasiti si programul de lucru la ghiseele din toata tara, si actele necesare (apropo, NU se solicita certificatul de nastere) si downloadati si formularele necesare.

2. La cec... eu am fost la cel din Gara de Nord unde erau 2 functionare care chiar erau bucuroase ca primesc de lucru, cred ca nu le mai calcase cineva pragul in ziua respectiva. Rezolvat in 3min.

3. In Iorga.... intr-adevar coada si spatii mici, dar am plecat de la serv. pe la 1.30 si la 3 eram prezenta la birou... In conditiile in care o blonda din fata mea dupa ce l-a zapacit de creieri pe tipul de la ghiseul cu formulare... tot gresit comletase hartiile si am pierdut mai mult de 20 de min din cauza ei... Cu totul am stat cam 1h in curtea celor de la pasapoarte.

Eu am depus actele cam la o sapt. dupa ce se daduse bac-ul si era plin de pustime care vroia sa-si faca pasaport.

4. Ridicarea.... am fost programata peste 4 sapt. si nu in 20 zile cum spuneau ei pe site :( . Culmea: in fata mea ...blonda cu incurcatura de la depunere... care iar avea ceva in neregula si a stat cam 5min. la ghiseu. Cum altcineva nu mai era la rand, in 5min devenit fericita posesoare a pasaportului.

Nu spun ca au fost cele mai bune conditii de rezolvare a unor acte, dar ma pregatisem de mult mai rau. Sper ca astia sunt niste pasi spre normalizare si cand imi voi schimba din nou pasaportul cozile si balamucul sa ramana doar amintire.

74. acte necesare

IguAna (11 aug 2006 11:56)

http://www.politiaromana.ro/acte_necesare.htm

aici puteti gasi lista cu actele necesare pentru eliberarea de permis auto,certificat de inmatriculare, pasaport, carte de identitate.

73. Mai trebuie sa si citim

Bogdan (6 aug 2006 15:20)

Pentru cei din Bucuresti , pasaportul se elibereaza la orice sectie de politie. Intr-o dimineata in maxim 2 ore eu am fost la 3, iar la ultima nu era coada si l-am facut acolo. Putini stiu asta pentru ca nu vor sa citeasca ceea ce este afisat fie la sectii, fie si pe Internet, si merg si pun intrebari la care pot sa raspunda singuri...

Mentionez ca nu am nici o legatura cu nicio institutie a statului si ca eu doresc ca acestea sa devina cat mai eficiente. Dar uneori este si puterea noastra sa citim ceea ce scrie pe peretii lor ...Spor in toate

72. Pasaport

sorin (6 aug 2006 15:02)

In tarile civilizate unde functionarul de la ghiseu stie ca este platit de cetateanul de rand iar societatea este organizata sa serveasca cetateanul care plateste taxe un pasaport costa cam 50$ si pote fi subscris pe internet iar apoi eliberat in doua zile prin posta . Rusine noua.

71. Da

Eu (5 aug 2006 8:16)

Articolul este foarte bun, dar ca de obicei nu rezolva nimic. Acesta este respectul pe care ni-l acorda noua autoritatile, de fapt este respectul pe care ni-l acordam noi unii altora. Cred ca la asta se rezuma totul, la lipsa de respect pe care o avem unii fata de altii, implicit fata de noi insine.

70. Pasaport in Canada

Remus (5 aug 2006 7:06)

Obtinerea unui pasaport nou in Toronto a durat si 7 luni. Se pare ca valiza diplomatica are un drum lung intre Toronto si Ministerul de Interne. Chestia frumoasa e ca functionarul de acolo te mai si intretine ca aici consulul iti vorbeste la ghiseu. Se plateste taxa cu bani, nu cecuri sau carti de credit, un motiv ca functionarul sa invete valuta si cum sa piarda banii pe drumul spre banca.

Sa nu spunem ca taxa e mult mai mare decat cea prestata de guvernul canadian, unde angajatii ce le fac sunt platiti cu salarii mai mari.

Dupa 7 luni primesti telefon de la o voce ce nu e blonda si nici amiabila, ci mai degraba acra si plictisita. Ajungi sa intri in posesia documentului si ti se spune ca trebuie sa mai platesti 8 dolari canadieni pentru ca s-a schimbat cursul Euro in cele 7 luni. Si se incepe balcanismul. 8 dolari exact nu ai si nici functionarul consular nu detine monezi.

Asa ca e ca pe vremurile comunismului in care bunatatea umana se arata si isi scoate o moneda de 2 dolari din portofelul personal si iti da restul exact. Oare de ce trebuie sa fie ajustata taxa platita la finalul serviciului nu stiu. Nu cred ca exista motiv.

Poate Presedntele Basescu citeste si reformeaza si consulatele, ca Primul Ministru si Ministrul de Externe nu au timp. Deh, vechiul optimism, Ceausescu ales trebuie sa le faca pe toate, doar suntem 20 de milioane de clienti si trebuie sa ne serveasca, doar de aia alegem Presedintele.

69. Pasapoartele....

Adrian Rosu (5 aug 2006 5:00)

Sa va zic cum e in Canada... la Montreal

De la Septembrie 11, s-au mai facut mai rai baietii de la pasapoarte, nu-ti mai trimit pasaportul pe posta. Pe vremuri mergeai in cimitir unde gaseai unul decedat, dar nascut cam pe vremea ta. Inarmat cu datele lui mergeai la biserica ce a eliberat Certificatul de botez initial si care iti dadea o Duplicata, un original deci.

Apoi iti reconstituiai si celelalte acte de stare civila, fara sa te mai deplasezi, totul pe Internet si Posta.

Acum, mizerie. Cu poze si formularele completate te deplasezi personal la unul din cele 3-4 sedii ale Serviciilor de pasapoarte. Acolo, iei un numar de ordine si te asezi, asteptand sa-ti vina randul. Noroc ca nu astepti mult, ca aerul ala conditionat iti baga reumatismul in oase.

Arati functionarei cu zambet fals doua documente de identitate, platesti si te trimite la plimbare, dupa ce iti da o data ca sa revi peste vreo saptamana sa-ti ridici pasaportul. Daca esti grabit platesti in plus si il ai la urgente.

Acum vara e si mai rau pentru ca multi dau buluc la plece afara dar nu s-au ingrijit sa-si ia pasaport din timp. Uneori stai la rand in hol, pentru ca tipul de garda nu da drumul in sala de asteptare decat la un numar de persoane care corespunde numarului de scaune din sala.

La coada din hol nu poti lega o vorba, tovarasii de acolo se uita la papucii lor, citesc ziarul, te ignora, sau unii au mutre de speriat, turbane, etc.

Culmea, unde mai pui ca astia au interzis fumatul in toate locurile publice...ufff....

68. Problema nu e neaparat la pasapoarte

Victor (5 aug 2006 1:53)

Solutia cozilor lungi se afla in mana celor care trebuie sa adapteze serviciile la cerere. Adica sa creasca numarul de ghisee pana nu se mai sta la coada. Chiar atat de simplu, dar se pare ca ori sunt incapabili de judecata si decizie, ori nu au libertate de miscare. In plus 20 de zile lucratoare termen de eliberare pasaport mi se pare EXAGERAAAAAT de mult!

67. Ha !

ilav (5 aug 2006 0:25)

Si cind te gindesti ca in alte tari primesti pasaportul prin posta. Secu is working.

66. Trebuie sa cititi 100% adevarat

Fantasti (4 aug 2006 23:23)

Deci nu vrea sa spun unde sunt dar povestea merita sa o cunoasteti. Am stat la coada pe la ora 17 a iesit si a zis ca pana la mine se mai fac, pe la ora 18.30 se fac si mai putine (dosarul era ok.).

