Potrivit liderei Sindicatului Libel al Invatamintului Preuniversitar Cluj (SLIPC), Lucia Cojocaru, care este si vicepresedinta Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamint (FSLI), de data aceasta este vorba de hotarirea privind infiintarea, organizarea si functionarea Centrului National pentru Curriculum si Evaluare in Invatamintul Preuniversitar (CNCEIP), care a fost aprobata fara sa aiba avizul Comisiei de Dialog Social de pe linga Ministerul Educatiei si Cercetarii si pe cel al Consiliului Economic si Social.

Astfel, potrivit sindicalistilor, Executivul incalca grav, inca o data, cele mai elementare norme democratice ale dialogului social, Constitutia Romaniei si Conventiile fundamentale ale Organizatiei Internationale a Muncii in materia drepturilor si libertatilor sindicale ratificate de Romania si Carta Sociala Europeana revizuita.

"Aprobarea acestei hotariri denota ca Guvernul Romaniei adopta acte normative fara sa tina seama de rolul si importanta institutiilor create prin proiecte de reforma cofinantate de Guvernul Romaniei si de Banca Mondiala si nici de faptul ca, prin includerea in obiectul de activitate al aceleiasi institutii (CNCEIP) a celor patru domenii de activitate, respectiv curriculum national, evaluare educationala, evaluarea manualelor scolare, selectia si promovarea tinerilor capabili de performanta, se creeaza posibilitatea aparitiei conflictelor de interese si a unor influente si interferente indezirabile intre cele patru domenii, impotriva principiului autonomiei", a declarat Lucia Cojocaru.

Presedinta SLIPC sustine ca, in aceste conditii, FSLI va contesta, pe cale legala, crearea CNCEIP si isi rezerva dreptul de a informa forurile internationale, inclusiv Consiliul Economic si Social European, despre aceste sistematice incalcari de catre Guvernul Romaniei ale regulilor dialogului social.

Consideram inoportuna decizia Executivului de infiintare a acestui Centru National si datorita faptului ca, in ceea ce priveste relatia dintre curriculumul national si evaluarea performantelor elevilor, se incalca autonomia evaluarii performantelor elevilor in raport cu proiectarea de curriculum si se elimina conditia de a asigura evaluarea externa obiectiva, credibila.

Lucia Cojocaru, lidera Sindicatului Liber al Invatamintului Preuniversitar Cluj