Ford a anunțat joi mai multe parteneriate, cu producători de baterii, dar și cu companii din minerit, ca parte a planului de a avea 600.000 de mașini full-electrice vândute până la final de 2023 și peste două milioane până în 2026. Primul vehicul electric pentru pasageri este așteptat să iasă de pe linia de producție din Köln în 2023, un al doilea model EV urmând să fie construit începând cu jumătatea anului 2024.

Ford Mustang Mach - EFoto: Ford

Mustang Mach-e, electrica de volum

Ford prezintă un plan nou în ceea ce privește asigurarea necesarului de baterii și oferă detalii despre materiile prime folosite. Compania este pe cale să atingă 600.000 de EV-uri vândute până în 2023, după cum urmează:

  • 270.000 de Mustang Mach-E pentru America de Nord, Europa și China
  • 150.000 F-150 Lightning pentru America de Nord
  • 150.000 de vehicule electrice Transit pentru America de Nord și Europa
  • 30.000 de unități ale SUV-ului complet nou, produs la Koln, în Europa, a cărui rată de producție și vânzare va crește semnificativ în 2024

Compania se așteaptă ca rata de creștere anuală a vehiculelor electrice să depășească 90% până în 2026, de două ori mai mult decât estimările globale ale industriei.

Ford și-a asigurat 70% din capacitatea de baterii necesară pentru a vinde peste două milioane de vehicule electrice până în 2026; intenționează să producă acumulatori LFP la o rată de 40 GWh pe an în America de Nord în 2026; a semnat un acord nou cu CATL cu privire la cooperarea strategică pentru furnizarea globală de baterii și aprovizionare directă cu materii prime pentru acumulatori.

Ford a anunțat că Contemporary Amperex Technology Co., Ltd. (CATL) va furniza pachete complete de baterii LFP pentru modelele Mustang Mach-E pentru America de Nord începând cu anul viitor, precum și pentru F-150 Lighting, de la începutul anului 2024.

Doar electrice în Europa, după 2035

Ford spune că urmează planul de a comercializa doar vehicule electrice în Europa până în 2035.

Ford intenționează să investească peste 50 de miliarde de dolari în vehicule electrice până în 2026, vizând marjele EBIT ajustate ale companiei de 10% și 8% marje EBIT pentru vehiculele electrice până în 2026.

Primul vehicul electric pentru pasageri este așteptat să iasă de pe linia de producție din Köln în 2023, un al doilea model EV urmând să fie construit începând cu jumătatea anului 2024. Volumul anual la noua fabrică este așteptat să atingă 200.000 de vehicule pe an.

Ford adaugă în portofoliul său bateriile litiu-ion-fosfat (LFP), alături de cele deja existente nichel-cobalt-mangan (NCM). „Acest lucru creează și mai multă capacitate de producție pentru produsele cu cerere mare și oferă clienților mulți ani de funcționare cu pierderi minime de autonomie. De asemenea, reduce dependența de mineralele critice rare, cum ar fi nichelul și, la costurile curente, aduce o economie de 10 până la 15% la materiale față de bateriile NCM”, spune Ford.

Parteneriate pentru nichel și litiu

Joi, compania a anunțat că lucrează cu colaboratori importanți din minerit și că și-a procurat cea mai mare parte a nichelului necesar până în 2026 și chiar peste această dată. Ford a semnat memorandumuri fără caracter obligatoriu cu:

  • Vale Canada Ltd.: pentru a explora oportunitățile potențiale de-a lungul lanțului valoric EV.
  • PT Vale Indonesia și Huayou Cobalt: pentru explorarea unui proiect de procesare a nichelului în trei direcții și, separat, a unui acord de preluare cu Huayou care, în mod colectiv, va oferi Ford drepturi la echivalentul a 84 de kilotone pe an (ktpa) de nichel.
  • BHP: pentru furnizarea de nichel de la operațiunile BHP Nickel West din Australia. Acordul multianual vizat ar putea începe încă din 2025 și ar putea implica mărfuri suplimentare în timp.

Ford a încheiat, de asemenea, câteva contracte cheie pentru litiu. Dincolo de activul cheie anunțat recent din Australia de Vest, asigurat prin Liontown Resources, Ford a semnat, de asemenea, un MOU neobligatoriu cu Rio Tinto, explorând un acord semnificativ de preluare a litiului din proiectul său Rincon din Argentina. Acesta face parte dintr-un MOU multimetal care aduce avantaje pentru Ford în ceea ce privește aluminiul și include o potențială oportunitate pentru cupru.

De asemenea, Ford continuă să lucreze pentru a localiza procesarea materialelor cheie ale bateriilor în America de Nord. În acest scop, compania anunță:

  • EcoPro BM și SK On: au semnat o scrisoare de intenție neobligatorie cu Ford pentru a înființa o unitate de producție de catozi în America de Nord.
  • ioneer: a semnat un acord obligatoriu de preluare cu Ford pentru carbonat de litiu din proiectul Rhyolite Ridge al ioneer din Nevada pentru a sprijini producția de vehicule electrice după 2025.
  • Compass Minerals: a semnat un memorandum de înțelegere neobligatoriu pentru hidroxid de litiu și carbonat de litiu din operațiunile sale din Utah, de pe Great Salt Lake.
  • Syrah Resources și SK On: au semnat un memorandum de înțelegere neobligatoriu pentru a asigura prelevarea de grafit natural de la locația sa de procesare din Vidalia, Louisiana.