Am cerut CONDICA DE RECLAMATII (miraculoasa); am scris frumos si politicos ce ma doare, m-a chemat domnu comandant (sau ce era) in 10 minute la el pt "audienta" si la 19.00 aveam depuse actele dupa ce in prealabil am mai scris in condica cum m-a "rezolvat" domnu' problema. Merita sa incercati cu condica. Face minuni si cred ca e valabil si pentru alte institutii bugetare sau nebugetare.

65. Astazi am depus actele pt pasaport

Vinny (4 aug 2006 22:56)

Astazi am facut cele 2 drumuri pentru depunerea cererii de eliberare pasaport.Am pierdut aproximativ 3 h.Am plecat de la servici la 11 si m-am intors la 14.

Informat am fost pentru a plati taxele la cec(mi se pare firesc sa te interesezi cam ce ai de facut), sistemul informatic nu a cazut la cec si culmea ca inainte de a ma aseza la coada am intrebat si mi s-a raspuns politicos si unde sa ma asez pentru a plati taxa.Rapid a mers si erea o tipa la 30 de ani super la ghiseu :).

Pana aici "tovarasul reporter " probabil crede ca democratia inseamna sa te serveasca toti si cu multumiri fara sa faci nimic, doar pt simplu fapt ca existi TU, marea persoana pe care trebuie sa o serveasca ceilalti ca neste supusi umili, uitand ca sunt si ei oameni.Eventual sa iti citeasca si gandurile si sa iti ofere solutia compacta si ultra-rapida si fara sa te deranjeze prea mult.

In celalalta parte a episodului - coada pentru depunderea cererii are dreptate.Aer cald, oameni in varsta care cu greu se puteau abtine sa nu plece sau sa nu lesine, scandal cu oameni care nu intelegeau ca cu totii suferim si nu are rost sa se bage in fata,...

o cochilie de incapere unde ti se spune sa inchizi usa ca sa circule aerul conditionat pt ca nu mai erea aer.La 2 minute se stinge aerul si noi toti transpiram si muream la propriu de mirosul de transpiratie al fiecaruia.

Functionarii : - am nimerit un baiat tanar care stia sa isi faca treaba si am scapat repede insa inaintea lui a fost o cocoana care ne tinea cate 25 de minute pe fiecare.Probabil ca facea o schita cu creionul ca sa fie sigura ca nu greseste aparatul cand face poza.

IN rest, ma bucur ca am scapat de calvarul din buncarula ala unde se predau cererile si ca in Romania nu mai trebuie sa dai spaga sau sa mai cunosti pe cineva "sus acolo" ca sa poti sa iti obtii sau sa obtii mai repede pasaportul.

Va salut domnu' reporter si nu mai fiti chiar asa cu nasu pe sus, ca fiecare trebuie sa depuna un minim de efort.

64. Iasi

Botine (4 aug 2006 18:53)

ehee...epopeea pasaport iasi

ziua 1 - mers politie ora 9 luat toate datele ...mers CEC platit tot..din fericire nu era zi de pensii asa ca era liber, mers trezorerie platit ...parca e prea usor totul..bunn avem dosarul complet...doar formularul mai trebuie

ziua 2 - mers politie ora 8....prea tarziu...deja coada mare...pana la 9 se elibereaza biletele de ordine...nu am avut norocul sa prind unul....tin de poseta cu dintii...fete de fete..baieti de baieti

ma intorc pe la ora 15 cu ideea cretina ca pot sa iau un formular...desi erau doar 2 persoane la ghiseu mi se spune ca nu se poate depune dosarul acum...trebuie neaparat bon de ordine...bun zic...atunci vreau un formular sa-l pot completa in liniste acasa. Nu se poate formularul il primesc odata cu bonul de ordine.

Domle vreau un formular care e problema? Nu se poate formularul se da doar daca aveti dosarul complet. Am dosarul complet. Nu se poate formularul nu se poate da asa.

De ce nu se poate da asa? Pentru ca nu se poate si gata! Domnule dar daca intru pe internet ca aveti adresa scrisa afara si imi listez singura formularul ...care e diferenta? Nu stiu donsoara despre ce vorbiti...nu va dau formular decat intre 7 si 9 dimineata odata cu bonul de ordine!!!

Ajung acasa listez formularul, il completez.A doua zi ma duc pornita iau bon ma intorc mai tarziu in aceeasi zi si depun actele...nu are rost sa zic ce aglomeratie era, ce imbulzeala, mirosuri deosebite si alte asemenea....inca nu am curaj sa ma duc sa imi iau noul pasaport. Mai astept ...

63. Se poate si altfel

Oradeanu (4 aug 2006 18:07)

In capitala shpagii si a nesimtirii functionarului public nici n-ar putea fi altfel. Ar fi bine sa vina miticii in Oradea sa vada cum se poate scoate un pasaport in conditii occidentale, fara cozi, spagi, etc. Asta gratie prefectului Ilie Bolojan, care a reformat sistemul din temelii. Ma mir ca amicul sau Vasile Blaga de la Interne n-a invatat nimic.

Sau poate ca la Bucuresti nu se doreste rezolvarea problemei. Ce te faci cu pilele si shpagile?

62. Modul de obtinere a pasaportului

Vade Retro (4 aug 2006 17:15)

Cind mi-am luat pentru prima oara un pasaport romanesc acum 35 de ani, era exact aceeasi atmosfera, minus scuza "a cazut serverul".

La vremea aceea ai fi zis ca de' fiind Militia care se ocupa de pasapoarte, nu puteai sa prea multe pretentii de la acesti cimpanzei.

Cica, au trecut anii, s-au schimbat regimurile politice, dar au ramas aceeasi maimutoi.

Sint anumite lucruri care nu se vor schimba niciodata in Romania si unul din acestea este atitudinea de desconsiderare a propriilor cetatenii care sint totusi ei care platesc taxele pentru ca niste functionarii sa-si bate joc de ei.

61. pasaport

alex (4 aug 2006 16:55)

acelasi cosmar il traiesc si romanii cu domiciliul in afara Romaniei , atat doar ca pentru ei pretul obtinerii mult-ravnitului document e mult mai mare iar timpul de asteptare este intre 4 si 6 luni - deoarece curier diplomatic (in Canada) nu exista decat 1 (odata) in fiecare luna.

Functionarii consulatului roman din Toronto poseda aceeasi "acreala" ...ghiseul seamana exact cu cosmeliile biletelor ratb de pe vremea odiosului & sinistrei...cat despre politetea lucratorilor din consulat...no comment. Oare "mai-marii" ministerului de externe au idee care e scopul unui consulat roman deschis intr-o tara civilizata? sau macar stiu pentru care motiv isi platesc angajatii ???

60. De fapt e mai usor

Mihai (4 aug 2006 16:33)

Articolul mi se pare cam tendentios si nu foarte bine informat.

Iata experienta mea cu serviciul pasapoarte.

Trebuia sa imi schimb pasaportul pentru ca expira. Am cautat pe Google si am gasit un numar de telefon, am sunat, am primit din prima lista cu ce imi trebuie, am achitat taza.

La pasapoarte (strada Iorga din Bucuresti) erau intr-adevar cozi mari dar la ghiseul de la et. 1 erau 4 persoane comparativ cu aprox 50 la fiecare dintre celelalte trei ghisee (probabil nu prea stiau cetatenii de existenta acestuia cu toate ca erau indicatoare mai peste tot). Am bifat optiunea pentru taxa de urgenta.

