Lionel Messi a devenit imaginea unui important brand de îmbrăcăminte tradițională de lux din Arabia Saudită. De altfel, este cunoscut faptul că starul argentinian este ambasador al turismului din această țară.

Lionel MessiFoto: Gustavo Garello / AP / Profimedia

Brandul de îmbrăcăminte Sayyar a publicat pe reţelele sale de socializare o şedinţă foto cu argentinianul îmbrăcat într-o ţinută tipic saudită, în care Messi pozează într-o tunică albă şi cu caracteristicul „shemagh”, eşarfa cu imprimeu roşu-alb folosită pentru a acoperi capul în multe dintre ţările din Golful Persic.

Sub sloganul „Lux, eleganţă, tot timpul”, Messi a prezentat noua linie a acestui brand, care pe contul său X i-a îndemnat pe potenţialii clienţi să „poarte shemagh-ul la fel cum o face GOAT (n.r. Greatest Of All Time, cel mai bun din toate timpurile)”, adică Messi.

Preţul pentru achiziţionarea unui shemagh e în jur de 300 de riali saudiţi (aproximativ 80 de dolari), în timp ce marca are alte accesorii şi chiar parfumuri exclusive pentru bărbaţi, potrivit site-ului Sayyar.

De la jumătatea anului 2022, Messi este ambasadorul turismului Arabiei Saudite, ţară care în ultimii ani a investit miliarde de dolari pentru modernizarea şi atragerea principalelor competiţii sportive din întreaga lume, precum şi a celor mai emblematici fotbalişti precum Cristiano Ronaldo sau Karim Benzema.

Asocierea dintre regatul saudit şi argentinian a generat însă şi multiple critici din partea fanilor fotbalului, dar şi din partea organizaţiilor pentru drepturile omului, care denunţă Arabia Saudită că încearcă să-şi spele imaginea prin aceste sponsorizări, transmite Agerpres.