Muzica, fete apetisante mai mult goale decat imbracate, decibeli la refuz, bere, sampanie, nichel, crom si un peisaj inedit cu cele mai frumoase creatii in materie de mostri ai soselelor. Din fiecare, cat incape.

Asta ii asteapta pe tunerii oradeni care vor participa sambata aceasta la inedita reuniune organizata in Capitala sub egida "Ziua Tuningului in Romania".

Oradenii sunt mai mult decat increzatori si par convinsi ca le vor da gata pe bucurestencele care de-abia asteapta sa-si lipeasca nurii de capotele multicolor pictate ori sa-si intinda coapsele dezgolite pe banchetele din piele ale masinilor al caror interior ar starni invidia oricarui designer.

Dar, nu numai atat: "Vom bate Capitala!", se arata increzatori oradenii. Si, judecand doar dupa cateva dintre creatiile maestrilor de pe Cris descoperite de GAZETA, au sanse mari sa nu se intoarca fara cateva premii, care sa oficializeze titlul castigat de maniacii tuningari: "Oradea – capitala tuning car".

„Le dam clasa!"

In weekend, 15 masini modificate la Oradea vor participa la prima editie a concursului international 4 Tuning Day de la Bucuresti. Oradenii merg inarmati cu automobile preparate in cel mai pur stil tuning. Complexul Prisma 2 va gazdui, in zilele de 1 si 2 aprilie 2006, "Ziua Tuningului in Romania", o expozitie cu participare internationala.

Sala de expozitie va primi peste 100 dintre cele mai frumoase masini modificate in Romania, printe care, masini "proaspete", ce vor fi prezentate pentru prima oara publicului larg.

Pe langa prezenta romaneasca, la salonul de tuning de la Bucuresti vor participa mai multe cluburi din strainatate din tari precum Belgia, Olanda, Franta si Germania.

La sfarsitul concursului se vor acorda premii celor mai indraznete design-uri, pe grupe: cel mai bun painting exterior-interior, best engine tuning, best virtual tuning, best sound. Oradenii sunt convinsi ca vor capta toate privirile si se vor intoarce cu majoritatea premiilor puse in joc.

Veteranii se inarmeaza

Tunerii oradeni se pregatesc sa rupa gura targului. Sandu Vance, unul dintre veteranii tuningului oradean pregateste o surpriza. Automobilul sau, un VW Golf II, pe care nimeni nu a apucat sa-l vada ruland pe strazile din Oradea, va fi prezentat in premiera nationala la Bucuresti.

"Modelul pe care il prepar este o masina de competitie exclusiv pentru sunet", destainuie Sandu. Acesta este increzator in sansele pe care le are pentru castigarea cel putin a unei cupe. "Am sa castig Best Sound. Va fi inca o cupa pentru Oradea, si nu in ultimul rand, pentru mine", spune Sandu.

Cu un tuning optic de senzatie, spoilere fata si spate, praguri, pleoape fata si spate, o suspensie sport reglabila, jante Borbet, prize de aer executate in caroserie, nu aplicabile, vopsita intr-un rosu Viper combinat cu capota neagra, masinuta va face furori printre vizitatori.

"Am imbracat interiorul in fibra de sticla, pictat cu imaginea unui vulcan aflat in eruptie. Merge de minune cu scaunele Recaro si volanul Momo instalate in cockpit", povesteste entuziastul. De remarcat este faptul ca modelul nu va prezenta inchizatori la usi, sistemul fiind telecomandat.

Mandru de opera sa, Sandu este convins ca se va putea lua la tranta cu tunerii cu zeci de ani in spate. "Vreau sa-i sparg. Singurul amanunt pe care pot sa il dau e ca sistemul va elibera in spatiu, peste 150 de decibeli", spune tanarul.

Un alt reprezentant al Oradiei, la concursul de la Bucuresti este Gabi Somodi, care pregateste un Mazda MX 6, cu un motor de 2.500 de cmc tip V6. Senzationalul la acest proiect sunt usile Lambo care, spre deosebire de cele normale, se deschid pe verticala.

