Schitul românesc Prodromu de la Athos va primi aproape 1 milion de euro de la statul român în 2021 - proiect de lege adoptat de deputați

de L.P.     HotNews.ro
Miercuri, 24 februarie 2021, 12:34 Actualitate | Politic


schitul Prodromu
Foto: Facebook
​În plină dezbatere privind bugetul pentru 2021, deputații au adoptat un proiect de lege prin care direcționează 960.000 de euro către schitul Prodromu de la Athos din bugetul Secretariatului de Stat pentru Culte. Cu 258 pentru, 31 împotrivă și 19 abțineri proiectul a fost adoptat de Camera Deputaților care este și cameră decizională.

Proiectul de lege aprobă o ordonanță de urgență a Guvernului nr.113/2020 pentru modificarea art.2 din Legea nr.114/2007 privind sprijinul financiar acordat de statul român Schitului românesc „Prodromu”, de la Muntele Athos, Grecia în sensul acordării unui sprijin financiar în sumă de 960.000 euro (echivalentul în lei) schitului românesc „Prodromu” de la muntele Athos, Grecia. Suma se acordă prin bugetul Secretariatului de Stat pentru Culte al ministerului Culturii.

"Având în vedere istoria acestui loc și importanța acestuia pentru poporul român, este necesar ca statul român să acorde un sprijin financiar permanent pentru restaurarea, conservarea și întreținerea complexului de clădiri și a operelor teologice, culturale, istorice și artistice ce compun Schitul Prodromu, dar și pentru dezvoltarea relației spiritual-culturale și sociale a pelerinilor cu acesta", susțin inițatorii proiectului de lege în expunerea de motive.

De asemenea, inițiatorii subliniază că "statul francez cheltuie aproximativ 4.000.000 euro anual pentru întreținerea Catedralei Notre Dame, iar în urma incendiului din 15 aprilie 2019, în doar două zile, s-au strâns din donații 800.000.000 euro pentru restaurarea catedralei și a operelor de artă afectate".

De menționat este că din 2017 până în 2020 suma alocată schitului de la Athos a fost de 250.000. de euro. În 2020, în urma unei inițiative legislative propuse și semnate de parlamentari PSD, PNL, UDMR și PMP, suma a fost suplimentată la 960.000 de euro.

Camera Deputaților este forul decizional în acest caz, proiectul de lege merge la promulgare la președintele Klaus Iohannis.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4741 vizualizari

  • +21 (33 voturi)    
    laboratorul de cercetare Podromu (Miercuri, 24 februarie 2021, 12:36)

    MG [utilizator]

    unde femeile din Romania nu au acces, dar banii lor au..
  • +20 (34 voturi)    
    ! (Miercuri, 24 februarie 2021, 12:37)

    tudorr [utilizator]

    1.000.000 sparti intr-un fund... Sac fara fund! Cate scoli au WC ul in fundul gradinii? Cate toalete decente se puteau realizat cu banii astia?
    • +3 (3 voturi)    
      Probabil (Miercuri, 24 februarie 2021, 18:22)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      La primăriile pesede , vreo două-trei
  • +22 (34 voturi)    
    care e scopul acestor bani aruncati pe o insula? (Miercuri, 24 februarie 2021, 12:39)

    Kivek [utilizator]

    se face cercetare pt vreo boala acolo???

    nu avem scoli cu toaleta dar dam 1 milion ca sa stea unii pe o insula
    • -11 (19 voturi)    
      . (Miercuri, 24 februarie 2021, 13:04)

      Mihai_P1 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      In lumea asta sunt lucruri mai mari decat stiinta. Nu mai fiti atat de materialist-habotnici. Nu se reduce totul la stiinta.

      Oricum, ca sa se faca ceva trebuie in primul rand vointa. Bani vin din mai multe surse, inclusiv UE. Bani nefolositi... Deci problema nu e la bani.
      • +4 (6 voturi)    
        culmea ipocriziei.. (Miercuri, 24 februarie 2021, 14:05)

        Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui Mihai_P1

        .. ne zici noua sa nu mai fim materialisti, dar vrei material $$$
      • +3 (3 voturi)    
        O, da! (Miercuri, 24 februarie 2021, 14:54)

        dealucaragiale [utilizator] i-a raspuns lui Mihai_P1

        "Nu se reduce totul la stiinta"! Mai avem nevoie si de educatie, si de spitale, si de infrastructura, si de bun-simt intr-un final. Bisericile se pot sustine bine-mersi din donatii (nu platesc impozite, impun taxe pentru orice - lumanari, slujbe, etc. - si nu cred ca emit chitante de fiecare data), nu cred ca e nevoie ca statul sa le finanteze. In schimb, spitalele, scolile si drumurile nu se construiesc singure...
    • -3 (9 voturi)    
      De fapt (Miercuri, 24 februarie 2021, 13:49)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      dam milioane de euro pt pensiile speciale ale comunistilor, securistilor si tortionarii vechiului regim, dam 26 miliarde lei doar sporurile de praf si calculator pt bugetari, dam zeci de milioane de euro pt tot felul de pilosi din ambasadele tarii prin toata lumea(care isi bat joc de romani cand sunt solicitati-vezi votul in diaspora) etc, etc. Iar cei care au contribuit cel mai mult la ridicarea schitului romanesc au fost: domnitorul Moldovei Grigorie Ghica si cel al Munteniei, Alexandru Ghica si , de-a lungul vremurilor, cei 87%romani declarati ortodocsi..
  • +10 (22 voturi)    
    vai de noi (Miercuri, 24 februarie 2021, 12:40)

    liviu_ [utilizator]

    nu donam bani si la vatican?!
  • +9 (21 voturi)    
    Nu asa bai loazelor (Miercuri, 24 februarie 2021, 12:43)

    DiDiRo [utilizator]

    ci ca la DDB. De ce sa plateasca ateii pentru credinciosi. Sa faca cheta , cotizatie, abonament orice dar nu si din banii platiti impozite de Istvan catolicul, chiar daca s-a adunat si votul gastii hudemere. Iar daca este muzeu sa i se faca parte de la ministerul inculturii.
  • -3 (23 voturi)    
    Observati ca singurii cinstiti sunt USR (Miercuri, 24 februarie 2021, 12:43)

    emil bobu [utilizator]

    Toate mizeriile sunt comise de ceilalti.
    • -5 (11 voturi)    
      Hai ca am ras si pe ziua de azi (Miercuri, 24 februarie 2021, 12:51)

      Zummm [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      :))))))))))
    • -3 (9 voturi)    
      :)))))))))) (Miercuri, 24 februarie 2021, 13:08)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      Așa e, to'arșu' prim, să trăiți !
    • -1 (5 voturi)    
      Depinde (Miercuri, 24 februarie 2021, 13:13)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      Sunt multi care sustin aceasta idee. Ma refer la oameni. De ce ar fi doar oamenii carora nu le place ideea considerati "cinstiti" iar ceilalti nu? Din punctul meu de vedere toti au dreptul la bugetul de stat, inclusiv "incuiatii". Oricum, daca si UDMR e in barca asta e bine pana la urma.
    • -2 (8 voturi)    
      USR (Miercuri, 24 februarie 2021, 13:49)

      Utilizator5 [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      E cinstit in ideea ca nu se vrea sa para ceea ce nu e si isi recunoaste fidelitatea fata de doctrina materialist-ateista.
      USR e o adaptare a ideilor socio-culturale ale stangii europene la capitalism si democratie.
      Adica social vorbind e un partid cum il numesc gurile rele "marxist cultural" iar in privinta politicilor economice e de dreapta.
      O struto-camila marxisto-liberala.
  • -1 (9 voturi)    
    s-au luat banii astia de la mineri :))) (Miercuri, 24 februarie 2021, 12:49)

    decis [utilizator]

    Pentru amaratii de mineri nu se gasesc niscaiva bani. Pentru schituri, biserici, pensii speciale etc., da. Halal guvernare...nu e rau ca se aloca bani si pentru chestii de genu....dar....e ca in familia in care isi iau mobila noua, dar n-au ce manca....of of of....
  • +3 (13 voturi)    
    notre dame (Miercuri, 24 februarie 2021, 12:51)

    muciflenduri [utilizator]

    Auzi nene, cica francezii dau 4 meleoane, pentru Notre Dame, din buricul Parisului si noi nu dam 1 meleon pentru o tarasenie de pe o insula, din alta tara, unde se aduna doar cei mai mandri dintre preacredinciosi. E fix acelasi lucru.
  • +11 (15 voturi)    
    Ia uite ce hotel isi fac premiantii (Miercuri, 24 februarie 2021, 12:54)

