Dupa cum v-am obisnuit, continuam sirul de dezvaluiri despre SC Cobra Security SRL, apartinand grupului de firme UTI, cea care a contractat serviciul de paza si preventie din port printr-un contract semnat cu CN APMC, prin metode dubioase, semnalate de cotidianul „Replica" in numerele anterioare.

Ion Panciu, fost sef de tura in cadrul firmei Cobra Security, ne-a dezvaluit o parte din ilegalitatile savarsite de conducerea firmei sub acoperirea titulaturii de „security", povestind cum aceasta firma de paza si protectie isi face de cap in Portul Constanta, marfa confiscata de la hoti nefiind restituita, ci valorificata pe piata neagra.

„Cobra Security isi desfasoara activitatea pe constatari, nu pe preventie!", este motto-ul dupa care se ghideaza angajatii Cobra Security.

Acestia sunt instruiti sa lase infractorii sa fure, dupa care sa-i prinda, sa-i bata bine si sa-i predea politiei, care, in final, din cauza prejudiciului mic, 10 – 20 kg fier, ii sanctioneaza cu amenda de 5 milioane lei pentru prezenta nejustificata in port.

Potrivit declaratiilor fostului sef de tura Ion Panciu, directorul adjunct al firmei de paza si protectie Nicolae Zavergiu le impune paznicilor sa-i lase pe infractori sa fure. „Fierul vechi recuperat de la hoti era predat sefilor de tura de la Poarta 6 si Poarta 3 bis, pe baza de proces verbal de mana, intr-un singur exemplar.

Acesta era depozitat in locuri dosnice si in momentul in care se adunau cantitati de ordinul tonelor, acesta era predat fostului director al CN APMC, Gheorghe Moldoveanu, care il valorifica in vederea organizarii de betii si ciolhanuri la nivel inalt, dupa cum l-am auzit pe Zavergiu", declara Ion Panciu.

Potrivit lui Panciu, „CN APMC, prin contract cu Cobra Security plateste un numar de 240 de paznici, 600 euro pentru fiecare paznic, pentru obiectivul Port Nord, dar firma nu a asigurat decat un numar de circa 220 de paznici. Oare cei 12.000 euro, cat se incaseaza pentru cei 20 de paznici lipsa, cine ii ia?"

Infractiuni si din punct de vedere rutier

Pentru a transporta personalul ce locuieste in judet, Cobra Security a achizitionat niste microbuze, dar nu de transport persoane ci de marfa, pe care, apoi, le-a modificat in interior punand scaune de pasageri si montand parbrize laterale.

Lucru cel putin dubios din punct de vedere legal, deoarece suspensia masinii si echipamentele de siguranta sunt proiectate pentru marfa nu pentru pasageri, iar perforarea caroseriei pentru a monta parbrize laterale modifica structura de rezistenta a autovehiculului.

„Oare cum au trecut aceste microbuze examenul RAR sau cum au reusit sa schimbe specificul microbuzului de la transport marfa la transport pasageri?" se intreaba fostul sef de tura. Nici la capitolul respect fata de angajati conducerea SC Cobra Security SRL nu sta prea bine.

Pentru a acoperi infractiunile conducerii, Liviu Ciuceanu, director coordonator, dicteaza paznicilor declaratii false despre alti colegi de-ai lor, care nu se inscriu in tiparele firmei, pentru ca acestia sa poata fi dati afara. Potrivit fostului sef de tura de la Cobra Security, Ion Panciu, cei care refuza sa semneze aceste declaratii sunt amenintati cu diminuarea salarului cu 5%. Vom reveni.