Cu compania de software, Argo IA, Volkswagen voia să construiască taxiuri robot. Dar acum grupul german și partenerul său american Ford se retrag din proiect, iar pierderile lor sunt de câteva miliarde de dolari.

Mașină autonomă Argo AIFoto: DreamsTime / Michael Vi

Miercuri seara a fost dat de VW comunicatul „Volkswagen consolidează dezvoltarea pentru conducerea autonomă”. În spatele pomposului titlu se strecoară și știrea că start-up-ul american Argo AI nu are viitor. Miliardele investite de Ford și VW în acesta s-au dus.

Finanțare oprită

Grupul Volkswagen și partenerul său american Ford se retrag din proiectul comun care implică mașini robot la compania de software, Argo AI. Compania din Wolfsburg a anunțat în mod surprinzător că Volkswagen nu va mai investi în Argo.

Ford iese direct din afaceri și a înregistrat o depreciere de 2,7 miliarde de dolari, după cum a anunțat grupul după închiderea burselor din SUA. Aceasta a dus la o pierdere netă de 827 milioane USD în trimestrul al treilea.

VW este probabil în aceeași situatie. Cei doi parteneri dețineau anterior fiecare 40% din Argo și au convenit în 2019 asupra unei dezvoltări comune, pe scară largă, a tehnologiei create de acest startup.

Viitor partener nespecificat

Vehiculele comerciale Volkswagen au primele modele ale VW ID. Buzz deja echipate cu tehnologia Argo și sunt testate la München. Acum filiala VW urmează să continue cu un partener nespecificat.

VW intenționează să prezinte un nou partener pentru taxiurile sale robot planificate anterior cu Argo, care urmează să fie lansate prin intermediul subsidiarei de mobilitate Moia, din Hamburg, în 2025. Cu toate acestea, compania nu l-a numit încă.

Pentru a promova conducerea autonomă și în transportul privat, filiala software a Volkswagen, Cariad, își va intensifica cooperarea cu Bosch.

Dezvoltarea tehnologiei pentru conducerea autonomă este costisitoare și considerată riscantă, deoarece perspectivele de succes, inclusiv posibilele profituri viitoare, sunt neclare. Odată cu plecarea Ford, Argo pare să fie istorie.

Potrivit presei americane, angajații au fost deja informați că aceasta va fi închisă. Volkswagen vrea să ofere angajaților schimbarea locului de muncă.

Conlucrarea dintre VW și Ford continuă

Volkswagen a intrat în Argo, subsidiara Ford de atunci, în 2019, cu o investiție de peste 2,6 miliarde de dolari. Investiția a fost decisă ca parte a unei alianțe mai largi, cu mari ambiții. Pe lângă fonduri de un miliard de dolari, VW adusese și propria subsidiară, AID.

Până în 2022, VW trebuia să cumpere și alte acțiuni ale Ford în valoare de aproximativ 500 de milioane de dolari. „Acesta era planul la acea vreme”, notează Spiegel.

Odată cu încheierea proiectului comun cu Ford, VW trebuie să facă față unei alte frâne la ambițiile sale de oderniyare tehnologică. Recent, grupul a avut probleme la filiala de software deținută de grup, Cariad, care a fost finanțată cu miliarde. Au existat întârzieri în noile generații de software, ceea ce a dus și la lansarea întârziată a noilor modele de mașini.

Potrivit Spiegel, problemele de software sunt și un motiv pentru care fostul CEO, Herbert Diess, a trebuit să demisioneze.

Încheierea cooperării cu Argo nu afectează cooperarea dintre cele două companii de automobile. Printre altele, e vorba de utilizarea de către Ford a sistemului modular de mașini electrice, MEB al VW, iar la VW Commercial Vehicles din Hanovra sunt dezvoltate în comun și camionete.

(foto articol: ©Michael Vi|Dreamstime.com)