    Coco Whistle [utilizator]

    Oare bor este asa saraca de nu are 1mil euro ptr fratiorii lor? Au nevoie de finantari de la buget ca sa-si trimita preotimea in vacanta? Iar s-a intilnit hotul cu prostul. E criza, e pandemie, avem spitale care arata ca niste coteturi dar ne mindrim cu catedrale si stadioane.
  • -5 (15 voturi)    
    Foarte bine! (Miercuri, 24 februarie 2021, 13:04)

    Metec [utilizator]

    Traditia sustinerii financiare a acestor lacasuri de catre statul roman urca in istorie pana la primii nostri voievozi. Este o datorie sa fie continuata aceasta traditie, in spiritul ortodoxiei romanesti.
    Pentru cei care nu stiu sau nu inteleg rostul acestor lacasuri, le spun: acolo, calugarii se roaga pentru intreaga lume, deci si pentru ei.
    • -1 (1 vot)    
      Iar voivozii erau greci! (Joi, 25 februarie 2021, 8:31)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Mai citeste istoria!
  • -4 (16 voturi)    
    Vai de viata voastra Romani dragi (Miercuri, 24 februarie 2021, 13:05)

    Dr. Alexandru Morar PhD [utilizator]

    Eu am locuit in Stockholm si acum la Londra. Inainte sa plec din Romania, eram mandru 'ateu'.

    Dupa ani de zile petrecuti in societati complet fragmentate, oameni izolati, cu valori si moraluri la marginea dezgustului - precum Roma antica inainte sa cada, unde totul e permis si nimic nu e imoral, m-am lecuit.

    Ateu sau nu, un popor cu o singura religie care dicteaza un set de valori si moraluri - ca sunteti religiosi sau nu - bune pentru o societate, este mult mai durabil.

    Sa vedeti ce frumoasa este Londra astazi, unde femeile umbla in fundul gol pe strada, vomeaza pe unde apuca si toti suntem inconjurati de orice neam doar European nu. 30% din ei mai sunt englezi, in rest - alte religii, alte valori, alte cutume.

    Credeti ca va doriti schimbare dar va garantez ca eram printre cei mai liberali si anti-biserica dintre toti, dar un singur an petrecut in asa societate m-a convins 100% ca poporul Roman este exact asa cum trebuie, iar setul de valori ortodoxe trebuie mentinut, fiindca va garantez - ca in lipsa lui - altul va fi impus, si nu va fi unul 'ateu' asa cum credeti - alte popoare sunt mult, mult mai ferme in ceea ce priveste modul lor de viata, si ajung sa domine rapid.

    Va rog din inima sa priviti religia si din alte puncte de vedere, nu doar din 'eu nu cred in Dumnezeu, hai sa dam jos bisericiile sa construim spitale'.

    E nevoie de ambele, si de scoli, si le putem avea pe toate.
    • +1 (3 voturi)    
      Ai uitat sa spui (Miercuri, 24 februarie 2021, 15:11)

      Coco Whistle [utilizator] i-a raspuns lui Dr. Alexandru Morar PhD

      Ca romania e clasata extraordinar in europa la a avea mame tinere, chiar la15 ani. Sa ne dai de stire cind o sa te intorci definitiv in romania sa te asteptam cu miere si flori iar popa daniel iti va face o lecuire in noua casa a lui ceausescu reinventat.
    • 0 (2 voturi)    
      Nasol rau in strainatate (Miercuri, 24 februarie 2021, 15:35)

      mihle [utilizator] i-a raspuns lui Dr. Alexandru Morar PhD

      Ai dreptate, lipsa de moralitate a vestului te strica, si eu dupa 1 an de Germania incepusem sa ascult manele, noroc ca m-am intors in tarisoara noastra si acum ascult iar rock satanic.
    • 0 (0 voturi)    
      Da tu de unde esti Mahommed? (Joi, 25 februarie 2021, 8:56)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui Dr. Alexandru Morar PhD

      Am fost in Londra si stiu de ce vomita femeile alea, ca mi-a venit si mie sa vomit cand am vazut burkas in vitrine!
  • +3 (11 voturi)    
    s-a votat ca in vremurile (Miercuri, 24 februarie 2021, 13:22)

    mmmircea [utilizator]

