De la un ritm de creștere de 5,2% după primele 6 luni, volumul vânzărilor din comerț a frânat la 4,8%, potrivit datelor transmise luni de Statistică. Acest indicator este important întrucât aproximează foarte bine dinamica consumului privat, principala componentă a PIB-ului.

Magazin - retail - haineFoto: Hotnews

Scăderea de viteză se datorează reculului înregistrat la vânzările de produse nealimentare (acestea au încetinit de la 6% în iunie la 5,2% în iulie) și vânzărilor de combustibil (pe fondul ieftinirii benzinei și motorinei), acestea reducându-și dinamica de la 9,6% în iunie la 8,5% o lună mai târziu.

Ce spune comunicatul INS:

  • În luna iulie 2022 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de luna iunie 2022, atât ca serie brută cu 6,4%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,2%.
  • Faţă de luna iulie 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) în luna iulie 2022 a crescut atât ca serie brută cu 2,5%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,4%.
  • În perioada 1.I-31.VII.2022 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de perioada 1.I-31.VII.2021, atât ca serie brută cu 4,8%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 6,2%.