Functionarul m-a intrebat cand imi trebuie, pentru ca taxa de urgenta este un milion si imi iau pasaportul peste 2 zile. Eu am spus ca imi trebuie mai devreme de 20 de zile dar mi-a raspuns ca nu dureaza atat, ci ca in 7 zile il pot avea fara taxa de urgenta! Asa ca nu am platit si in 7 zile am avut pasaportul in mana.

Toata depunerea actelor a durat cam 2 ore cu tot cu plata taxei la cec si aglomeratia din Bucuresti. Mai trebuie spus ca in incinta in care am stat la coada era in functiune un aparat de aer conditionat asa ca nu a asudat nimeni!

59. exagerari

vlad (4 aug 2006 16:20)

dl. reporter, am impresia ca exagerati. articolul este scris din lipsa de ocupatie?

aveti impresia ca e stire deosebita?

inainte sa fie publicat un articol, il mai citeste cineva?

exista stiri mai importante sau?!

ex: "un boschetar si-a rupt ieri 2 dintzi din fatza pe scarile de la metrou" (mi se pare mai interesanta oricum).etc.

mai incearca totusi!

58. Pasapoarte in Sibiu

ak47 (4 aug 2006 16:13)

Adevarul este ca in Sibiu mi s-a facut pielea gaina cand am vazut ce politruci servesc la pasapoarte. Mi-am luat tupeul in ambele maini si am rezolvat totul cu o promisiune vaga de atentie pe care nu am mai onorat-o (oare cine fura de la hot e tot hot?) Daca stii cum sa te iei in gura cu ei, ai trecere (si aici am nimerit codul), daca nu, esti prada usoara. Cei mai slabi de inger probabil ca se simt cetateni de rangul al doilea.

57. La Timisoara

Alex (4 aug 2006 15:53)

Nu stiu in alte orase dar in Timisoara, la biroul de pasapoarte e nebunie. Iar nebunia nu se datoreaza dotarilor sau a oamenilor, ci a proastei organizari.

Solutia evidenta, dar pe care nimeni nu e in stare sa o vada, sunt numerele de ordine, nu valabile pentru o zi, ci valabile indefinit. Adica, mergi oricand la pasapoarte si iti iei un numar de ordine pentru depunerea actelor, pentru cand o fi... peste o zi peste doua, peste o saptamana.

Serviciul de pasapoarte trebuie sa stie cate dosare poate sa primeasca pe zi si sa faca corespunzator programarile pentru a stii precis la ce ora sa iti depui dosarul. Similar trebuie facut pentru ridicarea pasaportului. In cazul pasapoartelor situatia nu este ca la medicamente unde e clar ca cineva trebuie sa ramana fara, de aceea are si rezolvare.

56. Bravo Hotnews

SKB (4 aug 2006 12:52)

Corect, am exagerat...Cred. Bine ati facut ca ati eliminat atacurile la persoana. Voi incerca sa ma abtin pe viitor si sa pastrez discutia la un nivel principial.

Sincer sa fiu, m-a cam luat pe nepragatite chestia asta. Nu sunt obisnuit cu cenzura pe site-urile ziarelor romanesti :)

55. ...

SKB (4 aug 2006 12:29)

Vreau sa vad si eu site-urile alea minune care te invata tot ce trebuie sa faci in relatia cu statul roman. Am dat cu google o zi intreaga sa aflu ce trebuie sa fac sa-mi inmatriculez masina adusa de afara si care sunt exact etapele inmatricularii, unde trebuie sa merg, cand, cum, ce, cat, etc.

Si tot pe mine ma cearta functionarul daca cumva ma prezint fara un vreun act in dosarul ala de 3 kile, in care am mai multe foi decat am scris in tot liceul, cu tot cu bac.

Si in incheiere:

Teekaz, pune dracu mana pe un ziar adevarat, astea electronice nu-s de tine. Ia Libertatea si uita-te bine la fata de la pagina 5, poate scrie intre sanii ei ca CEC e inca banca de stat.

Valy, am fost in rahatul ala de Ploiesti si eu n-am inteles de ce dracu ati avea voi fite in mahalaua aia la care voi ii spuneti oras. Si lasa-ma cu autoritatile locale de acolo, ca "doamna" cu care am avut treaba la Finante e in topul meu personal "Cei mai tampiti functionari publici pe care i-am intalnit vreodata" la pozitia a treia.

Cam atat. Sper sa va enervati si voi macar un sfert din ce m-am enervat eu citindu-va comentariile de 2 lei.

54. ...

SKB (4 aug 2006 12:29)

Probabil ca voi considerati normal ca, de exemplu, cladirea care adaposteste vama de interior si RAR-ul, dintr-un mare oras al tarii, sa fie inchiriata de la un tiganoc, care si-a facut parcare privata IN JURUL CLADIRII.

In plus, singura portiune de pe drumul cu 4 benzi care duce la acea cladire, unde sunt instalate semne de oprirea interzisa, este cea de o suta de metri inainte si dupa respectiva cladire.

Pe intelesul vostru: ai treaba la vama sau la RAR, vrei nu vrei platesti 3 lei ca sa-ti parchezi masina, unei ciori. Si eu ar trebui sa fiu incantat ca nu ma fura pe la spate, ma fura pe fata, ca asa vrea statu', ti-i clar?!

Nu sunt zgarcit, dar am masina de o luna si pana acum am dat 2 milioane, tot in transe de cate 2-3-4-5 lei la tot felul de incapabili, am pierdut o saptamana de lucru si tot numere rosii am la masina. Muncesc pentru banii aia, din greu, si chiar daca am bani de masina, din principiu, NU VREAU SA-I DAU degeaba.

Ce c.ru' meu face comisionaru ala vamal ce nu pot face eu? Tiganul ala cu parcarea, s-a nascut cu stea in frunte? Da' alea de-ti bat la masina cererile ? Aia de sunt aprobati a face poze, ce aparatele pacii au, de numa' ei pot face poze pentru acte? Aia de la RAR, ce mama lor invart toata ziua?

53. Nu credeti?? Sunteti niste babuini orbi si surzi [/...]

SKB (4 aug 2006 12:28)

Florin, Sorin, Teekaz, Mihai si altii ca voi, care sustin "a exagerat" sau "nu e asa rau", [...], hai sa va fac o propunere.

Daca tot v-ati facut pasaport - desi eu, ca stat, nu va dadeam dreptul asta, [...] ce-ar fi sa-l si FOLOSITI ?!

Mergeti si voi intr-un stat civilizat (repet, nu din vest, am spus civilizat - deci sar din schema Grecia, Spania, etc) si vedeti si voi cum ar trebui sa fie lucrurile.

Articolul asta e pistol cu apa pe langa cruda realitate. Chestia cu "nu merge serveru'" o intalnesti in toaaaata administratia publica romaneasca: evidenta populatiei, directii financiare, vama, RAR, etc.

N-o sa mearga in veci serverele alea, fiindca [/unii] ca voi au impresia ca lucrurile merg spre bine si sunt tare multumiti.

Nota HotNews.ro: din acest mesaj prin [...] am eliminat formulele injurioase la adresa altor utilizatori. ne cerem scuze autorului mesajului, este de dorit ca discutia sa se mentina la nivel principial, fara atacuri la persoana

52. Brasov

Razvan (4 aug 2006 12:09)

De asemenea ... e o bataie de joc de ce intampla in Brasov la pasapoarte .... sunt numai 2 ghisee si trebuie sa te trezesti noaptea ca sa fii printre primii. Sunt cazuri cand lumea sta si de cu o seara inainte la coada, pentru a doua zi. Daca te duci la coada de dimineata ai sanse mari ca pana dupa masa cand se inchid ghiseele, sa nu reusesti sa intrii.