    "bune" ale guvernarii Nastase, cand Vadim se facea ca-l critica pe Bombonel la televizor, iar cand venea vorba de vot in parlament, treceau toate initiativele psd-iste cu majoritate si nu orice majoritate, ci una constitutionala.
    Astept cu nerabdare alocarea a 100 de milioane de euro pentru finalizarea catedralei neamului prost, da hananaia aceea sinistra cu cupole haurite din spatele Palatului Parlamentului.
  • 0 (4 voturi)    
    probabil atâta costâ şpaga (Miercuri, 24 februarie 2021, 13:28)

    NJozsef [utilizator]

    pentru a rezolva pentru vecii vecilor problema localităților fără curent electric, fără stație de epurare, fără grupuri sanitare decente în toate şcolile şi grădinițele, fără groapă de gunoi "ecologică", fără stații de autobuz acoperite şi eventual cu vreo bancă, fără bancomat, fără wifi gratis pe stradă, şi fără iluminat public.
    1 Milion e totuşi o nimica toată pe lângă jucăriile de aruncat cu rachete în mare de 1,7 Miliarde.
  • +7 (13 voturi)    
    In Romania (Miercuri, 24 februarie 2021, 13:38)

    Alexa.99. [utilizator]

    traiesc si musulmani si atei sau catolici. Nu ar fi de minim bun simt ca, din impozite, care sunt platite si de catre acesti oameni, sa inceteze sponsorizarea lacasurilor ortodoxe?
    Nu va mai bateti joc de banii contribuabililor! Cine vrea sa sprijine un cult religios, s-o faca voluntar, nu sa se mai ia bani la gramada din taxe si impozite.
    • +1 (3 voturi)    
      Fotbal (Miercuri, 24 februarie 2021, 14:23)

      Utilizator5 [utilizator] i-a raspuns lui Alexa.99.

      Banii primariilor pentru echipele de fotbal.
      Nici o primarie sa nu mai "sponsorizeze" echipe de fotbal. Banii publici pentru infrastructura sportiva, juniori nu pentru echipele profesioniste.
      Ori patron or socios dar nu bani publici pentru cluburile de fotbal.
      • -1 (1 vot)    
        Banii aia ii dau primariile, nu parlamentul! (Joi, 25 februarie 2021, 9:03)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

        Pute rau de tot cand parlamentul administreaza direct bugetul tarii pentru rahaturindin astea! Auzi tu:
        "Având în vedere istoria acestui loc și importanța acestuia pentru poporul român, este necesar ca statul român să acorde un sprijin financiar permanent pentru restaurarea, conservarea și întreținerea complexului de clădiri și a operelor teologice, culturale, istorice și artistice ce compun Schitul Prodromu”. WTF e cu Prodromu asta? Aud prima data cuvantul.
        Si de cand e un deal/munte din Grecia “sfant”? Mai bine dadeau banii pentru niste sfintele BMW-uri si sfinte Mercedesuri pentru popii din Romania!
  • 0 (4 voturi)    
    nu mai da gigi? (Miercuri, 24 februarie 2021, 14:11)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    .. acum se plateste din bani publici?
  • -2 (6 voturi)    
    Pentru cine nu stie (Miercuri, 24 februarie 2021, 14:33)

    Gh. Vasile [utilizator]

    - Muntele Athos este o peninsula, nu o insula

    - cazarea si masa la oricare manastire/schit din Muntele Athos (inclusiv Prodromu) este gratuita

    - banii aceia nu sunt aruncati / furati, chiar se construiesc lucruri cu ei; cine nu crede se poate duce sa viziteze si sa se convinga

    - sunt multi oameni in Romania care nu isi doresc ca banii statului sa se cheltuiasca pe stadioane de fotbal
    Cu ei ce facem ? In afara de argumentul ca un stadion se inchiriaza, aduce bani, etc., poate cineva sa arate un plan de investitii/amortizare/business pentru stadioanele de fotbal in care s-au scurs sute de milioane de euro - bani care ar fi fost la fel de buni pentru spitale si scoli ....
    • 0 (4 voturi)    
      Lasa-i in pace, sunt simpli postaci! (Miercuri, 24 februarie 2021, 15:20)

