Dezvoltarea aeronavei cu design futurist, „Flying-V”, tocmai a primit un impuls odată cu aflarea veștii că firma olandeză KLM va contribui la finanțarea noului tip de avion. Mijlocul de transport va avea un design în formă de V și va fi mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil, scrie CNN.

Flying VFoto: Captura YouTube

Se presupune că avionul va folosi cu 20% mai puțin combustibil decât Airbus A350-900 în timp ce transportă un număr similar de pasageri - Flying-V va putea purta la bord 314 pasageri, în timp ce Airbus A350 poate transporta între 300 și 350 de oameni.

Avionul este numit după chitara electrică Gibson Flying-V, iar designul său a fost dezăluit pentru a marca aniversarea a 100 de ani de la înființarea firmei aeriene olandeze KLM.

În scopul îmbunătățirii sustenabilității transportului aerian, modelul Flying-V a fost conceput de Justus Benad, atunci student la Universitatea Tehnică din Berlin. Proiectul a fost mai apoi dezvoltat de cercetători de la Universitatea de Tehnologie Delft din Olanda, cunoscută și sub numele de TU Delft.

„În ultimii ani, KLM s-a dezvoltat ca un pionier al sustenabilității în cadrul industriei aeronautice", a declarat Pieter Elbers, directorul executiv și președintele KLM. „Suntem mândri de relația noastră de cooperare cu TU Delft, care se potrivește cu strategia companiei KLM și este importantă pentru noi în drumul spre creșterea aviației durabile", a mai spus Elbers.

„Aviația contribuie cu aproximativ 2,5% la emisiile globale de dioxid de carbon (CO2), iar industria este în continuă creștere, așa că trebuie să ne îndrepăm atenția în construirea unor avioane mai durabile", a declarat managerul de proiect de la Tu Delft, Roelof Vos.

„Nu putem schimba cu avioane electrice întreaga flotă. Avioanele electrificate devin mult prea grele și nu rezistă să zboare peste Atlantic - nu acum, nu în 30 de ani", a spus Vos. „Așa că trebuie să creăm tehnologii noi care reduc arderea combustibilului într-un mod diferit. Noua configurație pe care o propunem realizează o acțiune simultană între fuzelaj și aripă. Fuzelajul contribuie activ la ridicarea avionului și creează o rezistență mai redusă la aerodinamică”, a mai adăugat managerul de proiect.

Inginerii speră să ridice de la sol un model de dimensiuni reduse în luna septembrie a acestui an. O machetă a noului tip de avion va fi expusă la aeroportul Schiphol din Amsterdam, din luna octombrie. Avionul va intra în circulație între 2040 și 2050.

„Designul necesită în continuare teste riguroase, a declarat Roelof Vos. „Am efectuat teste numerice și teste preliminare în tunelurile de vânt, dar trebuie să facem mult mai multe teste în tunelurile de vânt - atât cu viteză mare cât și cu viteză redusă - pentru a demonstra eficiența aeronavei", a mai adăugat Vos.