Cum spune si in articol, in camera aceea (de fapt in tot sediul) miroase a transpiratie si a toate cele fiind atata lume ... iar daca vrei sa mergi la o toaleta, gasesti ca aceasta este infecta ... asta daca nu este inchisa cu lacatul.

Ce mai ... un adevarat respect aratat cetatenilor ...

Cine stie ... poate la un moment dat va fi si la noi bine .... :) ....

51. Pasaport

Marian (4 aug 2006 12:06

Se exagereaza in acest articol.

Si eu am stat la coada maxim 30 min,la CEC a functionat server-ul,la poza 10-15 min.Dar trebuie sa traiasca si reporterul din ceva.Probabil ca mai mult de atat nu este capabil.De ce sa alerge sa scrie despre ceva cu adevarat important,daca poate sa stea acasa si sa scrie cateva ineptii intre doua sticle de bere?Vinovat este cine ii accepta sa difuzeze astfel de articole.

50. la Barlad, ca la Vaslui

Mooncitizen (4 aug 2006 11:47)

Pana la urma se adevereste ca omul schimba locul! Daca ai ghinionul sa fii dintr-un oras care nu e resedinta de judet e si mai odios...eu sunt din Barlad care nu e resedinta de judet, motiv pentru care daca iti trebuie pasaport al urgenta trebuie sa te duci la Vaslui.

Nu stiu daca s-a rasturant intr-adevar vreun car cu prosti la caracal dar la Vaslui sigur s-a intamplat si nu numai unul, nenumarate care! Toti barladenii au povesti tragi-comice cu birocratia 'de la judet', multe frizand absurdul.

Nu sustin ca la Barlad lucrurile merg mai bine dar te afecteaza altfel cand tre sa bati 50 de km ca sa ti se spuna ca nu ai toata actele, ca nu se poate azi numai maine, ca tre sa vii din nou in alta zi sau mai sigur alte zile!

Pe scurt, experienta de innoit pasaportul la Vaslui presupune multe drumuri in diferite parti ale orasului (pe care nefiind localnic iti ia mult pana le gasesti) la CEC(unde se plateste o parte din suma), la trezorerie (alta parte) si la cladirea serviciului de pasapoarte.

Vasluiul e cunoscut ca un judet de unde foarte multi au plecat in strainatate (saracie multa, oportunitati putine) si ca atare foarte multa lume are treaba la serviciul de pasapoarte (reinnoiri pt cei plecati, eliberari pt prima data pentru rude, etc).

Cu toata astea, la serviciul pasapoarte lucreaza numai un singur ghiseu pentru cei 100 de oameni pe care ii au zilnic (estimare din experienta proprie si a catorva prieteni).

Cozile sunt interminabile, asteptarea pentru depunerea actelor dureaza o zi daca esti norocos (daca nu , te intorci la Barlad si mai vii si a doua zi) si trebuie sa stai musai in picioare in rand pentru ca nu sunt banci sau ceva scaune in sala aia infecta. Pentru mine morala a fost clara: sa pleci si sa nu te mai uiti inapoi -motivele sa fii nostalgic sunt foarte putine!

49. Chiar asa este

Zik (4 aug 2006 11:35)

Articolul reflecta ffff bine realitatea de la Iorga! In caz ca te trezesti din timp si iti depui actele la sectia de politie de cartie...este ok...sa zicem....insa...in cazul in care Doamne fereste....trebuie sa te duci in Iorga....ai dat de dracu!

Am fost in luna iunie....si exact asa s-a intamplat! Server-ul a cazut...2 ore de asteptare ca tutele ...fuctionari "amabili"....

o gramada de indieni....fff cald....spatiul fff mic! Oricum....ffff urat! Singurul lucru ok....a fost cand l-am ridicat....am stat doar 15 minute! Am uitat de faza cu taxele....! In caz ca ai piedut pasaportul....daca da naiba sa te duci la circa de politie sa declari ca l-ai pierdut....ai pus-o orignal! te freaca militianul...ca tre sa faca ancheta...ca tre sa afle ce si cum (nu mint....chiar

asta am patit)....! In cazul in care te duci la Iorca si declari cum l-ai pierdut....dupa ce stai la coada ca boul...iti face un proces verbal...si te duci la circa financiara sect 1....unde....cine a fost...stie in ce conditii se sta la coada...cata caldura samd.! dupa ce platesti taxa...te intorci la baieti....ca sa mai stai iar la coada! L-am intrebat pe responsabil....domne...de ce taxa de 1

mil o pot plati aici....iar amenda aia....nu o pot plati daca tot....! Domnule....aste e legea...ce pot face eu? Omu avea si el dreptate!

Clar....imi este foarte clar....am pus pasaportul la loc sigur...si sper din toata inima sa nu mai am ocazia sa mai calc pe acolo....decat peste 10 ani!

48. server de 2 lei

iona (4 aug 2006 11:00)

Nu stiu cum ati patit voi cu site-ul serviciului dar eu am incercat doua zile la rand sa intru si nu a functionat. Era eternul "page cannot be dysplayed" al site-urilot de stat.

Am batut drumul pana la iorga unde era "miting". Se prea poate ca in orasele mai din vest situatia sa fie mai buna dar in Bucuresti e jale mare.

47. Constanta

Razvan (4 aug 2006 11:00)

Nu pot spune ca informatiile din articol nu sunt adevarate, pot spune in schimb ca nu reprezinta si situatia din Constanta. Am avut nevoie de pasaport in luna martie sau aprilie, si aveam nevoie de el urgent. Am stat la CEC maxim 10 minute, in 5 minute de mers pe jos pana la serviciul de pasapoarte, 30 minute de asteptat (eram sigur ca voi astepta minim 3-4 ore, dar am fost f.

placut impresionat ). Functionarii/ofiterii (nici macar nu m-am ostenit sa aflu ce sunt) au fost deosebit de amabili, mi-am spus povestea, am explicat de ce am nevoie de el "la urgente" si a doua zi la ora 14 am fost chemat sa il ridic. Singura chestie pe care as putea sa le-o reprosez este ca nu m-au intrebat daca imi place poza, dar ar trebui sa fiu complet nebun incat sa reprosez asa ceva.

a doua zi am mai asteptat 20 de minute, si asta a fost tot. astfel incat, cu tot cu drumul de acasa pana la serviciul de pasapoarte, totul a durat cam 2 ore in total. Respectele mele sincere pentru astfel de oameni!

46. pasaport si nu numai

nede (4 aug 2006 10:25)

Excelent articol care reflecta fidel ceea ce se intampla in majoritatea cazurilor in administratia de stat. Pe cand un articol si despre ceea ce eu consider cea mai mare bataie de joc la adresa contribuabilului roman: serviciul de constatari accidente usoare de la Politia Rutiera !!!!

45. Mobilizarea

Elena Parvu (4 aug 2006 10:16)

Articolul asa cum este ne relateaza un fapt prea bine cunoscut si tolerat de noi de ani de zile. Ni se relateaza un fapt pe larg, dar nu se ofera absolut nici o solutie - in fond, relatarea ar trebui sa fie scurta iar solutia cu numirea de institutii si cu descrierea exacta a pasilor care trebuie intreprinsi ampla si concreta. Functionarii publici sunt platiti din banii nostri.

Serviciul pe care ni-l fac cei de la Politie si de la pasapoarte este contra cost = banii nostri. Hai sa zicem ca pretul este cumva motivat (o urgenta dubleaza pretul - ce lux!). Dar cum este motivata atitudinea functionarului platit de noi? Dar modul in care este organizata activitatea in privinta publicului? Dar diferenta dintre birourile pt. functionari si cele pt.

public (vezi Circa de Politie 21, unde in 14 m2 asuda zeci de oameni doar pt. a avea privilegiul de a depune niste hartii - de ce nu se externalizeaza acest serviciu, sa preia actele zeci de firme private. Veti zice: nu au specialisti, nu este asa, daca ii vor plati un pic mai bine decat dincolo, ehe!!).

