In cazul avionului Airbus A320

Aeroportul din Hamburg: Copilotul-femeie de 24 de ani a evitat catastrofa aviatica

de Alina Musatoiu     HotNews.ro
Miercuri, 5 martie 2008, 14:56 Actualitate | Internaţional


Maxi J.
Foto: bild.de
Un tanar copilot, in varsta de 24 de ani, a incercat sa redreseze Airbus-ul A320 a carui prabusire a fost aproape iminenta sambata trecuta, pe aeroportul din Hamburg. Comanda a fost apoi preluata de colegul acesteia, un pilot mai experimentat.

Avionul, apartinand companiei Lufthansa, era cat pe ce sa se prabuseasca la aterizarea pe un aeroport din Hamburg, din cauza vremii rele. A fost insa redresat in ultimul moment de copilotul Maxi J., o tanara in varsta de 24 de ani, sustine un purtator de cuvant al Biroului Federal German pentru Investigarea Accidentelor Aviatice.

Apoi, avionul a fost preluat de mai experimentatul pilot Oliver A., 39 de ani. Inca nu se stie de ce pilotul i-a permis sa faca aterizarea, pe timp de furtuna, colegei sale mai putin experimentate. Se stie insa ca nu este neobisnuit ca pilotul si copilotul sa-si inverseze atributiile in timpul zborului, sustine spiegel.de. De obicei, unul dintre ei piloteaza avionul, in timp ce al doilea se ocupa de comunicatii.

Copilotii urmeaza aceleasi cursuri ca si pilotii si trebuie sa poata indeplini aceleasi sarcini ca si ei. Reprezentantii companiei Lufthansa au refuzat deocamdata sa comenteze evenimentul, spunand ca anchetele se afla inca in desfasurare.

In avion se aflau 131 de pasageri atunci cand acesta a fost surprins, la aterizare, de o pala puternica de vant. Avionul s-a clatinat si a atins pista cu una dintre aripi, apoi a decolat din nou. Lufthansa afirma ca niciunul dintre pasageri nu a fost ranit.

Urmareste tentativa de aterizare a avionului Airbus A320






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















17878 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Nu e neobisnuit (Miercuri, 5 martie 2008, 15:19)

    Stoewer [anonim]

    E normal ca si copilotul sa preia astfel de manevre. Pilotul este obligat sa preia comanda avionului numai in conditii de vizibilitate redusa, ceea ce nu era cazul aici. Tinerii copiloti trebuie si ei sa capete experienta.

    Bravo ei. La 24 de ani, majoritatea fufelor isi dau talente in Mall.
    • +2 (2 voturi)    
      nu numai in mall.. (Miercuri, 5 martie 2008, 15:35)

      geo [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      ...ci si in politica...
    • 0 (0 voturi)    
      mall... (Miercuri, 5 martie 2008, 16:29)

      bryze [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      "Bravo ei. La 24 de ani, majoritatea fufelor isi dau talente in Mall."
      Da, in Romania asa e. In Germania nu prea! :-)
      • 0 (0 voturi)    
        jalnic...... (Joi, 6 martie 2008, 19:36)

        Locota Francisc [anonim] i-a raspuns lui bryze

        Nu stiu cate malluri visezi tu dar in Romania nu sunt foarte multe incat sa zici ca fetele de 24 de ani sin Romania isi dau talente mall.SA sti ca sunt multe care merita apreciate chiar daca nu piloteaza avioane sau sunt ingineri spatiali. .............Tu ce faci de esti asa de special???.
        De exemplu la tara ( unde stau un pic sub 50% din Romani) viata e alta , nu ai timp de mall-urile la care visezi tu
      • 0 (0 voturi)    
        femei pilor (Joi, 6 martie 2008, 21:45)

        cruise [anonim] i-a raspuns lui bryze

        Esti complet pe dinafara, amice.
        Nu numai ca femeile pot pilota avioane la fel de bine ca barbatii, dar ele rezista mai bine decat barbatii la acceleratii gravitationale mari. De-aia ai sa vezi femei-pilot si in USAF.
  • -1 (5 voturi)    
    Frateee (Miercuri, 5 martie 2008, 15:20)

    escu [anonim]

