Avionul este cel mai convenabil mijloc de calatorie, confortabil, rapid, in unele cazuri chiar si foarte rentabil din punct de vedere financiar. Mai mult, statistic vorbind, avionul este si cel mai sigur mijloc de a calatori. Acestea afirmatii nu se adeveresc insa in ceea ce priveste Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane Tarom SA.

Acum cateva luni GAZETA va relata “Cosmarul Tarom” - peripetiile cursei Bucuresti - Cluj din data de 1 iunie 2006.

Atunci, pasagerii care au platit 220 de euro pentru o cursa directa, au fost nevoiti sa indure 27 minute de intarziere la decolare, o mica escala la Timisoara hotarata ad-hoc de catre reprezentantii TAROM si, colac peste pupaza, insolenta si amenintari din partea angajatilor companiei aeriene. In total, o cursa care trebuia sa dureze 55 de minute a durat trei ore.

Acum, TAROM si-a dat din nou cu firma in cap, punand la grea incercare nervii pasagerilor care au avut nefericirea sa calatoreasca in data de 24 septembrie 2006 pe ruta Frankfurt-Cluj.

Adio bagaje

La imbarcarea pe Aeroportul din Frankfurt, pasagerii care urmau sa calatoreasca cu TAROM spre Aeroportul International Cluj-Napoca au observat lipsa din zona a motocar-ului care duce bagajele la avion. Pasagerii au semnalat acest lucru angajatilor TAROM, primind insa asigurari ca bagajele vor ajunge la Cluj fara probleme. Mai departe, cursa ajunge la ora 22.10 la Cluj, bagajele nicaieri.

La ora 23.20 ghinionistii pasageri se aflau inca in incinta Aeroportului Cluj, completand formulare de constatare a lipsei bagajelor care, culmea tupeului, contineau mentiunea ca toate acestea nu implica responsabilitatea TAROM.

Ca pasager al TAROM platesti un bilet prin care compania aeriana se obliga sa te transporte pe tine si bagajele aferente la destinatia dorita.

Daca insa se intampla ceva cu bagajele, TAROM se spala pe maini! Cel mai mare ghinion l-au avut probabil un grup de francezi care urma sa se deplaseze la Bucuresti pentru a participa la sommet-ul Francofoniei si care incerca sa rezolve un posibil transfer al bagajelor direct in capitala, bineinteles dupa ce TAROM ar fi binevoit recuperarea acestora.

Rabdarea celor ramasi fara bagaje datorita lipsei de profesionalism sau poate chiar a dezinteresului denotat de catre reprezentantii TAROM era deja la limita. Cerand explicatii cu privire la rezolvarea cat mai urgenta a problemei si amenintandu-i pe acestia cu anuntarea mass mediei cu privire la cele intamplate, cei de la TAROM s-au multumit sa le rada in fata.

Mai mult, unul dintre reprezentantii TAROM a declarat ca “Puteti sa aduceti presa si televiziunile ca nu ne pasa !”.

Bagaje prea grele...

Mai mult, un reprezentant din cadrul aceleiasi companii aeriene a declarat ca poate bagajele erau prea grele pentru a fi transportate. Ciudat este cum cele cinci bagaje, probabil proprietatea personala a personalului navigant, au fost suficient de usoare pentru a fi transportate pe ruta Frankfurt - Cluj.

Pe de alta parte, compania TAROM se lauda sus si tare cu minunatele conditiile de zbor pe care le ofera pasagerilor. Astfel, la sectiunea “Despre TAROM - la inaltimea cerintelor”, publicat pe site-ul oficial al companiei aeriene, se invoca satisfactia si confortul pasagerilor ca obiect principal al companiei.

“Satisfactia si confortul pasagerilor reprezinta obiectivul principal al oricarei companii aeriene. TAROM acorda o atentie deosebita calitatii tuturor serviciilor oferite pasagerilor. Punctualitatea si castigarea increderii pasagerilor in serviciile oferite sunt intr-un permanent proces de perfectionare, pentru a veni, in acest fel, in intampinarea cerintelor pasagerilor.

Pentru a atinge aceste scopuri ambitioase, se introduc solutii complexe, printre care imbunatatirea calitatii si diversificarea serviciilor de catering pe toate cursele internationale”. Numai ca TAROM una spune si alta face. GAZETA a incercat sa contacteze atat prin e-mail, cat si telefonic biroul de presa al TAROM pentru a obtine o declaratie oficiala cu privire la cele intamplate.

Din pacate, acestia nu au fost de gasit. Asteptam insa in continuare o explicatie din partea acestora, pe care promitem sa o publicam