Cum se poate ca in unele orase din tara omul sa fie tratat civilizat, pentru ca asta merita atunci cand scoate bani din buzunar?

Dar intreb, daca lucrurile merg bine, civilizat, de fapt NORMAL mai incearca oameni disperati sa caute cunostinte la pasapoarte, sa dea spagi? Si daca nu mai sunt spagi, ce mai castiga bietul functionar, care doreste sa traiasca la un nivel cat mai inalt (nu este de condamnat, toti vrem asta).

Salariile sunt mici, veti spune, dar mie la servici daca nu imi convine salariul, mi se spune: doamna, puteti sa plecati oricand. E valabil pt. oricine. Prin sistemul actual se incurajeaza mita si spaga, ma mir ca Ministerul de Interne inca nu a reactionat.

Sunt sigura ca va lua masuri cat mai curand pana nu incep controalele inspectorilor UE sau pana nu se creeaza posibilitatea ca orice roman sa se poata adresa direct institutillor europene.

44. Articol slab, nedocumentat

Pishta (4 aug 2006 9:37)

Autorul ar fi trebuit sa se documenteze cum "sta" situatia si in alte orase, nu doar la ghiseul de langa locul sau de munca. La Oradea, de pilda, totul se depune-plateste-fotografiaza-scoate in incaperi imediat invecinate din sediul politiei (nu e necesara deplasarea la CEC etc.). Asta, pentru ca prefectul "s-a bagat" tare in vechii/noii birocrati - inclusiv la permise auto, buletine s.a.

Asa ca, dle Vlad Telibasa, mai multa documentare inainte de a scrie un "reportaj". Specifica locul unde realizezi articolul. Nu generaliza!

43. La Timisoara la fel ca la Bucuresti

Ion (4 aug 2006 9:16)

Nu stiu cum se face ca Tisioara in ultimul timp a ajuns coada la servicii si organizare si nu fruntea cum s-ar astepta.

In Timisoara se face lista incepand de seara inainte si a doua zi ai emotii pt ca nu stii sigur daca "amabilii" de la politie o sa foloseasca lista sau nu - depinde de buna dispozitie a ofiterului de servici.

Evident ca dupa ce primesti numar de ordine de la ofiterul de servici o sa iti bage in fata cel putin 40-50 de oameni.

Ziua in care iti depui actele e zi moarta, clar dedicata pasaportului.

Drept e ca se gaseste lista cu actele necesare pe net dar daca incerci sa rezolvi totul intr-o zi nu se poate. Ofiterul de servici nu iti da numar de ordine decat daca ai chitanta de la CEC. In nici un caz nu iti da numar de ordine ca sa poti apoi sa iti cumperi chitanta pt ca oricum intri dupa masa.

La coada o nebunie .... Functionarii au aceeasi atitudine de dezinteres fata de cei care se omoara la coada ca cea descrisa in articol.

Pacat ca Timisoara, oras cu pretentii, nu reuseste sa organizeze in nici un domeniu.

42. La Cluj...

Thomas Needall (4 aug 2006 9:09)

...am avut un soc la un moment dat. Dupa ce mi-am achitat taxele de rigoare la CEC, mi s-a spus sa merg la pasapoarte super-de dimineata, ca sa prind un loc la coada. A doua zi (miercuri) am ajuns acolo pe la 12:30. Curtea goala. Am crezut ca se renoveaza sau ca s-a incheiat programul cu publicul. De fapt, erau 3 oameni in cladire, care asteptau sa isi depuna actele.

Cu totul, nu cred ca am daruit statului mai mult de 30 de minute de functionareala pentru a intra in posesia pasaportului.

41. pasaportul cu bucluc

Valy (4 aug 2006 8:47)

Eu mi-am scos pasaportul acum 2 saptamani. Am gasit pe net toate documentele care imi trebuiesc ptr eliberarea "carnetului visiniu". Sunt multe site-uri care ofera astfel de informatii. Dl reporter probabil nu a nimerit nici unul de acestea. Taxele la CEC se platesc f repede, iar la depunerea documetelor nu am stat decat 10 min (maxim 10 min !!). In regim de urgenta mi l-au eliberat intr-o zi.

Probabil ca a noastra capitala vrea cu tot dinadinsul sa faca exceptie.Eu sunt din Ploiesti, deci un oras cam cu atatea fite ca si Bucurestiul, dar unde Serviciul de Evidenta a Populatiei inca functioneaza asa cum trebuie.

40. la cluj

wwolf (4 aug 2006 8:37)

E drept ca la Cluj mai e si coada, dar spre sfarsitul programului e mult mai lejer. Ieri am rezolvat intr-o jumatate de ora . Functionari amabili .

39. Pasaportul -testul suprem.....

Un cetatean al Romaniei (4 aug 2006 8:24)

AR TREBUI CA TOVARASII DE LA BUCURESTI SA FIE TRIMISI LA INSTRUIRE LA ORADEA. BRAVO ORADEA.

STIE CINEVA UNDE SE POT RECLAMA FUNCTIONARII ASTIA CARE LUCREAZA IN DORUL LENII SI SISTEMUL ASTA DE RAHAT ? OPC-UL OARE POATE FACE CEVA?

APROPO DE PAGINA DE WEB PE CARE SE GASESC INFORMATII, AM INTRAT ACOLO SI M-AM INFORMAT CARE SUNT ACTELE NECESARE SI CHIAR AM DESCARCAT FORMULARUL CU PRICINA, PENTRU A-L COMPLETA.

AJUNS IN FATA OMULUI DE LA GHISEU, ACESTA IMI SPUNE CA NU ESTE BUN SI CA TREBUIE SA COMPLETEZ ALTUL. NU INTELEG DE CE SE MAI AFLA ACOLO (PE WEB) ACESTE FORMULARE.

DACA TREBUIE SA LE FACI PASAPOARTE COPIILOR, MAI DEGRABA RENUNTI. NU-I POTI TINE ORE IN SIR PE LA COZI, ASTEPTAND SA-TI VINA RANDUL SA LI SE FACA POZE.

TRAIM CU TOTII ASTEPTAND SA VINA SI ZILE MAI BUNE.....

38. alba iulia

elisa (4 aug 2006 8:12)

la alba iulia este totul civilizat, pasapoartele sunt gata la timp,max 10 min de asteptat la ghiseu. articolul de mai sus nu tine cont si de situatia din cele cateva orase civilizate din Ardeal. pacat.

37. brasov

paul (4 aug 2006 3:05)

Excelent articol!

Am petrecut o noapte intreaga la pasapoarte in Brasov, cu lista comunista si asa numita "strigare" din trei in trei ore... desi nu imi place Oradea, recunosc ca sistemul este in top!

36. Sibiu

d (4 aug 2006 0:46)

Si la Sibiu e ok.

Poate unii dintre nefericitii de aici ar trebui sa va mutati in alt oras.

No hai ca v-am pupat. :)

35. Pasaport

Mihai (4 aug 2006 0:36)

Da, si scrierea unui articol decent pare a fi testul suprem pentru Dl. Reporter. Din experienta proprie: recent, mi-am facut pasaportul in Bucuresti. Primul pas e sa fii bine informat, si sa stii exact ce hartii iti trebuie la dosar.

Toate informatiile pot fi gasite foarte usor la o cautare pe net, sunt foarte multe site-uri (legislatie, agentii de turism etc) care au pagini dedicate pentru asa ceva. Despre CEC, nu stiu ce sa zic, am platit taxele in 5 minute si am plecat, n-am stat sa observ mai atent. Neplacuta a fost, intr-adevar, coada de la pasapoarte, am ajuns la ghiseu dupa aproape trei ore.