    De ce femeile la volan, mansa (si pesemne ca si la timona) se pricep cel mai bine la a da emotii?
    • 0 (4 voturi)    
      lol.. (Miercuri, 5 martie 2008, 15:30)

      dude [anonim] i-a raspuns lui escu

      io gagicile leasi lasa numai la volanul mashinilor sub 2,5 metri si care cantaresc sub 300 de kile. io stau in viena si aici din pacate sunt foarte multe femei la volanul unor mashini mari si din pacate de foarte multe ori cauzeaza accidente indirect. ele sunt interesate numai ele as ajunga la destinatie..restu pot sa moara..de cate ori nu patesc sa franeze brusc ca leo speriat ceva sau sa plece din panta cu mers in spate apriori..sa nu semnalizeze..sa opreasca brusc sa parcheze si sa dea inspate de zici ca ar fi pe camp.. sa fim seriosi femeile nu stiu sa conduca si gata.(exista si exceptii normal insa marea majoritate sunt tub!)
      • +2 (4 voturi)    
        nu e chiar asa (Miercuri, 5 martie 2008, 15:47)

        nike [anonim] i-a raspuns lui dude

        1. Titlul articolului nu e unul fericit ales, duce cu gandul la faptul ca a fost prima ei incercare de aterizare in cariera de pilot(corelata cu probleme la aterizare poate forma opinii gresite) si nu prima incercare de aterizare din zborul respectiv.

        2. pentru dude: sa fim seriosi, am vazut si barbati care sunt mult mai inconstienti si mai "asi" ai volanului decat femeile. De cand conduc(sunt ceva ani), cele mai multe probleme pe care le intalnesc in trafic sunt din vina barbatilor. Asa ca generalizarile si discriminarile nu isi au rostul aici.
      • 0 (0 voturi)    
        conducere (Joi, 6 martie 2008, 16:07)

        Podravka [anonim] i-a raspuns lui dude

        leasi lasa, leo speriat ceva, sau sa plece din panta cu mers in spate apriori,

        Nu om fi stiind noi sa conducem, da nici tu nu te prea lauzi cu gramatica limbii romane, asa-i?
    • 0 (2 voturi)    
      Sorooo (Miercuri, 5 martie 2008, 15:38)

      Femeie [anonim] i-a raspuns lui escu

      Numai si numai ca sa puna in valoare barbatii ca tine!
  • +2 (2 voturi)    
    Gresit (Miercuri, 5 martie 2008, 16:47)

    anonim [anonim]

    Autorul articolului a inteles gresit. Pilotul sef a preluat comanda chiar inainte ca aripa stanga sa atinga solul si el a inceput manevra de ridicare in aer. Pana sa livreze turbinele putere maxima dureaza cateva secunde, de aceea avionul a mai fost scuturat pana sa se ridice.
    Deci copilotul nu a facut o fapta buna, nu merita nici o lauda.
    • 0 (2 voturi)    
      De ce esti rau? (Miercuri, 5 martie 2008, 17:38)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Cum nu merita fata lauda?Avionul a intrat in turbulente,cand ea se afla la carma.Faptul ca domnisoara asta nu intrat cu botul avionului undeva,arata ca totusi a fost cool in acele secunde de
      groaza.
      Eu inca nu am auzit vreun spacialist,care sa fi criticat
      atitudinea ei.Nimeni nu s-a astept la acest vant.Scurt timp inainte de decolare,a fost transmis de la Tower ca vantul la sol este 45 km/ora.
      Nu a gresit nimeni,iar fata si-a facut munca OK.
      • 0 (0 voturi)    
        Graba manca-l-ar tata,de ea.Corectura (Miercuri, 5 martie 2008, 18:48)

        Victor [anonim] i-a raspuns lui Victor

        "de aterizare"
  • -1 (1 vot)    
    pentru domnul dude (Miercuri, 5 martie 2008, 16:49)

    john [anonim]

    domnule dude, cu toata stima si respectul si eu te-as lasa pe tine numai in cusca cu o gorila in calduri ... ca daca femeile sunt de acord cu tine provoaca accidente minore dar dese barbatii provoaca accidente mortale.
  • +1 (1 vot)    
    Vinovatul (Miercuri, 5 martie 2008, 16:52)

    gaspy [utilizator]

    Intrebarea care ar trebui pusa defapt este cum de a permis turnul de control aterizarea avionului pe astfel de conditii... vant de 250Km/h! (155mph).