Tuningul exterior este format din capota si eleronul din carbon, jante Koya pe 19 inch, stopuri imitatie carbon si esapament Bosi. Culoarea bijuteriei este un rosu combinat cu negru, cu vinil lateral. In interior, nuantele celor doua culori se imbina armonios pentru a creea o ambianta agresiva.

Dotat cu DVD si mp3 player, automobilul lui Gabi poate concura cu succes si la grupa pentru Best Sound. "Am o instalatie audio ce scoate aproximativ 140 de decibeli. Nu vreau nimic dar am sanse sa castig cate ceva", declara Gabi. "Vreau o cupa pentru jante", concluzioneaza acesta razand.

Cunoscutul Dr. Zozo, pe numele real Zoltan Luncan, nu va lipsi nici el de la evenimentul organizat la Prisma 2. Zozo cum ii spun clientii pregateste sa scoata in lume un Cadillac Eldorado, cu un motor urias de 4.500 de cmc, V8, unic in tara.

Exteriorul, pictat intr-un tribal albastru combinat cu alb, confera privitorului fericirea care o resimte in momentul contemplarii unui tablou reusit. Jantele de 18 inch, incadrate de spiners, vor fura, categoric, toate privirile.

Interiorul Cadillacului scos la bataie de Zozo este executat manual, in proportie de 100 %, inclusiv volanul masiv, reprezentand flacari incadrate de un cerc. Zozo vrea sa arate tuturor de ce e in stare. "Vreau sa arat tuturor ce inseamna tuning. Vreau sa le arat cum se face.

Sunt convins ca ma voi intoarce cu cel putin o cupa", declara acesta.

Ervin Koszta este unul dintre promotorii fenomenului tuning in Romania. Cu sase ani de experienta in spate, Ervin nu va pierde ocazia de a mai castiga o cupa. Oradeanul pregateste un Mitsubishi Eclipse cu interiorul intr-o combinatie de piele rosie cu alb.

Kitul exterior al "eclipsei rosii" este format din spoilere fata si spate, jante Lynx Tuning de 18 inch, prize de aer laterale, eleron si neoane atat sub masina cat si in interior. Sistemul de sunet este o combinatie intre System Ground Zero si JBL.

"Cu toate ca cel mai important lucru este sa participi, sa poti arata lumii de ce esti in stare, sunt convins ca masinile ce vor reprezenta Oradea vor impresiona toata tara", declara tunerul.

Oradeni de top

Majoritatea masinilor modificate care vor reprezenta Oradea in show-ul de la Bucuresti au mai fost premiate si in alte concursuri.

Oradea se va mandri la Bucuresti cu trei Opel Astra, din care unul coupe, un Ford Probe, doua Renault Laguna, doua VW Golf II, o Dacia Solenza, un Tico, un Nissan Patrol, un BMW, un Citroen C4, un Cadillac Eldorado, un Mazda MX 6 si un Mitsubishi Eclipse. Toate modificate.

Transfer de personalitate

Ervin Koszta s-a nascut in 23 aprilie 1980. Pasiunea sa pentru tuning s-a nascut prin clasa a cincea, cand a inceput sa colectioneze masini matchbox. Colectia lui Ervin numara acum 230 de masinute si e in crestere.

Obsesia pentru modificarea masinilor are radacinile in dorinta de a fi diferit fata de restul lumii. "Prin tuning, pur si simplu transfer personalitate in masina care ma reprezinta", defineste, pasional, Ervin fenomenul modificarii masinilor.

Fiind printre primii oradeni care si-au modificat masinile, tanarul "veteran" a facut impresie de fiecare data cand scotea din garaj un VW Golf I, un model A inceput in 2000 premiat la DB Drag Oradea. A continuat cu doua Opel Calibra, multipremiate la nivel national.

"Fac tuning pentru a arata lumii ca in Romania se pot face modificari de calitate", declara Ervin.