Functionara a fost amabila, mi-a spus ca ei imi pot elibera pasaportul in timp util, cu doua zile inainte de a pleca din tara, fara sa mai platesc si taxa de urgenta. Pana la urma am platit si cei 100 de lei si am avut pasaportul gata in doua zile, fara sa ma simt umilit sau batut de soarta.

Recunosc ca lucrurile nu functioneaza bine peste tot, si mai avem mult de mers pana cand institutiile statului vor functiona cum trebuie; dar poate ar fi bine sa nu ne mai puta Romania in fiecare secunda din zi, si sa incercam sa privim lucrurile cu mai mult discernamant.

34. Pasaport

Adi (3 aug 2006 23:35)

La Oradea 15 maxim 15 min se rezolva totul . Cazier - 5 min. Inmatriculat auto 2 ore . Un oras civilizat . Atitudinea functionarilor impecabila .

33. disperare

pasaportul uie (3 aug 2006 23:31)

administratia romaneasca e o CATASTROFA ! bravo ptr articol, tb macelariti astia de la politie care se ocupa cu evidenta populatiei, e o stare insuportabila, o bataie de joc la adresa oamenilor. am luat pasap la PLOIESTI, e o MIZERIE INFIORATOARE, AER IRESPIRABIL, cozi, nesimtire, proasta organizare, intr-un cuvant tipic romanesc.

la fel faza cu schimbat buletinul, alergat dupa timbru fiscal prin oras, imposibil de stat la coada ptr ca e irespirabil! e o rusine, un scandal, si asa e peste tot, oriunde ai nevoie de administratie. mai mult decat lipsa de respectpare a fi prostie combinata cu bataie de joc

32. Pasapoarte

DoDo (3 aug 2006 23:07)

Nu in toate zonele este le fel. In Arad e OK. E program si dupa-amiaza si toata lumea se rezolva destul de repede.

31. Si la Ilfov merge treaba

Multumit (3 aug 2006 22:54)

20 min la CEC, 5 min am depus actele, dupa 3 zile ridicat in 5 minute - astea la sfirsitul lui Iulie ac

O idee totusi: la 11:30 era coada de cca 1- 1:30 ore- la ora 17 (marti parca) -nu era nimeni

30. in Cluj

valer (3 aug 2006 22:34)

trec zilnic pe langa serviciul pasapoarte si in fiecare dimineata sunt vreo treizeci de oameni care asteapta sa se deschida

29. nu se precizeaza in ce oras / judet

Ed (3 aug 2006 21:54)

in Galati s-a schimbat de ceva vreme

si merge treaba foarte bine

mai sunt cozi mici, dar nu gigantice ca inainte

28. E partial adevarat

Manu (3 aug 2006 21:20)

Nu stiu in ce orase traiti voi. Dar eu in Oradea, am stat 5 minute la coada, inca 5 minute de facut poza si completat actele, si apoi intr-o saptamana am ridicat pasaportul, alte 5 minute. Cat despre CEC nu a fost mare bataie de cap, probabil am fost cand mergeam serverele.

Mutati-va si voi in orase mai civilizate.

Iar la buletin la fel, am fost chiar surprins cat de repede au mers lucrurile..pacat ca nu e in toate orasele asa, spre paguba altora.

27. ciuciu pasaport

acidda (3 aug 2006 21:17)

aiurea, cine zice ca nu este coada la pasapoarte sa vina la Brasov.

asta iarna se statea de cu noapte de la 3, iar acum cel putin cinci ore!

in schimb la trezorerie e elegant, curat, renovat, multe ghisee, fara coada.................. dar la cec ......... cam greu merg calculatoarele

26. sigur sigur

Desigur (3 aug 2006 21:10)

Foarte foarte slab articol.

25. CEC

Viorel (3 aug 2006 20:59)

Si eu am patit la fel la CEC, am fost de trei ori, am luat amenda de parcare, serverele alea ale lor sunt mai mult in vacanta... bani aruncati pe fereastra, cine stie ce spagi s-au dat si acolo...

24. Falling Down

iancu (3 aug 2006 20:48)

Excelent articolul, de-a dreptul filmic.

Am trait experienta relatata de reporter, in luna iunie si vreau sa spun ca m-am simtit precum Michael Douglas in Fallinf\d Down. O pusca mai imi trebuia si cred ca iesea Colombine acolo.

Si da, absolut, fetele vazute pe la pasapoarte sunt absolut inspimantatoare. Abia eliberati "de pe penitenciar"

Felicitari Hotnews. poate daca toti ar face maetrialele de genul asta(in toate institutiile publice) poate s-ar schimba ceva.

23. continuare la comentariu dinainte- pasap Braila

ddd (3 aug 2006 20:37)

....(continuare) Am avut chiar un moment de panica. Imi cumparasem biletul de avion ca sa plec in concediu, zilele treceau si eu nu stiam de unde aveam sa-mi iau pasaportul. Apoi tot prietena mea m-a sunat sa-mi dea o veste buna - prefectura primise multe plangeri si s-a decis intr-un final sa faca un sistem de programare cu bilete de ordine. Am rugat-o iarasi pe ea sa stea pentru mine la coada ca sa-mi ia un bilet.

Cand a sosit ziua inscrisa pe bilet m-am dus din nou la Braila. Aveam numarul 240 si ziua trebuia sa inceapa cu numarul 233, semn bun m-am gandit, o sa scap repede. Ba de unde... In prima ora de program au intrat rand pe rand unii adusi de un politai zambitor, peste capul celor de la coada. Se vede treaba ca erau pilosii. Am strans din dinti si am continuat sa astept cu stoicim.

Cand a inceput in sfarsit sa curga coada, alta problema - nimeni nu tinea cont de bilete. Functionara de la ghisei zicea sa ne facem singuri ordine, dar cum sa stii ce numar are fiecare in parte? Intrau aiurea, ba numarul 234, 266, dupa aia se vocifera, intra unul cu 237, iar se fofila altul cu un numar mai mare.

Nu exista nimeni care sa tina ordine, toata lumea tipa, se injura, in paralel mai intrau pilosii adusi de politaiul zambitor si tot asa. Unn haos total care iti da o scarba imensa sa mai ai vreodata de-a face cu administratia publica romana.

A trebuit sa platesc un milion taxe la CEC si trezorerie, un milion taxa de urgenta, 400 de mii procura pentru prietena mea, 400.000 pentru tatal meu care s-a dus sa-l ridice, plus biletele de tren pentru cele doua dati cand a trebuit sa ma duc pana la Braila, doua zile pierdute la locul de munca si multi, multi nervi facuti degeaba.

22. 1000% adevarat

Ddd (3 aug 2006 20:35)

Am crezut ca numai la Braila e bataia de joc la pasapoarte.

Eu a trebuit sa ma duc din Bucuresti pana la Braila, acolo unde am adresa de pe buletin ca sa-mi schimb pasaportul.

M-am trezit de la 4 dimineata si spre surprinderea mea am gasit o droaie de oameni in strada buluciti spre unul care recita ceva- se citea lista! Am cerut sa fiu si eu trecuta pe lista si am primit numarul 140. Stupoare. Mi s-a spus ca dureaza cam 3 zile pana imi vine randul, timp in care fie zi fie noapte se citeste lista la fiecare 3 ore.

Oamenii dormeau acolo la fata locului, pe cartoane sau in masina ca sa nu piarda randul. Cine nu era de fata de citirea randului era automat sters.