    Bravo copilotului de 24 de ani ca s-a descurcat. Faptul ca e femeie e irelevant (ori e apt ca si copilot, ori nu - faptul ca e barbat, femeie sau martian nu conteaza)
    • 0 (0 voturi)    
      Vant (Miercuri, 5 martie 2008, 17:23)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui gaspy

      Vantul a suflat cu 45 km/h din lateral, si avionul e proiectat sa aterizeze cu un vant lateral de maxim 55 km/h.
  • +1 (1 vot)    
    Evitarea catastrofei (Miercuri, 5 martie 2008, 16:52)

    Zburator [anonim]

    Eu am intzeles ca fatutza a scapat avionul de sub control si numai interventzia pilotului a salvat situatia.
  • -1 (1 vot)    
    Femei la volan (Miercuri, 5 martie 2008, 17:11)

    meme [anonim]

    Am vazut multe femei de toate varstele conducand foarte bine. Inclusiv ditamai camioane, tractoare samd. Am vazut odata intr-o parcare subterana cum o femeie de varsta mijlocie a parcat un ditamai mertan din doua miscari impecabil intr-un loc foarte stramt. Eu ca barbat sunt 100% sigur ca nu reuseam acea manevra asa de repede cu toate ca am experienta de conducere.
    Deci lasati-o moarta cu discriminarea. Exista buni si mai putin buni pe ambele pari ale baricadei.
  • +2 (2 voturi)    
    Hotnews sunteti varzaaa! Traduceti cu picioarele; habar n-aveti pe ce lume traiti (Miercuri, 5 martie 2008, 17:18)

    Anonim [anonim]

    "A young co-pilot steered the Airbus A320 that almost crashed on Saturday while trying to land in heavy wind. The more experienced 39-year-old pilot then took over to abort the landing and take off again."

    Deci copilotul aproape ca a prabusit avionul. (Adica copilotul sucks)
    Iar pilotul (masculul lol) l-a redresat.
    Adica, copilotul e habarnist iar pilotul e jmecher (femeie vs. barbat).
    • +2 (2 voturi)    
      Articolul a fost tradus... (Miercuri, 5 martie 2008, 17:36)

      romanul [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      ...de o femeie! deci e normal!
    • -1 (3 voturi)    
      Citeste si tu presa germana (Miercuri, 5 martie 2008, 17:46)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Asta-i presa engleza.Articolul Hotnews este preluat din cea germana,unde tonul nu este asa cum redai tu.Cum am mai spus si mai sus,nu am citit inca un articol,care sa o critice pe domnisoara!
      Ar fi bine sa nu ne dam savanti de limbi straina,fara sa cunoastem baza articolului.
      • +2 (2 voturi)    
        serios? (Miercuri, 5 martie 2008, 18:56)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui Victor

        Pai eu cred ca domnisoara care a tradus a tradus articolul din link, care e in engleza, NU??

        Si ce creier de gaina poti sa ai incat sa crezi ca un copilot ii da peste mana pilotului si redreseaza el avionul???

        Elementul comun din ambele relatari e:
        unul era sa prabuseasca si celalat l-a redresat.
        Daca tie iti place sa crezi ca un pilot-femeie debutant l-a redresat si nu pilotul mai invarsta si MULT mai experimentat, atunci scuza-ma, ai fost spalat pe creier suficient de presa conventionala.
        • -2 (2 voturi)    
          Anonimule (Miercuri, 5 martie 2008, 20:02)

          Victoria [anonim] i-a raspuns lui Anonim

          Dar tu nu intelegi ca eu traiesc in Garmania si am
          ascultat la TV,am citit in presa,despre aceasta
          aproape catastrofa si stiu despre ce vorbesc?
          Tu stii cate pilot femei are Luhthansa?Peste 300,din care 50 sunt capitan de zbor lung.
          Am impresia ca esti un antifeminist,de vezi lucrurile dintr-o prisma masculina.
          Pai in afara de presa conventionala,de unde cunoastem adevarul?Interpretam noi cum ne cer muschii?Ai fost tu cumva in avion sau martor ocular,de stii exact totul?
          Tu vorbesti ca si mine ce ai citit in presa(dar presa engleza si nu cea germana).
          Inca ceva,de unde o scoti ca eu sustin ca un pilot experienta a fost redresat de debutanta noastra?Uita-te in liniste,ce am scris eu si ce raspuns dai tu !
          Si inca ceva,articolul de mai sus este preluat din Spiegel si acesta este si tonul original.
          • +1 (1 vot)    
            traducerea e proasta (Miercuri, 5 martie 2008, 21:28)

            robert [anonim] i-a raspuns lui Victoria

            nu conteaza daca e femeie sau nu, n-are nici o importanta asta. In textul in engleza spune clar: "The more experienced 39-year-old pilot then took over to abort the landing" - adica pilotul de 39 de ani a preluat avionul si a oprit aterizarea.
            "A young co-pilot steered the Airbus A320 " - copilotul a pilotat avionul, si nu a redresat avionul.
            • 0 (0 voturi)    
              Ne contrazicem fara sfarsit! (Miercuri, 5 martie 2008, 23:05)

              Victor [anonim] i-a raspuns lui robert

              Printr-o greseala numele meu a ajuns la Victoria.Probabil am continuat sa scriu mai departe fara sa incep un aliniat nou.

