Mecdru SA, firma favorita a administratiei Funar, Infiintata In 2001, In urma unei Hotarari de Guvern, participa la licitatia organizata de Primaria Cluj-Napoca, pentru construirea unui parking suprateran.

Catre firma desprinsa din sanul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, au fost dirijate de catre ministerul condus la acea vreme de Miron Mitrea mai multe contracte de reparatii si Intretinere a drumurilor din Ardeal. Mecdru a pierdut, alaturi de consortiul Drum Bun, licitatia pentru modernizarea a 288 strazi din Cluj.

Cauza a fost lipsa de experienta similara si un deficit la capitolul resurse umane, obtinand astfel cel mai mic punctaj dintre participantii la licitatie.

Primaria Cluj-Napoca organizeaza In data de 9 februarie 2006 o licitatie publica deschisa, ce are ca obiect concesionarea pe o perioada de 49 de ani a unui teren cu suprafata de 1500 mp, pe Calea Dorobantilor, In vederea construirii unui parking suprateran etajat cu dotarile aferente. La licitatie s-au Inscris Koop Construct SRL, Rimini Impex si Mecdru SA, firma favorita a administratiei Funar.

Cotidianul Buna ziua, Ardeal a publicat anul trecut o ampla ancheta jurnalistica In care era aratat faptul ca Mecdru SA a fost Infiintat printr-o hotarare a guvernului Nastase.

Firma, pe atunci cu capital integral de stat, a primit imobile din patrimoniul unor institutii subordonate Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului si s-a cadorisit cu 56,7 miliarde de lei prin preluarea cotei corespunzatoare obiectului de activitate desprins din activul MTCT. Potrivit H.G.

956 ("certificatul de nastere" al firmei de stat Infiintate cand privatizarea era o prioritate nationala!), obiectul principal de activitate al societa‘ii Mecdru este executarea lucrarilor de constructii cladiri, de Intretinere curenta si periodica a infrastructurii rutiere si Inchirierea de utilaje.

In acelasi act normativ se prevede ca Mecdru "va executa lucrarile de Intretinere curenta, periodica de vara si de iarna a infrastructurii rutiere, printr-un contract de concesiune care se va incheia In conditiile legii#. Finalul textului este mai mult o metafora de acoperire In conditiile In care articolul respectiv persifleaza Ordonanta de Urgenta nr.

60/2001 privind regimul achizitiilor publice si Legea Concurentei. H.G. 956 mai precizeaza ca societatea a fost Infiintata cu scopul de a fi privatizata si cat timp statul este actionar, acesta este reprezentat de adunarea generala a actionarilor In numar de trei, numiti de Insusi Miron Mitrea, ministrul Transporturilor la acea vreme.

Seful MTCT este cel care si contrasemneaza aceasta Hotarare de Guvern aprobata de Adrian Nastase.

Mecdru SA este de fapt un fost raion din cadrul MTCT care s-a transformat In societate comerciala si a Inceput sa execute lucrari de drumuri. Ministerul lui Mitrea a dirijat cele mai multe contracte de reparatii si Intretinere din judetele Ardealului spre firma nou Infiintata. Mecdru Incepe sa castige contracte dupa contracte pe mai multe drumuri nationale. Potrivit H.G.

956 asa si trebuia sa se Intample, indiferent daca alte firme concurente ar fi avut oferte mai avantajoase pentru Statul Roman. Lucrarile de reparatii si Intretinere prevazute de articolul 6 al H.G. au devenit monopol al Mecdru SA.

In 24 martie 2004, Mecdru a devenit beneficiarul contractului de servicii de inchiriere utilaje specifice pentru lucrari de Intretinere si reparatie drumuri nationale pe timp de vara pentru S.D.N. Alba. In aceeasi zi Mecdru primeste si contractul de Inchiriere utilaje specifice pentru lucrari de Intretinere si reparatie drumuri nationale pe timp de vara pentru S.D.N. Cluj.

In 5 aprilie 2004, Mecdru mai castiga cateva contracte importante& servicii de Inchiriere utilaje specifice pentru lucrari de Intretinere si reparatie drumuri nationale pe timp de vara pentru S.D.N. Oradea, S.D.N. Baia Mare, S.D.N. Satu-Mare, S.D.N. Cluj, S.D.N. Bistrita.

Tot Mecdru a participat alaturi de consortiul Drum Bun la licitatia organizata de Primaria Cluj-Napoca pentru modernizarea a 288 strazi din Cluj-Napoca. Au pierdut din cauza lipsei de experienta, avand un deficit si la capitolul resurse umane.

Conform raportului, nu aveau nici o lucrare care sa Intruneasca cerintele prevazute In caietul de sarcini privind cantita‘ile minime, la nici una din categoriile de lucrari impuse.

Astfel, conform raportului de evaluare, din totalul de 5 responsabili tehnici cu executia si 4 la controlul calita‘ii s-au prezentat doar 3, respectiv 2, restul personalului nefiind atestat de Inspectoratul de Stat In Constructii. Drum bun a obtinut cel mai scazut punctaj, fiind evaluata la 22,5 puncte.