Podul care trece peste Valea Miraslaului s-a surpat partial, pe o distanta de aproximativ 1, 5 metri catre interiorul partii carosabile si 3-4 metri pe lungimea dumului, pe sensul de mers dinspre Unirea spre Aiud. Drumul este extrem de important, deoarece face legatura intre judetele Alba si Cluj.

Cealalta ruta pe care se poate ajunge de la Alba Iulia la Turda este prin Apuseni, pe la Cimpeni, dar inseamna un ocol de mai bine de o suta de kilometri. Un ocol ceva mai mic s-ar face pe drumul Aiud - Buru, insa acesta este practic impracticabil, din cauza starii avansate de degradare in care se afla.

Intirzieri importante

Potrivit primelor concluzii ale politistilor din Alba, se pare ca au existat doua cauze combinate care au dus la producerea incidentului. Pe de o parte, se efectuau lucrari de reparatii la pod si, pe de alta parte, debitul Vaii Miraslaului a crescut ca urmare a ploilor insemnate cantitativ, inregistrate in cursul serii de vineri.

La ora actuala, traficul se desfasoara pe un singur sens si este gestionat cu ajutorul unor semafoare amplasate de firma care executa lucrarea de reparatie a podului. In cursul zilei de simbata, timp de mai multe ore, dirijarea traficului a fost facuta de lucratorii Politiei Rutiere.

In week-end nu s-au inregistrat probleme majore, doarece traficul a fost redus, insa in conditiile de trafic normal pe acest drum, soferii isi vor consuma multi nervi. Un sofer profesionist a estimat ca existenta acestui semafor pe DN1 va face ca un drum Alba Iulia-Cluj sa dureze cu cel putin o ora mai mult decit de obicei.

“Nu trebuie luat in calcul numai faptul ca stai la semafor, undeva intre 10 si 20 de minute, ci si ca apoi esti nevoit sa mergi in coloana, ceea ce clar te incetineste. Si daca mai ai si un camion in fata pe care nu poti sa-l depasesti, va dati seama ca o ora de intirziere este o estimare optimista”, a declarat soferul.

Ploile, principalul vinovat

Seful sectiei Alba a Societatii de Drumuri Nationale, Ovidiu Serbu, a confirmat faptul ca podul a cedat din cauza ploilor insemnate cantitativ, pe fondul unei structuri slabite. El a explicat ca problemele au aparut, de fapt, anul trecut, pe fondul viiturilor. Atunci a fost degradata o aparare de mal, dupa care s-a intervenit de urgenta pentru restabililea circulatiei.

Ulterior s-a facut expertiza, proiectarea si licitatia de executie, iar in urma cu mai putin de trei saptamini amplasamentul a fost predat firmei cistigatoare a licitatiei, Dacia Faber din Cluj. “Au cinci luni termen pentru executarea lucrarii. Atunci vor trebui sa ne predea amplasamentul cu investitia facuta, inclusiv cu podul reparat”, a declarat Ovidiu Serbu.

Amenzi, “ca sa fie”

Prefectul de Alba, Cosmin Covaciu, a declarat simbata ca va cere politiei sa sanctioneze pe cei care se fac vinovati de incident, adica Societatea de Drumuri Nationale si firma care executa lucrarea de reparatie. Zis si facut.

Ovidiu Serbu a confirmat faptul ca societatea pe care o conduce a fost amendata de politie -si din cite stie si constructorul a fost amendat- insa pentru faptul ca nu era avizat planul de semnalizare, ceea ce nu are nici o legatura cu surparea podului. “Ei lucrau jos in vale, nu la partea carosabila.

Ce rost avea sa restrictionam circulatia? De acum incolo vom pune in aplicare toate planurile de semnalizare si, probabil, ca o sa ne injure soferii si o sa ne critice presa ca restrictionam circulatia si noi nu lucram la drum”, a mai spus Ovidiu Serbu.

El a estimat ca in aproximativ 10 zile se va putea reface partea carosabila care s-a surpat, iar circulatia va putea fi reluata pe ambele sensuri.