              Si de ce imi raspunzi mie?Nu eu sunt cel cu redresatul si discut de textul in engleza,ci Anonimul!
              Eu nu citesc din obisnuinta anumita presa engleza,deoarece nu-mi place tonul si modul lor de-a scrie.Eu vorbesc de ce am citit in presa germana!
              Cineva mai jos,se pare ca tot unul cititor si ascultator in germana,a scris acelas lucru sustinut de mine.
              De fapt,in Germania s-a trecut de mult la alte subiecte,numai noi stam si ne certam cine a condus si cum a condus,iar cei doi piloti sunt de mult in aer si-si vad de treaba lor,ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic.
              • +1 (1 vot)    
                Presa bat-o vina... (Joi, 6 martie 2008, 0:28)

                Anonim [anonim] i-a raspuns lui Victor

                "Tu stii cate pilot femei are Luhthansa?Peste 300,din care 50 sunt capitan de zbor lung."
                Sunt convins ca asta o stii pentru ca te intereseaza compania Luhthansa si NU pentru ca in articolul FEMINIST pe care l-ai citit s-au prezentat invers faptele doar ca sa bage si asta cu numarul de femei...
                Ia zi, de curiozitate, intuitia mea masculina are dreptate?
                Asa e ca satistica aia ai citit-o in acelasi articol.... german?
                • 0 (0 voturi)    
                  anonim (Joi, 6 martie 2008, 11:27)

                  Victor [anonim] i-a raspuns lui Anonim

                  Lasa flegma ptr.domeniile ce le cunosti mai bine.Nu vorbesc ca tine din orgoliul nostru masculin,ci ma amestec in discutii de care am habar si ma intereseaza.
                  De nr.acestor studente si piloate stiu din viata reala si nu din presa.
                  Sunt un Frequent Traveller al acestei companii,iar feciorul nostru studiaza in Bremen in cooperatie cu Lufthansa
                  aceasta meserie.
                  Nu ti se pare ca esti cam penetrant?
      • +1 (1 vot)    
        Presa germana sau engleza? (Joi, 6 martie 2008, 2:28)

        Pepi [utilizator] i-a raspuns lui Victor

        Linkul dupa care e facut articolul este spre Spiegel, editia in limba engleza. Dar Spiegel face parte din presa germana!
      • 0 (0 voturi)    
        Pai asta-i link-ul (Joi, 6 martie 2008, 22:32)

        kinn [anonim] i-a raspuns lui Victor

        Articolul Hornews este preluat de la linkul pe care l-au dat in text. Si acolo scrie clar:

        "A young co-pilot steered the Airbus A320 that almost crashed on Saturday while trying to land in heavy wind. The more experienced 39-year-old pilot then took over to abort the landing and take off again."

        Ziar german, editie in engleza.

        Concluzia: au tradus gresit / au denaturat sensul articolului initial.

        Ca in alte ziare tonul ar putea fi altul, ok, dar nu de acolo a preluat Hotnews subiectul.
  • +2 (2 voturi)    
    La prima mea lectie de pilotaj (Miercuri, 5 martie 2008, 18:24)

    ALex [anonim]

    Instructorul mi-a spus ca orice aterizare din care iesi pe picioare e una buna. Asadar aterizarea avionului a fost una buna. De restul detaliilor se ocupa deja anchetatorii.

    Tot ce pot face eu e sa admir echipajul pt curaj cel putin, eu unul as fi bagat gaz si as fi cerut alt aeroport, si asta inca de la 300m altitudine, nu de la 5m :)
  • +1 (1 vot)    
    uauuu (Miercuri, 5 martie 2008, 19:56)

    taz [anonim]

    da....DELICAT....Mi s-a intamplat si mie sa zbor cu un echipaj mixt..si tipa chiar s-a descurcat bine in asemenea conditii...dar ar fi bine s-o faca .....singuri ...intr-un avion..ca de-aia li se baga ore de...pilotaj experimental.Acum nu cred ca da bine la un asemenea nivel sa te "joci" cu viata altora....
  • 0 (0 voturi)    
    Copilotul-femeie de 24 de ani a evitat catastrofa (Miercuri, 5 martie 2008, 22:28)

    Heinz Szegedi [anonim]

