Devenit cea mai noua unitate de cazare din municipiul Constanta, Hotelul Ibis, de trei stele, a reusit sa atinga nedorita performanta de a se clasa pe unul dintre locurile fruntase in privinta gradului de neocupare.

Cu toate ca majoritatea hotelurilor constantene au profitat de vremea calda din ultima perioada, aspect ce a generat o mare afluenta de turisti spre litoral, noua unitate de cazare apartinand lantului hotelier Continental-ACCOR a avut in luna mai a.c., conform declaratiilor lui Calin Ilie, directorul general al hotelului, un grad de ocupare de numai 32%.

Lipsa clientelei poate fi constatata chiar si cu ochiul liber de catre oricine paseste pragul noului hotel constantean. In holul imens de la intrarea in Hotelul Ibis se aflau zilele trecute doar cateva persoane care mai mult se interesau de tarifele de cazare decat ca ar fi intentionat sa apeleze la serviciile unitatii.

Situatia pare oarecum paradoxala, avand in vedere ca reclama stradala imprastiata agresiv pe la toate raspantiile urbei vorbeste despre tarife fara concurenta.

Cat despre modicitatea acestor preturi, lucrurile sunt destul de relative, tinand cont de faptul ca de ieri ele s-au majorat la 59 euro pentru o camera single si 69 euro pentru o camera cu doua paturi, in conditiile in care aceste preturi nu includ micul dejun, pentru care turistul trebuie sa mai scoata ceva euro din buzunar.

Dincolo de aceste inadvertente intre sloganul publicitar si realitatea de la receptie, amplasamentul hotelului il recomanda ca o unitate ce ar trebui sa geama de turisti, mai ales ca vremea caniculara a creat toate premisele unui sezon estival de exceptie pentru hotelieri.

Un management inabil lasa hotelul fara clienti

Numai ca realitatea este in mod surprinzator cu totul alta. Motivatia acestui grad de ocupare scazut este, in opinia managerului hotelului, doar timpul relativ scurt de cand unitatea a fost data in exploatare.

Este vorba despre data de 25 aprilie a.c., cand lantul hotelier autohton Continental, printr-un contract de management cu ACCOR -cel mai mare lant hotelier european, a deschis cea de-a doua unitate din Romania, pe str. Mircea, in dreptul plajei Modern din Constanta.

O alta explicatie destul de inconsistenta furnizata de Calin Ilie este faptul ca grupul tinta al clientelei hotelului „Ibis" sunt oamenii de afaceri.

Altfel spus, oportunitatile de sezon exploatate de celelalte hoteluri de pe litoral nu pot influenta gradul de ocupare al Hotelului Ibis decat in mica masura, intrucat clientii din categoria business nu sunt aplecati spre calatorii influentate de anotimp, sustine managerul general al unitatii.

Poate fi si aceasta o justificare, insa prea putin plauzibila, in conditiile in care excelenta pozitionare a hotelului este un argument mult prea puternic pentru a dovedi contrariul.

Mai degraba poate fi vorba despre o anumita inabilitate manageriala, mult mai explicabila pentru penuria de clienti de la Ibis, in contextul in care „grosul" castigurilor pentru industria hoteliera de pe litoral il reprezinta turismul estival, fapt dovedit nu de cativa ani, ci de mai mult de un secol de cand se practica turismul pe litoralul romanesc al Marii Negre.

Dar despre modul in care a fost construit hotelul Ibis si ce se ascunde in spatele acestei afaceri in numerele viitoare.