Prioritatea o reprezinta alinierea la standardele europene. Obtinerea certificarilor internationale, precum si folosirea de tehnologii nepoluante, ecologice, devin cerinte necesare integrarii in Uniunea Europeana.

Pentru urmatorii patru ani, Farmec isi propune un plan de investitii estimat la 10 milioane de euro pentru modernizarea si retehnologizarea spatiilor de productie, in vederea alinierii la cerintele europene, a mentionat directorul PR Magda Miclaus.

Planul consta in amenajarea spatiului de productie al sectiei de cosmetice, a spatiilor de depozitare in carantina a produselor cosmetice finite, modernizarea laboratoarelor de cercetare si a reprezentantelor, extinderea spatiilor comerciale si a cabinetelor cosmetice proprii.

O alta linie o reprezinta introducerea de tehnologii pentru produse noi, pe baza de principii naturiste, originale romanesti, atat prin cercetare proprie, cat si prin colaborari cu companii internationale de prestigiu. Pentru 2006, investitiile se ridica la 3,5 milioane de euro.

In ultimii cinci ani, compania clujeana a realizat investitii de un milion de euro pe an, concretizate indeosebi in sectorul distributie.

Societatea a realizat retehnologizarea liniilor productive, prin achizitionarea de utilaje performante, incercand alinierea la standarde inalte. Pentru toamna acestui an, Farmec pregateste lansarea pe piata a variantei modernizate a gamei Gerovital H3 - prof. dr. Ana Aslan, produse care au la baza conceptul geriatric original, tratament impotriva fenomenului de imbatranire cutanata.

Lansarea noii game va fi sustinuta printr-o ampla campanie publicitara, a adaugat Miclaus.

Argila adusa din Muntii Craiului

Cea mai mare investitie a societatii clujene o reprezinta sectia pentru industrializare a deodorantelor ecologice si a lacurilor de par, din comuna Dezmir, a doua de acest gen din Europa Centrala si de Est.

Investitia trebuia realizata in urma aderarii Romaniei la Conventia Internationala din 1993, de la Montreal, privind protectia mediului inconjurator, ce prevede eliminarea substantelor care epuizeaza stratul de ozon atmosferic.

Proiectul a insumat 3 milioane de dolari, din care 1,2 milioane le-au reprezentat utilajele si asistenta tehnica gratuita din partea Organizatiei Natiunilor Unite pentru Dezvoltare Industriala. Printre produsele realizate de Farmec se numara, in 2002, o gama de ingrijire a fetei si corpului pe baza de argila speciala din Muntii Padurea Craiului, combinata cu aloe vera. Farmec este prezenta pe piata din 194

La inceput, societatea avea sase muncitori si realiza cinci produse. In momentul de fata, Farmec este un grup cu 1000 de angajati, fabrica din Cluj fiind privatizata, integral, din 1995, prin metoda MEBO. Nomenclatorul sau cuprinde 400 de produse cosmetice, medicamentoase de uz extern si pentru intretinerea locuintei. Este primul producator de creme Gerovital H3 din Romania.

Societatea dispune de reprezentante in opt localitati din Romania si de cabinete cosmetice proprii in doua orase. Capitalul propriu al Farmec este de 5,3 milioane de dolari. Grupul cuprinde, de asemenea, Farmec Plast, societate care a luat fiinta in 1999, prin desprinderea sectiei de prelucrare a maselor plastice din cadrul Farmec SA.

Farmec Plast este specializata in fabricarea si decorarea ambalajelor din mase plastice pentru industria produselor cosmetice. Rezultatele economico-financiare inregistrate de societate in primele sase luni ale acestui an consemneaza o crestere a cifrei de afaceri cu 2,5% fata de perioada similara a anului trecut si a profitului brut de 6%, comparativ cu aceeasi perioada din 200

Anul trecut, Farmec a realizat o cifra de afaceri de 16 milioane de euro, iar estimarile pe 2006 indica o crestere a indicatorului respectiv la 18 milioane de euro.