Orasele devin tot mai aglomerate, iar producatorii auto, in goana dupa profit, arunca in lupta noi modele, inventeaza noi clase de masini, de cele mai multe ori produsele aceluiasi constructor incep sa se canibalizeze. Cele doua modele au argumente solide in a convinge cat mai multi clienti.

Clasa mini europeana, cu vanzari considerabile pe batranul continent, a fost anul trecut dominata in Romania de Renault Clio, model ce a reusit sa fie comercializat in peste 13.000 de exemplare, alaturi de Skoda Fabia, ocupanta locului secund, vanduta in peste 7.500 de unitati.

Importatorii Fiat si Toyota in Romania nu viseaza la astfel de volume de vanzari pentru Grande Punto si Yaris, insa cele doua modele au argumente solide in a convinge cat mai multi clienti. Criza de imagine de care s-au tot lovit cei de la Fiat in ultimii ani pare sa fie pe sfarsite.

Fiat reuseste sa ofere clientilor modele mai bune din punct de vedere tehnic si chiar ceva mai fiabile, insa nu intr-atat incat sa detroneze mitul fiabilitatii masinii germane.

Aceasta sintagma reuseste sa fie pusa la colt de cei de la Toyota, a caror fiabilitate este la fel de proverbiala precum calitatea masinii germane, care, fie vorba intre noi, a cam disparut in ultimul timp, pentru ca si reprezentantii industriei auto germane au cam inceput sa dea rateuri la capitolul fiabilitate.

Am ales pentru testul de saptamana aceasta doua modele concepute pentru a inregistra vanzari masive. Este vorba de Fiat Grande Punto, 1,3 Multijet, si Toyota Yaris 1,4 D-4D, ambele cu motorizari diesel. De ce motorina? Pentru consumul, uneori, penibil de mic, chiar si in oras.

Valori de 4,9 sau cel mult 6,6 litri de combustibil consumati in "infernul" orelor de varf pe strazile din Bucuresti reprezinta cifre demne de invidiat chiar si pentru unii motociclisti.

Integral in Adevarul