O firma apropiata democratilor, una detinuta de familia directorului societatii Drumuri Municipale a Primariei Timisoara, una cu leg[turi la fostul premier Nastase, alte doua legate de un fost angajat al serviciului Siguranta Circulatiei din RADP Cluj si o firma necunoscuta din Bucuresti lupta pentru marcajele rutiere din Cluj-Napoca.

Sase companii si-au depus oferta pentru licitatia privind executarea lucrarilor de marcaje rutiere in Cluj-Napoca. Valoarea estimata a lucrarilor este intre 2,9 si 6 milioane de lei. Reprezentantii Primariei spun ca aceste lucrari ar putea fi oferite mai multor participanti la licitatie, pentru ca administratia locala va demara o campanie de marcare a strazilor in intreg orasul.

Firmele concurente sunt Plastidrum, Rosign Timisoara, Autosemnal, Floromar, Marcajrut si Lorentz Import-Export Bucuresti. Contractul va fi semnat pe o perioada de un an.

Licitatia a fost impartita pe mai multe loturi, in functie de materialele folosite pentru marcarea strazilor. “Vom folosi diverse materiale pentru marcaj, in functie de calitatea drumului si de necesitatile ce se impun. Daca asfaltul este slab calitativ, nu vom folosi materiale scumpe”, a explicat Mirela Marincean, seful serviciului Siguranta Circulatiei din cadrul Primariei.

In primul lot sunt incluse lucrari de aplicare a marcajelor cu vopsea, iar in cel de-al doilea, cu produse termoplaste. in fine, cel de-al treilea lot de lucrari va consta in marcarea drumurilor cu produse prefabricate.

“Filiera AND”

Societatea Plastidrum SA Bucuresti este o companie subsidiara grupului suedez Geveko, specializat in constructii rutiere. Plastidrum a incheiat un contract in valoare de 87 de milioane de euro cu Administratia Nationala a Drumurilor pentru intretinerea marcajelor rutiere in toata tara. Plastidrum a mai derulat contracte si cu Directia Regionala de Drumuri si Poduri Bucuresti.

Interesant este ca Iulian Poenaru, directorul adjunct al Companiei Nationale de Administrare a Drumurilor Nationale (CNADR), de la care firma suedezo-romana a beneficiat de contracte, a fost membru in Consiliul de Administratie al Plastidrum SA. Poenaru este un apropiat al PD si a fost promovat la CNADR de catre fostul ministru al Transporturilor, Gheorghe Dobre.

Iulian Poenaru a declarat ca a fost, pentru o scurta perioada, reprezentantul CNADR in CA al Plastidrum. “Eu am fost reprezentantul legal al CNADR in aceasta companie pentru o scurta perioada. Nu stiu nimic despre licitatia de la Cluj pentru ca nu mai sunt in Consiliul de Administratie”, a declarat Poenaru.

Acesta a mai declarat ca CNADR detine in continuare aproximativ 10% din partile sociale ale firmei si ca societatea nationala face demersurile necesare pentru vanzarea acestor parti.

“Filiera Ciuhandu”

Societatea Rosign SA Timisoara apartine familiei lui Cornel Bota, directorul Societatii de Drumuri Municipale (SDM), companie ce este administrata de Primaria Timisoara, unde primar este Gheorghe Ciuhandu. Conform datelor de la Registrul Comertului, pachetul majoritar de actiuni al Rosign apatine lui Zoia Doina Bota, tocmai sotia directorului SDM Cornel Bota.

Societatea a castigat numeroase lucrari din bani publici si a incheiat recent contracte de semnalizare si marcaj stradal in valoare de 4,5 milioane de euro cu Primaria Timisoara, contract ce se deruleaza tot prin compania SDM.

Dupa ce secretara directorului SDM a spus ca seful sau a fost convocat la o sedinta de catre primarul Timisoarei, contactat pe telefonul mobil de catre reporterii ZIUA de Cluj, Bota a spus ca este la volan si timp de inca trei ore va fi prins in trafic. Pana la inchiderea editiei, insa, nu a mai raspuns la telefon.

"Filiera Nastase”

Societatea Auto Semnal SRL Cluj-Napoca apartine lui Marian si Adriana Morar si a fost infiintata in 2002. Societatea are ca domeniu de activitate constructia de drumuri. Marian Morar mai detine participatii in cadrul societatilor Damar Consult SRL si Sali Consult SRL din Cluj-Napoca.

Surse de pe piata constructiilor sustin ca Morar este un apropiat al lui Mircea Pop, membru de vaza al PSD, fost angajat pana anul trecut al Companiei Nationale de Administrare a Drumurilor Nationale, dar - si mai important - ex-consilier personal pe probleme de infrastructura rutiera al lui Adrian Nastase pe vremea cand acesta era premier.

Marian Morar si alti oameni de afaceri clujeni controleaza impreuna un grup de societati care au beneficiat de contracte consistente din banii Ministerului Transporturilor si companiilor de drumuri. Morar nu a putut fi contactat la numarul de telefon al societatii sale declarat la Registrul Comertului.

“Filiera RADP”

Firmele Floromar si Marcajrut au legaturi stranse cu administratia locala. Reprezentantul Marcajrut, Claudiu Isvoranu, a fost angajat al Regiei Autonome a Domeniului Public (aflata in subordinea Consiliului Local) la serviciul Siguranta Circulatiei si a fost asociat pana in anul 2003 al compania Floromar, care este detinuta in acest moment de Vasile Fodorean.

Conform lui Isvoranu, Marcajrut a mai avut contracte pe acest domeniu si cu alte institutii publice, printre care Primaria Alba-Iulia, condusa tot de un primar PD, Mircea Hava. Firma a fost infiintata in 2003. “Noi lucram doar cu produse de calitate, de aceea participam la licitatie doar pentru lotul III.

Noi avem experienta pentru ca, personal, lucrez in acest domeniu din 1994”, a declarat Isvoranu. Marcajrut a avut o cifra de afaceri de numai 5 miliarde in anul fiscal 2005, suma considerata pe piata constructiilor ca fiind foarte mica.

Firma Floromar, detinuta de Vasile Fodorean, fost asociat cu Isvoranu, a avut contracte de marcaj rutier cu primariile din Turda, Campia Turzii, Aiud, Sebes sau Bistrita. Aceeasi companie a mai avut contract chiar cu administratia locala din Cluj-Napoca in 2003, 2004 si 2005. “Am avut contracte cu primaria noastra pe diferite servicii de marcaje.

Singurul an in care nu am avut a fost 2006, cand contractul a fost detinut de Edil”, a explicat Fodorean. Floromar SRL a avut o cifra de afaceri de 4,9 miliarde lei vechi. in fine, societatea bucuresteana Lorentz Import Export, detinuta de Dan Popa, participanta si ea la licitatie, a fost infiintata de abia in anul 2005 si nu are raportate datele financiare.

Vechiul contract, in anulare

Administratia locala a inceput procedura de reziliere a contractului pentru marcajul rutier pe care il detinea compania Edil Contract. Reprezentantul acestei societati nu a vrut sa comenteze decizia municipalitatii. “Nu stiu absolut nimic despre acest demers.

Nu m-a anuntat nimeni de la Primarie si nu vreau sa comentez nimic pana nu voi afla ceva oficial”, a declarat Vasile Olaru, administratorul Edil Contract.