Am stat pe acolo vreo 4 ore si simteam ca ma apuca disperarea. Cand s-a deschis ghiseul (un singur ghiseu!!) oamenii au devenit si mai stresati. Toti vroiau s-o faca pe jandarmii ca sa nu-si piarda pretiosul loc de pe lista. La un moment dat am recunoscut-o printre cei de la coada pe o fosta colega de liceu. Am crezut ca am scapat de corvoada.

M-am dus la notar si i-am facut o procura, mi-am facut 2 poze si am rugat-o pe ea frumos ca atunci cand ii vine randul sa-mi depuna si mie actele. M-am intors la Bucuresti si a doua zi am primit alta stire-bomba: depunerea actelor cu procura se face numai in cazuri speciale, cum ar fi internarea in spital, caz in care e nevoie de adeverinta de spitalizare.

Pe afisierele de acolo nu scria absolut nimic despre aceste cazuri speciale. Scria numai ce anume e nevoie in cazul in care titularul nu poate veni personal la depunerea actelor. Functionara i-a spus prietenei mele ca nu are de unde sa stie ea ca pozele acelea doua imi apartin, asta desi avea in fata cartea mea de identitate in original si fostul pasaport, tot in original.

21. Numai minciuni!

Bujie (3 aug 2006 19:53)

Nu e nimic adevarat. eu am gasit si donlodat de pe internet formularul. l-am completat indicind si numarul unui card de credit de unde sa se ia taxa. Am facut poze de pasaport 9a durat 15 minute). apoi am rugat un prieten sa scrie pe dosul pozei si pe formular ca ma cunoste de peste trei ani si ca poza e "o fidela reprezentare a lui... "si aici a scris numele meu si s-a semnat.

Am pus intr-un plic totul, plus carnetul de conducere si cardul de cetatenie (in original) si am expediat tutul nurmal, adica nu tu recomandat, etc, ca nimic nu se pierde la posta. Dupa 10 zile mi-au venit actele (carnetul si cardul originale) si apoi, dupa inca 10 zile mi-a venit si pasaportul prin posta, dar acum a venit postasul la usa si m-a rugat sa semnez de primire.

Asta a fost tot; ba nu, mint! A trebuit sa ma semnez pe pasaport ca sa il fac valabil! La gihues daca megeam ar fi durat poate o ora, dar nu ma grabeam si nu am o ora de pierdut! Din pacate asta s-a intimplat in Ontario, Canada si nu la Bucuresti. Dar nu regret!

20. Romania ;((

Cris (3 aug 2006 19:24)

Ia uite Cris, poate ai norocul sa-ti expire pasaportul taman cand esti la Bucuresti in vacanta ... doamne fereste ... sunt uimit ... dupa atatia ani nu s-a schimbat absolut nimic ... mai ales in comportamentul oamenilor ...

19. Asa e, Serverele de la CEC pica in draci

gheorghe (3 aug 2006 19:02)

A...si .. am ajuns in fata la primul ghiseu.. la care o functionasa mi-a luat datele.. si m-a trimis l-a al doilea ghiseu unde a luat banii.... binenteles.. chitanta de la primul...

18. Inca mai rau

Ioana (3 aug 2006 18:52)

Am trecut si eu prin aventurile descrise in articol, numai la CEC n-am avut probleme. La pasapoarte (in Iasi) in schimb m-am dus de pe la 3 dimineata, si chiar si asa am fost pe la nr. 180 pe lista (da, era o 'comunista' cu lista! ). M-am imbulzit si eu, am tzipat, am injurat, am ascultat povesti despre trecerea ilegala a frontierei, furt de masini, etc...

Ba chiar am asistat si la o bataie intre 2 muieri. Ce sa spun, a fost o aventura.

17. duritate

ginel (3 aug 2006 18:50)

asa e. e adevarat ca se sta foarte mult timp la coada. din nefericire pentru mine, nu faptul ca am stat la coada la pasapoarte este grav, ci faptul ca am fost agresat in cele 5 ore cat am asteptat de cativa gen smenuiti despre care se vorbeste in articol. am avut totusi, noroc, ca am scapat nebatut. o doamna din spate, n-a avut, insa

16. advarat

valentin oancea (3 aug 2006 18:46)

te face sa nu mai vrei sa iesi din tara. de fapt daca stau bine sa ma gandesc cred ca asta e solutia pe care au gasit-o mai marii nostri ca sa ne impiedice sa mergem la bulgari.

numai scoateti nene pasaportu....nu-i mai bine sa cheltuim banii in tara?

probabil ca daca am depune toti sesizari la OPC am rezolva ceva, dar nu suntem decat niste provinciali lenesi care asteapta sa se rezolve lucrurile de la sine

15. Ba exact asa e fara nici o exagerare!

Mariusica fara frica! (3 aug 2006 18:30)

LA 35 de grade celsius e chiar mai rau fratilor! Si la cat norod e in Bucuresti descrierea e blanda! ..Parca-i si aud pe functionari urland dezacorduri ca "nu merge calculatoarele "!

Traim in romania si asta ne rapeste tot timpul!

ASa-i peste tot..peste tot unde ai de-a face cu statu!

Cand inscrii o masina cand cumperi o casa!

Io is ofticat pe BCR!Ma imprumut in euro la o dobanda..si imi modifica in mers dobanda daca va vine sa credeti! Pe toate posturile erau stiri ca cine s-a imprumatat in euro in anul 200x a avut de castigat sau de pierdut de pe urma ..variatiei cursului valutar.BCR-ul cea mai mare banca din romania vanduta pe 2 lei la capitalisti asupritori de afara..

Desi mi-a dat desfasuratoru cu fiecare rata...dupa 6 luni..rata e mult mai mare..!Sa nu iti bati gaina cu lantu

Aici sunt banii Dvs.,in spaga din buzunaru lu Nastase, care acuma o recupereaza javrele de austrieci de la noi fraierii!

14. suta la suta

suta la suta (3 aug 2006 18:29)

niste jigodii care te trateaza de sus si o fac si pe banii tai. ai dreptate. merita impuscati.

13. sa se scrie

horatiu (3 aug 2006 18:26)

Precum am scris mai inainte, eu m-am asteptat la rau dar a fost ok in cazul meu. Probabil ca multi nu au patit ca in articolul acesta.

Oricum sunt sigur ca in multe sectii de serviciu pasapoarte din tzara ii exact cum ii scris in articolul asta. Ar trebui ca articolele de genu asta sa fie pe primele pagini.

CEC chiar daca e o banca privata (nu stiu sincer daca e, nu cred ca s-a privatizat inca) are functionari fosile cu mentalitati de pe vremea comunistilor. Daca as avea o alternativa unde sa imi pot plati taxele pt pasaport nu as zice nimic.

12. merita impuscati

suzy (3 aug 2006 18:20)

saptamana trecuta mi-am luat liber de la serviciu 2 zile. atat am avut nevoie ca sa-mi scot un nenororcit de pasaport. isi bat joc de noi. ar trebui sa-i linsam.

11. durere

Piramidon (3 aug 2006 18:18)

Nu conteaza daca s-a mai exagerat putin in acest articol,

chestia e ca totul e adevarat chiar daca nu ti se intimpla toate

acestea in aceeasi zi insa se intimpla si este dureros. Nu inteleg

de ce se mai poarta chestia cu platitul la CEC? De ce nu exista

casierii la pasapoarte in acest caz, etc? De ce nu exista aer

conditionat in salile de asteptat? De ce nu exista un sistem cu

numere si cind iti vine numarul e rindul tau? Unde se duc toti

acesti bani? Toti banii astia care vin de la UE sint si pentru

facilitatile consumatorilor, nu sa aiba numai functionarul aer

conditionat dar nu si consumatorul.