    Corect:
    In momentul cind aripa dreapta a avionului
    A 320 (Airbus) a atins pista de aterizare exact in acel moment comanda a fost preluata de pilot.
    Felicitari si ei si lui!
  • +1 (1 vot)    
    Bravo cui l-a redresat ... (Joi, 6 martie 2008, 0:23)

    George [anonim]

    Am trecut prin asa ceva in 2005, pe aeroportul din Frankfurt si nu doresc nimanui sa treaca prin ce au trecut acei oameni.
    Veneam din Africa de Sud si, dupa 12 ore de intepenit pe scaun urma sa aterizam. Pe ecrane, la conditiile meteo la destinatie aveam cer senin, vreo 12-13 grade (1 septembrie) si vant de sub 2-3 m/s. In clipa cand ne-am apropiat am comutat pe camera din coada avionului sa vad aterizarea "de sus". Si m-am ingrozit :( In momentul in care botul avionului deja se ridicase pentru a pune trenurile spate pe pista, pur si simplu, din senin, s-a inclinat spre stanga si botul s-a deplasat 10-15 gr spre stanga. Practic, contactul cu pista a avut loc inclinat, pilotul reusind redresarea directiei inainte de a pune pe pista si trenul fata. Spre deosebire de cazul de acum, cand avionul trebuia sa vina la aterizare cu motoarele turate (era totusi furtuna afara), la noi motoarele erau reduse, ca pentru o aterizare in conditii meteo bune. Am aterizat pe ceatza la Otopeni (de 2 ori pana acum ... din care ultima data cu mai putin de o ora inaintea accidentului cu masina uitata pe pista) si stiu ce-i aia aterizare cu motoarele turate.
  • +1 (1 vot)    
    traducere de 2 lei (Joi, 6 martie 2008, 1:59)

    Gigel [anonim]

    Oameni buni, nu este prima data cand se intampla asta; fiti mai atenti la cum traduceti
  • 0 (0 voturi)    
    a fost GRESEALA DE PILOTAJ !!!! (Joi, 6 martie 2008, 8:24)

    florin [anonim]

    a fost o greseala de pilotaj, pilotii sunt antrenati sa aterizeze in conditii de vant ... termenul de specialitate este "crosswind landing". dati un search pe youtube si o sa vedeti. aterizarea nu trebuia sa puna probleme! probabil pilotul a vrut sa o "initieze" pe colega sa in alte aterizarii pe vant si ea era sa omoare 120 de oameni ...
  • 0 (0 voturi)    
    Piloti (Joi, 6 martie 2008, 11:54)

    Akanom [anonim]

    Sa fim corecti si sa recunoastem ca gagica aia piloteaza mai bine o magaoaie d'aia de avion decat 99% din oamenii de aici conduc o masina....
    Vantul lateral depasea toleranta avionului - un A320 poate sa aterizeze cu vant lateral (crosswind landing) de 40 Knots cu bursts pana la 48knots, iar pe pista 23 (unde a fost incercata aterizare) vantul batea cu 45knots cu bursts de 55knots - in afara limitelor de siguranta ale avionului. Greseala majora de pilotaj a fost incercarea aterizarii pe aceasta pista. Ulterior avionul a aterizat pe alta pista (33), pe care directia vantului era alta, iar componenta laterala era in limitele avionului.
    • 0 (0 voturi)    
      @ Akanom (Joi, 6 martie 2008, 18:15)

      romanul [anonim] i-a raspuns lui Akanom

      Daca tu conduci prost o masina e treaba ta dar lasa-i pe altii inafara declaratiilor tale!

      Hai pa!
  • 0 (0 voturi)    
    CATASTROFA EVITATA (Joi, 6 martie 2008, 22:34)

    NN [anonim]

    La analiza acestui eveniment trebuiesc puse cateva intrebari:
    1 Componenta laterala a vantului era in limitele admise de manualul de zbor?.
    La majoritatea aeronavelor componenta laterala maxima a vantului nu depaseste 35Kt adica approximativ 65 km/ora
    2 Daca era peste limite de ce s-a inceput procedura de apropiere
    3 De ce a pilotat Copilotul ? avand in vedere varsta acesta nu putea avea o experienta prea mare.
    Mai sunt multe necunoscute ca sa avem o imagine clara de ce s-a ajuns intr-o situatie foarte aproape de catastrofa
  • 0 (0 voturi)    
    s-a dovedit ca... (Vineri, 7 martie 2008, 8:50)

    Michel [anonim]

    femeia a fost de vina... ce draqu.... a-ti pus botu' la informatie falsa !!!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by