Cu toate acestea, din punctul de vedere al designului, modelul nou pastreaza foarte multe asemanari cu predecesorul sau. Fata de prima generatie, noul X-Trail este mai lung cu 17,5 centimetri, ajungind acum sa masoare 4,63 metri, iar ampatamentul a crescut si el cu 5 centimetri, pina la 2,63 metri.

Inaltimea a crescut tot cu cinci centimetri, la 1,68 metri, in timp ce in latime a mai cistigat doi centimetri, masurind acum 1,78 metri. Garda la sol de 20 de centimetri recomanda X-Trail pentru un teren accidentat de dificultate medie. Pe drumuri neasfaltate de munte, automobilul isi dezvaluie in mod placut abilitatile offroad.

La aceasta senzatie contribuie o versiune imbunatatita de tractiune pe patru roti, denumita All-Mode 4x4-i, care include acum sistemele Downhill Drive Support si Uphill Start Support, care ofera asistenta in timpul urcarii sau coboririi pantelor.

In privinta motorizarilor, patru propulsoare sint disponibile pe noul model: doua pe benzina si doua diesel. Baza pentru ambele motoare diesel ale lui X-Trail este grupul propulsor turbo de 2 litri cu injectie directa de tip commonrail si 16 supape.

Acesta este disponibil in doua versiuni de putere, dezvoltind 150 de cai-putere la 4.000 de rotatii pe minut si 173 de cai-putere la 3.750 de rotatii pe minut. O cutie manuala cu sase trepte este oferita in varianta standard la ambele versiuni diesel, iar motorul de 173 poate fi cuplat optional la o cutie automata cu 6 trepte.

Este pentru prima data in istoria X-Trial cind un model diesel este disponibil cu o cutie automata, chiar si contra cost. Motorul pe benzina de 2 litri este un propulsor care si-a facut debutul european pe Qashqai.

Cu doua axe cu came, 16 supape, motorul cu bloc din aluminiu are o cilindree de 1.997 de centimetri cubi, dezvolta 141 de cai-putere la 6.000 de rotatii pe minut si un cuplu de 196 Newton-metri la 4.800 de rotatii pe minut. 90% din cuplu este disponibil de la 2.000 de rotatii. Celalalt propulsor pe benzina a fost pastrat de la generatia anteriora, fiind usor imbunatatit.

Motorul cu patru cilindri are o cilindree de 2.488 de centimetri cubi si dezvolta acum 169 de cai-putere la 6.000 de rotatii pe minut si un cuplu maxim de 233 Newton-metri la 4.400 de rotatii.

Ambele motoare pe benzina ale lui X-Trail sint oferite standard cu o cutie manuala cu sase trepte, dar optional este disponibila o cutie automata cu variatie continua care are si posibilitatea cuplarii manuale.

Integral in Cotidianul