10. Articolul nu reflecta realitatea

teekaz (3 aug 2006 18:16)

Pasapoartele se elibereaza la sectiile de sector, in Bucuresti, unde nu este coada. la Iorga, da este o nenorocire, pentru ca acolo se rezolva si alte probleme legate de pasapoarte.

Insa emiterea unui pasaport simplu, nu mai este o problema. Iar CEC-ul este o banca privata. Se scrie despre ea, de parca ar fi a intregului popor.

Slab articol, parca-i scris de un incepator. In ciuda faptului in multe locuri, lucrurile s-a mai schimbat, jurnalistii au ramas fixati in viziunea anilor '90.

9. Mai relaxat la Sibiu

Claudiu (3 aug 2006 18:13)

Din cele citite ma pot considera norocos. Aici am avut parte de bilete si panou electronic cu ordinea la ghiseu, functionar care ne-a explicat cum procedam si site cu informatii

http://www.prefecturasibiu.ro/ro/pasapoarte/1-0.htm

Deci o institutie e rezolvata, urmeaza restul de un milion de ghisee...

8. pe mine nu m-o durut

horatiu (3 aug 2006 18:08)

Mi-am refacut pasaportul acu 2 saptamani. Pasaportul vechi mi-a exiprat prin mai dar doar acum m-am dus sa imi fac altul ca imi era groaza de cozi si de intalnirea de gradu 3 cu functionarii statului.

Mi-am facut curaj si intr-o zi am fost pe la pasaporte dupa program, mi-am luat fisa acasa si mi-am notat orarul. a doua zi am fost la CEC si am dat vreo 2 mil taxa pasaport si taxa de urgenta. La cec in Cluj in centru erau vreo 4 oameni, vreo 5 ghisee deschise. Si asa am stat vreo 20 de minute si m-am plimbat intre 2 ghisee.

Seara de la 6 m-am dus la pasapoarte ca miercuri luau dosarele pana la ora 19. Cand am ajuns acolo surpriza: Orarul s-a schimbat :)

A doua zi am fost de dimineata, erau vreo 3 persoane in fata mea. mi-a facut poza si in 24 de ore mi-am ridicat pasaportu.

Inafara de faza cu orarul care se schimba cand vor ei nu am avut probleme.

7.

Francesca (3 aug 2006 18:04)

Eu zic ca oamenii sunt nerabdatori, vor totul imediat fara efort sau cu un efort minim. Eeee nu se poate! Totul se obtine dupa o usoara "incalzire" , fie ea si la coada , iar baietilor de la rand le sta bine cu tatuaje . Mi s-a intamplat chiar sa ma lase in fata lor , politicosi. Fotografii de la ghiseu au fost draguti, zambitori m-au intrebat daca e prima data .

Eee , cum sa fie prima data ... Ce pot sa va spun este ca aici in Romania totusi se mai sta la coada .... caci prin tarile unde am mai fost intram totdeauna in fata , nu stateam la coada, ...insotita de politisti. Eee, si cum va spuneam ... cel mai greu e la CEC unde dai peste femei la ghiseu. Aici trebuie sa te descurci sa-ti completeze cineva formularul.

Eee, este momentul in care profit de faptul ca sunt un derivat din Eva : imi folosesc "creierul" : caut ca intodeauna,un bodyguard, care sa "rezolve".

6. Suntem patiti

Georgiana (3 aug 2006 17:57)

Si mie mi s-a intamplat asta cu picatu serverului la CEC-ul de visavis de politia rutiera in Bucuresti. De fapt s-a vazut ca tanti de la ghiseu nu mai avea chef de lucru. Dupa 1 h de asteptare ne-am infipt in ea si "au dat drumul la server" imediat..

La Taxe si Impozite sector 6, aia de pe Virtutii, o tanti casieritza a hotarat ca nu se mai platesc amenzi la ea la ghiseu, sa ne ducem toti in Drumul Taberei. Ca ce dle, facem aici ghiseu de plati de amenzi? Aicea e ghiseu de plati de impozite! (si pe geam scria plati impozite, amenzi, etc) Si tot asa..

5. Pasaport

sorin (3 aug 2006 17:49)

E ceva adevar dar sunt si o gramada de fabulatii in acest articol. Ca de obicei presa incearca sa dea o alta fata a lucrurilor, sa le prezinte mai grave decat sunt. Mi-am depus si eu actele pentru pasaport acum 2 saptamani. L-am descarcat tot de pe internet, pagina aia nu e nevoie sa o tii minte, o poti gasi usor pe google.

Oricum era ceva de genul "www.pasapoarte.mai.gov.ro" Cam greu de tinut minte, nu? Poate daca ai 10 ani (ma intreb cat are reporterul)....Apoi faza cu buletinul, e normala, trebuie sa-l schimbi daca se deterioreaza, scrie si pe el si e obligatia detinatorului. Sau ma insel?

E normal sa se impinga lumea la intrare, oricum multa lume nici nu stie unde trebuie sa ajunga si alearga prin curte ca vai de ei. E obligatia celor de la pasapoarte sa asigure o cale mai buna de acces, eventual ar trebui facut un culoar pe care sa treaca doar o singura persoana (ca in strainatate la parcurile de distractii).

Cand am depus actele am fost al doilea la ghiseu dar nu am alergat foarte tare. In fata mea, un domn care imi zice sa trec eu in fata ca el tine randul pt altcineva care inca nu a venit. Sa nu iti vina sa ii zici vreuna?

Treaba cu serverul de la CEC am patit-o si eu, din pacate asa e, uneori merge, alteori nu. Depinde de bafta.

Un sfat. Inainte informati-va si apoi mergeti. Daca stii ce trebuie sa faci si unde sa ajungi, se rezolva mult mai repede!

4. Asa, fratilor

Rin Tin Tin (3 aug 2006 17:41)

As scrie un articol ca asta pe fiecare pagina, in fiecare ziar. Chiar ma gandesc sa-l traduc si sa-l trimit peste tot.. Sa se afle ce birocratie baga astia in UE... TOTI sunt asa din birourile de la stat.

Cu durere-n pewla, si cu o nesimtzire crasa. La mine-n oras, pana nu demult, biroul pt buletin de identitate era deschis O ORA PE ZI!

Fratilor, scrieti peste tot in ziare despre asta.. Este tirania birocratilor, si-o stie orice roman care are nevoie de un act. Ce sistem informatic, stim toti ca peste tot sistemele informatice sunt facute pe shpagi.. Site-uri web facute pe shpagi mari, si tot asa.

Sa se faca un audit fara sa fie anuntat, sa vina observatori europeni la cozile din fatza ghiseelor.Daca nu facem valuri, n-o sa se termine niciodata!

3. Pasaport

Florin (3 aug 2006 17:38)

Intr-adevar, sunt cozi, sunt liste de asteptare, dar parca prea mult acest articol, asemenea multor altora, pare a fi comandat dinainte sa iasa prost. Sunt convins ca autoru/autoarea articolului nu a fost nici pe departe impartiala , ci chiar inventat o buna parte a intamplarilor.

2. Nici chiar asa...

Just me (3 aug 2006 17:23)

Eu mi-am refacut ambele acte, in toamna/primavara, este adevarat. O fi fost mai liber atunci, dar la buletin am stat cat sa-mi faca poza, nu era coada deloc.. La pasapoarte era algomerat, adevarat, dar am stat numai vreo 30 min la coada. Iar angajatii au fost politicosi, in limitele normalului.

La CEC insa este alta poveste... acolo cred ca am stat la coada mai mult decat pentru actele in sine...

1. P-a-s-a-p-o-r-t

ion (3 aug 2006 17:00)

Adevarat grait.

Sa vezi zilele astea in Iulius Mall la Timisoara!