      Metec [utilizator] i-a raspuns lui Gh. Vasile

      Aici nu isi exprima decat putini opinia personala, majoritatea sunt platiti de partide sa se planga de orice. Nu te obosi sa le oferi atatea informatii, ca ei stiu mai bine ce au de facut!
      • +1 (3 voturi)    
        și alea nu sunt Mercedes-uri? (Miercuri, 24 februarie 2021, 16:19)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui Metec

        de ce femeile n-au voie la Athos?
        Maica Domnului știe?
        ..fundamentaliști intoleranți
        • 0 (4 voturi)    
          E vorba de Athos, nu de Thassos! (Miercuri, 24 februarie 2021, 16:50)

          Metec [utilizator] i-a raspuns lui MG

          Acolo poti sa faci ce vrei, la Athos nu.
          • 0 (2 voturi)    
            ce glume (Miercuri, 24 februarie 2021, 17:11)

            MG [utilizator] i-a raspuns lui Metec

            atunci sa plateasca DOAR cine se duce acolo
            • 0 (2 voturi)    
              Pentru scoala copilului tau, cine plateste?! (Miercuri, 24 februarie 2021, 18:52)

              Metec [utilizator] i-a raspuns lui MG

              Numai parintii copiilor din scoala sau noi toti?!
              • 0 (2 voturi)    
                impozitele mele (Miercuri, 24 februarie 2021, 20:02)

                MG [utilizator] i-a raspuns lui Metec

                sunt contributor NET!
                Nu ca misticii de doi lei.
                Tratati-vă cu apă sfințită.
              • 0 (2 voturi)    
                taxele mele (Miercuri, 24 februarie 2021, 20:35)

                MG [utilizator] i-a raspuns lui Metec

                sunt contributor NET!
  • +3 (5 voturi)    
    au mai cheltuit 1 milion de Euro (Miercuri, 24 februarie 2021, 15:23)

    Coresponedntu [utilizator]

    pe o biserica cumparata in Berna de la catolici, care nu mai au cotizanti si au gasit fraieri sa o cumpere, si care e mai mult goala intrucat diaspora romana din Elvetia e mai luminata, s-au dat dupa elvetieni devenind mai multi atei sau agnostici. Bani in vant pentru sarlatanii cu barbi. Romanii doreau mai mult o gardinita, centru de intalniri, asezamant social, dar statul si BOR a decis sa chetules bani pentru tenple in mileniul 3.
    Sa dai insa bani de la Guvern pentru un schit la Athos, unde se practica discriminarea femeilor, lasand la o parte sarlatania in sine.
    • +1 (3 voturi)    
      In schimb (Miercuri, 24 februarie 2021, 19:51)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      e"sfanta"acordarea sporului de praf de 26 miliarde lei anual (5,3 miliarde euro) la bugetari , alte milioane de euro pe pensiile speciale ale ateilor comunisti si securisti, stadioane fara numar a caror gazon schimbat periodic costa cat o catedrala ..
  • 0 (4 voturi)    
    Hai cu autonomia teritoriala! (Joi, 25 februarie 2021, 8:52)

    Alui [utilizator]

    Eu m-am plictisit sa-i infundam de bani pe cersetorii astia din Moldova si Oltenia!
    • 0 (0 voturi)    
      ! (Joi, 25 februarie 2021, 13:00)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Eu sunt de acord! Nu avem 1 km de autostrada in Moldova, dar voi in Ardeal aveti cei mai multi km deja si multi altii in constructie!
    • 0 (2 voturi)    
      Da, chiar va rog! (Joi, 25 februarie 2021, 14:48)

      Metec [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Voi, in Ardeal, nu ati fost niciodata stat romanesc, asa ca puteti pleca oricand din Romania.
      La revedere sau, mai bine zis, ramas bun!
  • 0 (2 voturi)    
    Ca sa stim despre ce este vorba! (Joi, 25 februarie 2021, 11:26)

    Metec [utilizator]

    În anul 1820, în vremea arhipăstoririi Mitropolitului Veniamin Costachi al Moldovei, a fost fondat la Muntele Athos, Schitul Românesc Prodromu cu hramul "Sfântului Ioan Botezătorul", întemeierea sa fiind consfințită prin hrisoavele domnești ale domnitorului Grigore Alexandru Ghica al Moldovei la 7 iulie 1853 și ale domnitorului Carol I al României la 19 iunie 1871. (https://ro.wikipedia.org/wiki/Schitul_Prodromu)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by